HuubvG Geplaatst: 25 februari 2014 Geplaatst: 25 februari 2014 @ Jane Doe, gezien dit forum een moestuinforum is, de vraag gaat over wat je misschien uit eigen tuin hebt gegeten, zou je kunnen vertellen wat er uit eigen tuin door jouw bami zit?
Connie Geplaatst: 25 februari 2014 Geplaatst: 25 februari 2014 Preisalade en tomatensoep. Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Jane Doe Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 @ Jane Doe, gezien dit forum een moestuinforum is, de vraag gaat over wat je misschien uit eigen tuin hebt gegeten, zou je kunnen vertellen wat er uit eigen tuin door jouw bami zit? Excuses, bami met groente zoals: knoflook, shalot en/of ui, chinese kool, tomaat, paprika, wortel, courgette en prei.Geen varkensvlees, maar kip, rund of lam. En ei en tofu.
malouis Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Chinese roerbakschotel met palmkoolscheuten (smaken als chinese broccoli), wortel en rammenas.
malouis Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 (aangepast) Ovenfriet van pastinaak en peen met sesammayonaise.Daarnaast nog een paar net-geoogste aardappelen: de buurman vier tuinen verderop was aan het spitten en vond nog een paar stammen aardappelen die hij vergeten was te oogsten. Ik mocht de aardappelen hebben: hij heeft thuis nog zo'n 60 kg liggen. 28 februari 2014 aangepast door Gast
prettig gestoord Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 Eigen gebakken broodje met rundergehakt, prei, ui en knoflook uet erdoor..very yummy! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
mijke Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Ik had lekkere winterposteleinsalade met uitbakken katenspek, zaden, pitten en een simpele dressing van knoflook, citroen, olijfolie, cayennepeper en zout. Daarna had ik nog zelfgebakken naanbrood bij een heerlijke soep met prei, zoete aardappel en kikkererwten, maar daarvan kwam alleen de tijm uit eigen tuin. Wel verschrikkelijk lekker allemaal! schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Kibas Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Ik heb vandaag uit de tuin gegeten: maiskolf (uit de vriezer, oorsponkelijk uit de tuin), aardpeer en kleine veldkers (eetbaar smakelijk onkruid, vers uit de tuin) gegeten.
malouis Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Koolraap en aardappelen met een kaassaus van blauwschimmelkaas.
simke Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Spruitjes met een uitje en appel. Lekker gebakken.
malouis Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Ben bezig een pannetje Thaise pompoensoep te verorberen.
RobO Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 capucijners, risotto met kervel van de buuv (thnx buuv!), stukje zalm in zwarte bonensaus, zoetzuur
RobO Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 heb jij een chinees in je tuin?hier slamaaltijd met gerookte kip, tonijnsla van de buuv (dank je buuv!), toostje
Jorieke123 Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 Vandaag stamppot rauwe snijmoes met gerookte spekjes. Gisteren noodles (gratis via www.kortingisleuk.nl ) met snijbiet. Vanmiddag een broodje met een glas vers geperste sinaasappelsap, gemaakt van halve sinaasappels (de andere helft was beschimmeld, en daarom werden ze weggegooid op de markt ) Zo komt Jan Splinter... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eveline68 Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 Peen en erwtjes, met geroosterde aardappels met zelfgemaakte appelmoes en voor mijn zoon een cordonbleu er bij. Oooh heb nog tuttie fruttie in de ijskast staan die gaan we er maar eens bij pakken mmm
RobO Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 nz spinazie met pasta en kaassaus, sla, straks: rijst met tuinbonen, kipballetjes, roedjaksaus , zoetzuur
Jorieke123 Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Gisteren Mexicaans pannetje met o.a. varkensgehakt, geweckte maïskorrels, en witte droogbonen ('saint dinges' van Appelvrouw ) Vanmiddag een maaltijdsalade van wat veldsla en rucola uit de tuin, en wat gevonden sla van de marktkraam (eigenlijk varkensvoer, maar nog net goed voor ons ), vanavond patat bij mijn ouders Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 pastinaakpuree, citroenboontjes, worstje van het ijsclubuur(dat zit zo: op het laatste clubuur serveert de club grillworstjes en gloeiwijn, terwijl we kijken naar een mega-recreantenestafette met veel lol en nog meer valsspelers; dit keer bij een graad of 15...hoezo gloeiwijn )
Gemma Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 Vandaag de laatste winterprei geoogst. Een deel eten we vandaag alvast! http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
RobO Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 rode kool, aardappelpuree, vinkje, zuurdesembrood met walnoten en dadels tijdens de stoepborrel bij de buurtjes
malouis Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Eergisteren: Gekookte bietjes, aardappelen en haring (de laatste nuet )Gisteren: aardappelpuree, bieten-appel-salade, braadharing (de laaatste nuep )
Jane Doe Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Zelf gemaakte turkische pizza, met groente uit de tuin. Tomaten, paprika en snijbiet. Snijbiet
Aanbevolen berichten