HuubvG Geplaatst: 24 januari 2014 Geplaatst: 24 januari 2014 Rondje door de tuin leverde wat op voor in de rauwkost op een broodje; bonenkruid, palmkool, peterselie, veldsla, bergmunt (kleine uitloper), kruiptijm, lavendelblad, brandnetel, bramenblad, aardbeienblad. De salade voor op brood bevatte verder doperwten, rode kool, knoflook, ui, olijfolie, zout, komkommer, peper, yoghurt, honing, oude kaas, winterwortel, 2 gekookte eieren, tomaat. Maffe combi, maar smaakte goed, word er helemaal warm van en vanavond eet ik de rest bij de warme maaltijd.
RobO Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 snert, volgens oma (dat gaat zo:eerst 1,5 uur bouiilon trekken van hamschijf, kasseler rib, plak ontbijtspek; dan vlees eruit, opschonen en in stukjes plukken/snijden;dan spliterwten wassen en in bouiilon koken tot zacht, staafmixer erdoor;dan groenten en aardappeltjes snijden en zachtjes garen in erwtensoep op 90 graden tot goed;vleesjes erbij en afmaken op smaak met wat P&Zworst warmen 1 kg spliterwten1 hamschijf, kasseler rib, plak ontbijtspek4 grote aardappels1 prei, 1 knolselder, 2 grote wortels, 1 ui, selderblad, laurierblad1 pan van 6 liter en goed boek om intussen te lezen )
thea Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 eigen pasta met eigen courgette/tomaat saus. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
beertjerinke Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 stampot andijvie met spekjes en een eitje erdoorheen een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
simke Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Roerbakschotel spruitjes met rode ui en knoflook appel partjes en spek blokjes met rozenmarijnaardapels. Mmm heelijke het zout en zoete bij elkaar.
Old Rose Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 De laaste Prei alweer uit de moestuim. (ook alle kleintjes eruit gehaald) Moet dit jaat echt meer zaaien en uitplanten Heb er een heerlijk prei/mosterd soep van gemaakt..mhhmm zoo lekker. Gelijk even een vers brood erbij gemaakt, eitje gebakken en erop.heerlijk ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Nynkef Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 Had 7 boerenkoolplantjes staan en die in 1 keer verwerkt tot stamppot. Nu staat er alleen nog maar andijvie en knoflook in de tuin.
Heleen1963 Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 we eten tegenwoordig eigengemaakte pastasaus, van eigen tomaten en en paprika's Ze eten bijna de bodem uit mijn pannen!! en zondagsverse "dwars-door-de-tuin-heen-soep" .(zucht en de kinderen maar brommen dat ze zo snel uit hun kleren groeien)Toch maar eens kijken voor een geldboompje bij de tuinderij waar ik af en toe eens kom.
appelvrouw Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 Stamppot Cavolo Nero uit de oven met blue stilton en een sjuutje van gebakken uitjes en shi takes. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 Gegratineerde uiensoep met zelfgebakken brood, met herbes de Provence, chiliflakes en een flinke toeter vlierbloesemwijn. Was apart door die wijn maar erg lekker http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
RobO Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 nassi, eitje, pindasaus, kerrieknolseldermet een flinke toeter witbier ernaastwas ook apart...
malouis Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 Witlof op 'klassieke' wijze: met ham en kaassaus gegratineerd in de oven. En daarnaast m'n laatste (snik) rode aardappels.
Jorieke123 Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 Mexicaans gekruide hap van gehakt, maïs en courgette uit het zuur. Met een flinke klodder zure room.En nog-niet-zo-zure yoghurt met aardbeiensaus als toetje. De yoghurt wordt als het goed is elke keer zuurder als ik een nieuwe portie maak. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 rode kool met appeltjes, laatste aardappeltjes , vinkje
Indy Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 De laatste nieuwzeelandse spinazie ga ik vanavond klaarmaken,met ui/spekjes,roomkaas en kruiden en pasta
Nynkef Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 stamppot wortels, waarvan de wortels uit eigen tuin komen
prettig gestoord Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Gestoomde prei, ui, knoflook en wortel met rozemarijn allen uit eigen tuin met een kipfilet, erg lekker! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
RobO Geplaatst: 3 februari 2014 Geplaatst: 3 februari 2014 groentensoepje, ragoutje, pasta, paprika, spekjes
appelvrouw Geplaatst: 3 februari 2014 Geplaatst: 3 februari 2014 rode kool met gebakken appeltjes..de appeltjes worden nu snel slechter.Haring met lauksaus met venkel/salie en peterselie We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 3 februari 2014 Geplaatst: 3 februari 2014 wat is dat voor een sausje appelvrouw? Ik probeer mij door de voorraad pompoenen heen te eten, het loopt voorspoedig, nog een stuk of 10 te gaan. Vandaag: pompoensoep met nu echt de alleraller laatste aardappels uit de tuin en hoorn van overvloed ( deze herfst geoogst en gedroogd) met zelfgemaakte sambal en knoflookkroutonnetjes en geraspte kaas. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
bio-fee Geplaatst: 3 februari 2014 Geplaatst: 3 februari 2014 Stamppot van winterpostelein (uit eigen tuin), met blokjes kaas. Daarbij een gebakken kabeljauw met een jasje van sojameel. Jammie!
Aanbevolen berichten