Nancy Geplaatst: 29 juni 2013 Geplaatst: 29 juni 2013 Wij hadden gisteren vanalles geroerbakt, peultjes, aardappels en uiten(niet van onszelf) raapstelen, brave hendrik, gekookt ei, peterselie en spekjes.Vandaag friet met ijsbergsla en van alles uit de tuin erbij, pluksla, goudsbloem ect Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
snekermoestuin Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 pizza calzano met oa. snijbiet Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Jenneke Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 pizza calzano met oa. snijbiet Oh, dat ziet er echt heel lekker uit; recept Wij hadden vrijdag slasoep (ben nu aardig door m'n voorraad pluksla heen gelukkig ) met aardappelsalade met bladmosterd en Finse knakworstjes. En vandaag gevulde sardientjes (mengsel van vers broodkruim, tuinkruiden en een eiwit), quinoasalade (met venkel, bleekselderij, rucola, bladmosterd en kerstomaatjes) en een sausje van Turkse yoghurt met een beetje wasabi.
pieterbl Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 Zelfgemaakte spaghetti blogonese met tomaat en fresno chili peper uit eigen muurkas
RobO Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 we hadden een feestje met 22+ aardige mensen, dus een koud buffetje gemaakt. Speciaaltjes: indiase wortelsoep van Paulien (dank je Paulien!) witlofsla met gembersiroop walnoten en schijfjes piepkleine courgette (ja logisch na zo'n voorjaar) tri-colore aardappelsla in 1 lange schaal: nieuwe aardappels met yoghurt/mayo/kruiden schijfjes augurkjesn. a. met yoghurt/mayo/tomaatpuree/kruiden stukjes gedroogde tomaat en piepkleine reepjes Hema worstn. a. met bietenschijfjes met yoghurt/mayo/mierikswortel/dille/kruiden broodjes bosbeekmix met vijgen en walnoten en verder sateetje pinda/gehaktsateetje roedjak/eiersalade/zalmsalade/maissalade/groene salade... vele handjes maakten licht werk gelukkig
jeanne-heijmans Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Vandaag nz spinazie gegeten,morgen doperwten en woensdag sla,3 snack paprika's en 1 komkommer weggegeven,o laat ik het niet vergeten de heerlijke aardappel belle de fontaine of zoiets,gegeten en een maal weg gegeven,maar die waren zo heerlijk,volgend seizoen weer.
prettig gestoord Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Heerlijke aardbeien en de eerste blauwe bessen al op de tuin opgegeten.Verder de laatste pluksla voorlopig, de nieuwe is ondertussen al 4x gezaaid en niet opgekomen grrr zaaisel 5 ziet er beter uit.Daar wat lente uitjes door gegooid en een blikje tonijn. Erg smakelijk! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
appelvrouw Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Inderdaad de eerste drie blauwe bessen! En de eerste 10 frambozen! Sla natuurlijk, sjalotje, rucola. De eerste broccoli..En, nog beter, samen met Lie bijna een kilo aardbeien gegeten..zo uit de vergiet, wel met een spuitbus vieze slagroom ernaast...verrukkuluk... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Eigen aardbeien in de shake (met banaan). En later, uit de oven, roze Lidl aardappeltjes met: Meiraapjes, Ui, Knoflookbollen en zwangere stelen, Oregano, Rozemarijn en de eerste 2 pepertjes allen uit eigen getuin. Met nog de eerste peultjes erbij.
malouis Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Gisteren een eenvoudige Indische rijsttafel: rijst met een vleesgerecht en een sajoer van spitskool (ubt), peultjes (uet) en tauge (uep).Vandaag macaroni carbonara met een salade van gemengde slasoorten (uet).
appelvrouw Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Aardig van je buren dat ze je spitskool geven malouis! hier is hij nog niet klaar..maar ik heb wel zin in jouw eten..ga ik vanavond maken met gewokte Eeuwig Moes...( en peultjes, en selderijblad...) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Annemie Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Heerlijke salade gemaakt!! Vegetarisch.. Tot ik er achter kwam dat ie helemaal niet zo vegetarisch was... de sla toch niet goed genoeg gewassen....
HuubvG Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Voor het eerst het jonge blad van goudsbloemen op het bijna dagelijkse geroosterde broodje met kaas geprobeerd. Ook een plak snackkomkommer, knoflook, hh weegbree, basielkruid, jalapenopeper en drklrg viooltje erop.
appelvrouw Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Straks heb je helemaal geen moestuin meer nodig Huub!Broodje: We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 zuurkoolstamp, stoofje met belgisch bier, Lambada's met ijs van Beate (Beate is beroemd in Haarlem vanwege haar topijs en dat Erik van Muiswinkel verliefd op haar was; de schat heeft toen een EvMuiswinkelcoupe bedacht, ik ben geloof ik ook verliefd op Beate )
Theepot Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Gewokte bietenblad in teryakisaus met kipfilet en rijst. De bieten zelf ben ik aan het klaar maken om in zoetzuur in te maken. http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/
Katja1604 Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Hier ook gewokt, met sugarsnaps uit de tuin, 16 stuks voor 4 personen.
Jenneke Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Noodlesalade met Romeinse sla en nog zo het één en ander.
HuubvG Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Vanmiddag het dagelijks broodje gezond met ditmaal (kaas, olijf) snackkomkommer, ijsbergsla, basilicum, peterselie, knoflook. Vanavond gebakken aardappelen, ijsbergsla met daarin doperwten, tuinbonen en kapucijners, knoflook en bonenkruid (speklapje, gekookt ei).
aalterse-willy Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Een rood bietje en een appel geraspt, wat suiker erbij en dit stond sedert gisteren in de koelkast, vanavond als dessert opgegeten, heel lekker. Biet was rauw hoor. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Gwen Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Huisgemaakte falafel en huisgemaakte tzatziki!! Heerlijk gevarieerd en gezond! Helaas was de falafel wat te nat dankzij een zeer onwillige blender. Vannacht laat ik het even indrogen in een platte schaal en waag morgen weer een poging om het tot balletjes te draaien, te paneren en in te vriezen. *of op te bakken en helemaal op te eten *
kaatje1966 Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 gisteren voor t eerst dit seizoen broccoli en aardbeien als dessertvanavond pluksla met stengeluien jeneverbessen met frambozen als dessert
Aanbevolen berichten