Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Rondje door de tuin leverde wat op voor in de rauwkost op een broodje; bonenkruid, palmkool, peterselie, veldsla, bergmunt (kleine uitloper), kruiptijm, lavendelblad, brandnetel, bramenblad, aardbeienblad. De salade voor op brood bevatte verder doperwten, rode kool, knoflook, ui, olijfolie, zout, komkommer, peper, yoghurt, honing, oude kaas, winterwortel, 2 gekookte eieren, tomaat. Maffe combi, maar smaakte goed, word er helemaal warm van en vanavond eet ik de rest bij de warme maaltijd.

Geplaatst:

snert, volgens oma

(dat gaat zo:

eerst 1,5 uur bouiilon trekken van hamschijf, kasseler rib, plak ontbijtspek;

dan vlees eruit, opschonen en in stukjes plukken/snijden;

dan spliterwten wassen en in bouiilon koken tot zacht, staafmixer erdoor;

dan groenten en aardappeltjes snijden en zachtjes garen in erwtensoep op 90 graden tot goed;

vleesjes erbij en afmaken op smaak met wat P&Z

worst warmen

1 kg spliterwten

1 hamschijf, kasseler rib, plak ontbijtspek

4 grote aardappels

1 prei, 1 knolselder, 2 grote wortels, 1 ui, selderblad, laurierblad

1 pan van 6 liter en goed boek om intussen te lezen )

Geplaatst:

Roerbakschotel spruitjes met rode ui en knoflook appel partjes en spek blokjes met rozenmarijnaardapels.

Mmm heelijke het zout en zoete bij elkaar.

Geplaatst:

Dscf018895841390720636.jpg

De laaste Prei alweer uit de moestuim. (ook alle kleintjes eruit gehaald) Moet dit jaat echt meer zaaien en uitplanten

Heb er een heerlijk prei/mosterd soep van gemaakt..mhhmm zoo lekker. Gelijk even een vers brood erbij gemaakt, eitje gebakken en erop.

heerlijk

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Had 7 boerenkoolplantjes staan en die in 1 keer verwerkt tot stamppot. Nu staat er alleen nog maar andijvie en knoflook in de tuin.

Geplaatst:

we eten tegenwoordig eigengemaakte pastasaus, van eigen tomaten en

en paprika's Ze eten bijna de bodem uit mijn pannen!! en zondags

verse "dwars-door-de-tuin-heen-soep" .(zucht en de kinderen maar

brommen dat ze zo snel uit hun kleren groeien)

Toch maar eens kijken voor een geldboompje bij de tuinderij waar ik af en toe eens kom.

Geplaatst:

rode kool met gebakken appeltjes..de appeltjes worden nu snel slechter.

Haring met lauksaus met venkel/salie en peterselie

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

wat is dat voor een sausje appelvrouw?

Ik probeer mij door de voorraad pompoenen heen te eten, het loopt voorspoedig, nog een stuk of 10 te gaan.

Vandaag: pompoensoep met nu echt de alleraller laatste aardappels uit de tuin en hoorn van overvloed ( deze herfst geoogst en gedroogd) met zelfgemaakte sambal en knoflookkroutonnetjes en geraspte kaas.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...