Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Vanmiddag zelfgemaakte zuurkool, van Filderkraut gemaakt.

En tomatensoep, met wat prei en pastinaak er in, lekker zulle.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

snert, met broodje

Geplaatst:

Aardpeertjes door de soep

Tjes, omdat ze wel heel klein waren dit jaar. Maar evengoed gezond en lekker.

De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.

Geplaatst:

gisteravond: zuurkool met gebakken appeltjes

net: zuurdesembroodje met hazelnoten en gedroogde pruimen erin

Geplaatst:

Winterandijvie uit de kas, sommigen begonnen al door te schieten.

Geplaatst:

Risotto met koolraap, winterpeen en gember.

Geplaatst:

rode kool, paarse piepers, bruine bal, witte appeltjes

(dat zit zo: de frieslanders zijn op , alleen nog wat truffelaardappels in de vriezer, net als de kool, de bal en de appelstukjes, het wordt wel tijd voor een nieuw seizoen...)

Geplaatst:

snert, heul romig smakende snert (uit de vriezer met stukjes rattes aardappel, ik denk dattie daarom zo lekker was)

Geplaatst:

pastinaakpuree, stukje worst, sla, aardappeltje

Geplaatst:

Schorseneren, aardappelpuree en lamskotelet.

Mjam. Ga dit jaar meer schorseneren zaaien!

Geplaatst:

zuurkoolprakje beetje lekker aangebrand, toetje met appelwortelbesseninmaakprutje (3xwoordwaarde)

Geplaatst:

nu nog (4.26 u), hik?

of nu al?

Geplaatst:

wij hebben net stamppot winterpostelein en raapsteeltjes met kaas, komijn en karweizaad gegeten. Errug lekkurrrr! Voor de duidelijkheid, alleen de bladgroenten uit eigen tuin (of beter gezegd de tuin van de buurman waar we in de herfst nog wat plantjes hadden gezaaid )

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Ingemaakte courgette (dus niet zoetzuur), aardappel en lamslever met prei.

Geplaatst:

Als ontbijt ingemaakte zure haring en een banaan….

Geplaatst:

Sprietjes van spinazie, met dikke bladeren van veldsla, nieuwe uitlopers van hh weegbree, bonenkruid, ook bieslook loopt alweer uit, ook daar wat van geproefd.

... Gwen, wat kwam er nou precies uit jouw eigen tuin?

Geplaatst:

'uit eigen tuin' staat toch tussen haakjes? Maar er zaten lente-uitjes uit eigen tuin over de haring heen.

Geplaatst:

Ik wist dat er iéts (uit eigen tuin) bij zou zitten...

Thee gemaakt van nieuwe uitlopers verschillende muntsoorten.

Geplaatst:

Groentenovenschotel

image87141393095516.jpg

Geplaatst:

ja hoor, daar hebben we de mizuna, raapsteeltjes en winterpostelein weer! Dit keer starring in zelfgemaakte wraps met pikante kip en zuivelspread. Drupje chilisaus niet vergeten. Het was weer errug lekker!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Roerbakschotel met rammenas en wortel.

Geplaatst:
Groentenovenschotel

image87141393095516.jpg

Straks de restjes met brood.

Geplaatst:

Rode kool, appelmoes, en aardappelpuree. Met een enorme halskarbonade. Je kunt wel voelen dat dit varken haar hals flink veel heeft gebruikt Je moet geen plofvlees gewend zijn!

Geplaatst:

Oh Jorieke, als wij een vriezer hadden dan wist ik het wel hoor!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.