Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@ Jane Doe, gezien dit forum een moestuinforum is, de vraag gaat over wat je misschien uit eigen tuin hebt gegeten, zou je kunnen vertellen wat er uit eigen tuin door jouw bami zit?

Geplaatst:
@ Jane Doe, gezien dit forum een moestuinforum is, de vraag gaat over wat je misschien uit eigen tuin hebt gegeten, zou je kunnen vertellen wat er uit eigen tuin door jouw bami zit?

Excuses, bami met groente zoals: knoflook, shalot en/of ui, chinese kool, tomaat, paprika, wortel, courgette en prei.

Geen varkensvlees, maar kip, rund of lam. En ei en tofu.

Geplaatst: (aangepast)

Ovenfriet van pastinaak en peen met sesammayonaise.

Daarnaast nog een paar net-geoogste aardappelen: de buurman vier tuinen verderop was aan het spitten en vond nog een paar stammen aardappelen die hij vergeten was te oogsten. Ik mocht de aardappelen hebben: hij heeft thuis nog zo'n 60 kg liggen.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ik had lekkere winterposteleinsalade met uitbakken katenspek, zaden, pitten en een simpele dressing van knoflook, citroen, olijfolie, cayennepeper en zout. Daarna had ik nog zelfgebakken naanbrood bij een heerlijke soep met prei, zoete aardappel en kikkererwten, maar daarvan kwam alleen de tijm uit eigen tuin. Wel verschrikkelijk lekker allemaal!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Ik heb vandaag uit de tuin gegeten: maiskolf (uit de vriezer, oorsponkelijk uit de tuin), aardpeer en kleine veldkers (eetbaar smakelijk onkruid, vers uit de tuin) gegeten.

Geplaatst:

heb jij een chinees in je tuin?

hier slamaaltijd met gerookte kip, tonijnsla van de buuv (dank je buuv!), toostje

Geplaatst:

Peen en erwtjes, met geroosterde aardappels met zelfgemaakte appelmoes en voor mijn zoon een cordonbleu er bij.

Oooh heb nog tuttie fruttie in de ijskast staan die gaan we er maar eens bij pakken mmm

Geplaatst:

Gisteren Mexicaans pannetje met o.a. varkensgehakt, geweckte maïskorrels, en witte droogbonen ('saint dinges' van Appelvrouw )

Vanmiddag een maaltijdsalade van wat veldsla en rucola uit de tuin, en wat gevonden sla van de marktkraam (eigenlijk varkensvoer, maar nog net goed voor ons ), vanavond patat bij mijn ouders

Geplaatst:

pastinaakpuree, citroenboontjes, worstje van het ijsclubuur

(dat zit zo: op het laatste clubuur serveert de club grillworstjes en gloeiwijn, terwijl we kijken naar een mega-recreantenestafette met veel lol en nog meer valsspelers; dit keer bij een graad of 15...hoezo gloeiwijn )

Geplaatst:

Eergisteren: Gekookte bietjes, aardappelen en haring (de laatste nuet )

Gisteren: aardappelpuree, bieten-appel-salade, braadharing (de laaatste nuep )

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...