Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

pompoensoepje van de hekpompoen met gember en cocos, jammie,

bietjes zoals vroeger thuis, aardappeltje zvt, sjutje zvt, stoofje zvt, komkommer,

taart van de buuv toe ivm burendag (dank je buuv!)

Geplaatst:

Ook gebakken tomaten, roma san marzano, een pepertje en een prei erbij, (kip meegesmoord, ui en knoflook allang niet meer uit eigen tuin, oregano erbij, pasta, en op het bord) verse basilicum (en jong belegen kaas) erover.

Geplaatst:

Courgette (de zóveelste...) gebakken en lekker gemaakt met een mengseltje uit de vijzel van olijfolie, basilicum, kappertjes, peper en zout. Geserveerd met overheerlijke zoete worteltjes, uit het tuintje van m'n jongste dochter. Smullen...

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Karbonaad (300 gr) van de J&J Voorheen Vrolijke Varkens met uit de tuin: meegesudderde Sarpo Mira aardappeltjes, knoflookteentjes, ui en rozemarijn.

Oh en eerder (zeg maar vooraf... sorry eet in vreemde volgordes... ) Vanille yoghurt met zelfgemaakte bramensausjam... (en oeioeioei wat is dat spul lekker zeg! )

Geplaatst:

rijst, gebakken tempeh met laos en nootmuskaat, tomaatje, zoetzuur bietjes, courgette Thai style

(dat doen we zo:

1 tl komijnzaden en 1 tl korianderzaden roosteren

we snijden piepkleine stukjes van

1 stengel citroengras

1 eetl galangal

1 eetl sjalot

1 eetl kurkuma

1 eetl gemberknol

1 eetl knof

2 jalapenos

en malen/stampen het fijn in de tjobek

dan in 4 delen, 3 deel in de freezer, 1 deel in de pan met gebakken courgetteblokjes en 0.25 l kokos melk en P&Z natuurlijk )

Geplaatst:

hihi, Robo took the topic

broodje met porcini omeletje

moest persé peterselie in zei italiaanse collega...die italianen zijn zooooo conservatief

sjalotje stoven in echte boter

porcini erbij, even prutten

eitje geklutst net een snufje melk erbij,ietsiepietsie P&Z

afgaren op klein vuur, peterselie erbij (collega had heel erg gelijk )

broodje met niks erbij

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Geplaatst:

ziet er lekker uit!

hier een tomatensoepje, rijst met tauge, kip met roedjak, augurkommertje, zoet zoetzuurtje (zat iets teveel suiker in de inmaak)

dat tomatensoepje was wel serieus lekker zei de echtgenote...ze tekent weer even bij

tomaatje gekookt en gepureerd, handje drooggroenten erbij, gedroogde porcini en een 1/2 bouillonblokje even laten prutten

ok, geen chef-gerecht maar wel chef-lekker

even een miemeltje tussendoor: trouwens elke man/vrouw met wit pak heet tegenwoordig chef, maar waarom eigenlijk?

Geplaatst:

Robo...liefde van de vrouw gaat dus ook door de maag!

Porcini....even opgezocht...= paddo!

Erwin.....oohh....lekker...hachee!

Hier mijn favoriete eten gegeten: friet met mayo..... Van de snackbar!

Geplaatst:
Robo...liefde van de vrouw gaat dus ook door de maag!

Hier mijn favoriete eten gegeten: friet met mayo..... Van de snackbar!

uhm...dus jij hebt iets met de man van de snackbar?

Geplaatst:

andijviesla met een eitje en honing-mosterdsaus, gekookt aardappeltje, lamsgehaktsausje erover, twee verukkelijke maiskolfjes zonder iets erover, yogh met pruimenjam toe (echtgenote heeft gekookt )

Geplaatst:

Vanavond: ratatouille......alles from the garden of Jo! Laatste aubergines, paprika, tomaat, pepertje, tijm, rozemarijn, enz. Hmm...bruin brood erbij.... image97261380617487.jpg

Geplaatst:

Hier komen veel lekkere dingen voorbij

Ik heb net een bordje "Macaroni Pompoenese" op

Hieronder een "Instagrammetje":

1382942_248132095334817_864221000_n.jpg

Wie zaait zal oogsten

Geplaatst:

Ojee... zie nu een roze konijn een oranje prutje eten van een blauw bordje... Dat is wel een beetje hoog teletubbiegehalte voor mij...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...