Missmass Geplaatst: 16 januari 2014 Geplaatst: 16 januari 2014 Heerlijke courgette-pesto soep met de courgette uit de vriezer! Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Missmass Geplaatst: 17 januari 2014 Geplaatst: 17 januari 2014 Lekkere citroen-pompoen cake met pompoen uit eigen tuin! Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
thea Geplaatst: 17 januari 2014 Geplaatst: 17 januari 2014 Manlief heeft gespit toen kwamen er nog aardappelen uit de tuin.En heb nog voor het spitten nog twee kool raby er uit gehaald,voor van avond.aardappelen met koolraby met kaas.Met stoofpeertjes http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 17 januari 2014 Geplaatst: 17 januari 2014 Boerenkoolcurry..restje chili van een paar dagen geleden. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 Pilaf met varkensvlees, tomatenpuree, ketchup, en zoet/zure courgette blokjes uit eigen tuin. De (geweckte) blokjes perzik komen van de markt, geruild tegen varkensvlees Ik had gevraagd om de meest oneetbare exemplaren (qua rijpheid), maar ze werden nog steeds te zacht na het wecken. Dan vraag ik me toch af wat voor een vruchten ze gebruiken in de inblik-industrie. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aalterse-willy Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 Vandaag niets, 't waren frieten uit het frietkot met stoverij en dat heeft ook gesmaakt hoor.Maar ja, in olland noemen ze dat 'patat' geloof ik, komt dat dan uit een patatkot?Een patat, oftewel petoitre, is hier gewoon een aardappel, geen frieten zulle.Waar haalt ge het uit mensen,, patat zeggen tegen frieten??? Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
malouis Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 Stamppot koolraap met kastanjechampignons en een speklapje
beertjerinke Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 andijviestampot met spekjes en ei en een stukje rookworst een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Aggi3 Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 zelf gemaakte platte brood Met gemarineerde kip en tomaat Een tuin moet het poetische en het mysterieuze combineren met een gevoel van sereniteit en vreugde.
RobO Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 raasdonders met spek en rest boerenkool (want: het damesblad met de insectennaam beweert dat er in boerenkool vitamientjes A t/m Z zitten en die kunnen we nu wel even gebruiken)
RobO Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 blote sojabilletjes in het gras, tomaten-groentensausje, ravioli met 5 kazen (zeggen ze ...), stukje zoetzuur
thea Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 Snijbiet die ik op de zelfde manier heb gemaakt als zuurkool.samen met ui en capucijnen en geraspte kaas http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Mari Geplaatst: 20 januari 2014 Geplaatst: 20 januari 2014 pompoensoep, kalkoenfilet met aardappelen, wortelen en erwten (peekes en ertjes zoals ze bij ons zeggen )
RobO Geplaatst: 20 januari 2014 Geplaatst: 20 januari 2014 broodje met tomatensoep (= bouillonnetje met gedroogde tomaatjes weer tot leven gewekt en wat porcini)
jasmin Geplaatst: 20 januari 2014 Geplaatst: 20 januari 2014 Pompoensoep. Zoo yammie... (en ik heb er gelukkig nog een stel liggen) http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
appelvrouw Geplaatst: 20 januari 2014 Geplaatst: 20 januari 2014 Ik ook. Met knolselderij en knoflook en rozemarijn en dan gestaafmixerd. Hoe maak jij je pompoensoep(en) Jasmin? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jasmin Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Ik was in de tuin een letterlijk vergeten groente tegengekomen: een dikke vette winterwortel, helemaal over het hoofd gezien, Toen nog wat lullig kleine rode uitjes in het veld gevonden, aangevuld met wat mini-pastinaakjes Thuis gelijk pompoen erbij gehaald, en alles grofgesneden, aardappel erbij, paddestoelenbouillonblokjes van AH erbij, Dit alles een tijd op laag vuur gezet. Uien bruin aangebakken met knoflook, en bij de groente gedaan. Staafmixer er op. Eigen peperpoeder erbij, eigen kruidenzout erbij. Goedkope namaak boursin van AH er een beetje doorgeroerd, maar niet alles. Eigenlijk moet er verse koriander bovenop, vlak voor serveren, maar ik had geen zin om terug naar de tuin te lopen (al staat er nog wel wat koriander). Op het bord met warme soep ook nog kruidenkaas gedaan, zodat je lekker witte lijnen kan trekken met je lepel. Komijn moet er ook bij. Soms doe ik er kookroom of slagroom bij, maar dat had ik niet in huis vandaag. (Toch spijt dat ik die koriander niet ben gaan halen... maakt net het 'oef' verschil... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
appelvrouw Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Kijk, ik heb alles in huis en nog een halve pompoen.. OT: ik eet nu twee x per dag brood met kaas of spread met radijskiemen uit eigen vensterbank erop...dat is zo`n nw vlaag..heerlijk kiemen! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Soep van gele Patisson met van alles erdoor wat er toch nog lag zoals ui, knoflook, pepers uit eigen kweek en verder weet ik niet meer wat ik er ook alweer allemaal in gemikt heb... Op 't eind ff door de blender.... Hij is in ieder geval prachtig van kleur en smaak geworden. Enne... meld gelijk maar dat ik die morgen ook eet en overmorgen waarschijnlijk ook nog wel.
RobO Geplaatst: 22 januari 2014 Geplaatst: 22 januari 2014 k-dagje:ketjapkipje, kerrierijst, kerrieknolselder, kiemtauge
RobO Geplaatst: 22 januari 2014 Geplaatst: 22 januari 2014 boernkool spekjes aardappel knolselder stampdrupje balsamicoslechtziende vogel
RobO Geplaatst: 23 januari 2014 Geplaatst: 23 januari 2014 p-dagje:pasta met pompoen en picata (dat doen we zo:recept pompopicata)
appelvrouw Geplaatst: 24 januari 2014 Geplaatst: 24 januari 2014 (Toch spijt dat ik die koriander niet ben gaan halen... maakt net het 'oef' verschil...Je soepje net gemaakt Jasmin..nu alleen nog de koriander uit de kas... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten