Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij de tunnelkassen word de folie er toch ook niet afgenomen?

De touwtjes zijn van geweven PP en drie mm dik, de trekkracht was niet vermeld op de verpakking.

En 50 cm sneeuw heb ik zelfs in de Ardennen nog niet gezien, beneden de 500m, verre van in Aalter wat hoop en al 35 km van zee ligt. In 1963 lag er 24 cm sneeuw en dat was een heel strenge winter.

Ben er dus redelijk gerust in, temeer daar die touwtjes bedoeld zijn om het klapperen in de wind tegen te gaan.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Zo dat is een hoop sneew! Hier ligt gelukkig niets. Wat een mooie kas!

Ikzelf ben nieuw in het moestuinenieren. Leer veel van dit forum!

Vorige week vierkante metertuintjes geplaatst en aangezien wij vorig jaar geen aarbei of braam hebben overgehouden dankzij de vogels de oude partytent afgestofd en over de MM gezet. Die was te gammel dus gisteren via mp een wat stevigere gehaald. Of het werkt weet ik niet.

Gisteren in de stromende regen het ding afgebroken en hier in nog hardere regen weer in elkaar gezet.

Verder lekker lezen op het forum want ik heb nog een hoop te leren.

2013030316580245541362912789.jpg2013030915271154971362912790.jpg

Geplaatst:

Mesi, een mooi geraamte heb je daar staan, gaat daar nu folie over of netten? Of beide, folie boven en netten rondom?

Moest ik zoiets hebben dan zou ik het niet direct weten geloof ik maar het ziet er in ieder geval stevig uit, veel beter dan het eerste.

Geplaatst:

Alleen een net. Ik denk dat ik hem met folie na een beetje wind drie straten verder kan gaan halen.

Als de zaadjes binnen groot genoeg zijn gaan ze naar een foliekasje dat vanaf woensdag bij de aldi te koop is.

Daarna in de grond en hoe leuk en mooi ik de vogels in onze tuin ook vind. De bramen en aardbeien eten we dit jaar zelf op

Geplaatst:

De touwtjes welke ik gespannen heb doen al goed dienst zie, ze verhinderen het te ver doorzakken van de folie.

Stel er komt wel ooit een flink pak sneeuw op te liggen, misschien dan wel het slimst om het zekere voor het onzekere te nemen.. Grote stok (verticaal) met een plankje (randjes beetje rond geschuurd?) dr op (horizontaal) en je kan het er denk ik al giga simpel vanaf schuiven. (wel opletten dat je niet te hard tegen je plastic aangaat dan).

Geplaatst:

We hadden al wat plantjes geplant in de MM-bak en gezien we weer vorst krijgen heb ik de MM-bak maar afgedekt met plastic, over de overkapping die mijn schoonvader gemaakt heeft tegen de vogeltjes en zodat de kippen niet in de MM-bak springen

Geplaatst:

zaailingen gisteren uit de schuur naar binnen gehaald , het was vannacht -1,5 hier met een schrale wind

de tuinbonen kiemen dus gewoon deze week ondanks de temp....

Geplaatst:

De sneeuw weghalen van het dak had ik ook al gedacht, maar dan niet teveel ineens, en met een 'aftrekker' zou dat moeten gaan.

Juist gedaan met alles af te dekken in de oude serre.

Ben van die isomo bollen gaan kopen, een gat er in en dat op een bamboestokje.

img572377161362998567.JPG

img572582751362998587.JPG

Bolletjes plastiek tegen de vensterkant gehangen,

img572739301362998642.JPG

en alles dan afgedekt met vliesdoek.

img572894551362998673.JPG

Ook de camélia buiten terug ingepakt, die heeft al veel bladeren verloren, maar ik heb hem ook moeten verplanten.

img572991011362998726.JPG

Geplaatst:

koffie met de manne

goed gesprek over het weer gehad

(binnen 1 week de warmste, natste en koudste dag sinds 100 jaar... )

Geplaatst:

om 7 uur in de tuin???????

dan kijk ik nog niet eens naar de tuin........

ga vandaag maar eens iets binnenzaaien, het is hier roetekoud

2 romatomaatjes die ik van conny kreeg en wat kruiden

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Zelfs als er sneeuw ligt kan het warm zijn.

Ondanks de koude wind deden de automatische raamopeners hun werk en zetten de ramen open, zo warm was het binnen.

img573098151363097766.JPG

In de andere kas was een hoop sneeuw binnen gewaaid.

img573160781363097799.JPG

Al een geluk dat er niets onder zit wat kan afsterven door de koude.

Geplaatst:

Vandaag sneeuw in emmers verzameld, om zo regenwater te verzamelen voor mijn vleesetende planten. Ik werk geloof ik nogal primitief.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Gezien de verwachtte strenge vorst, tot -10° in Vlaanderen, heb ik de cylinders gedemonteerd en in het tuinhuis gelegd.

Maar op de middag was het echt warm in die serre, het verschil met buiten was enorm, vooral door de schrale noord-oostenwind.

Verder heb ik vandaag de kruislingse verstevigingen terug geplaatst, die waren verwijderd om het plaatsen van de folie te vergemakkelijken.

Geplaatst:
... ... heb ik de cylinders gedemonteerd en in het tuinhuis gelegd. ... ...

Denk je dat de inhoud niet tegen vorst kan?

Geplaatst:

Huub, bij mijn weten kunnen de automatische raamopeners idd niet tegen vorst. Dan bevriest de gel en vriest het spul kapot. Geen ervaring mee, maar dat is wat ze mij vertelden en daarom heb ik handbediening genomen.

Geplaatst:
Huub, bij mijn weten kunnen de automatische raamopeners idd niet tegen vorst. ... ...

Brrr, koud buiten... ik heb zojuist als de bliksem het ding naar binnen gehaald, had namelijk pas een nieuwe besteld, omdat het exemplaar dat bij de tweedehands kas geleverd was het niet deed.

Vandaag deed ie het gelukkig nog, bedankt voor de waarschuwing.

Geplaatst:
om 7 uur in de tuin???????

sorry, vandaag was gisteren, vandaag vandaag weer koffie, nu met de dame die de ws zaaien gaat doen op de tuin, morgen niks op de tuin (denk ik)

... ... heb ik de cylinders gedemonteerd en in het tuinhuis gelegd. ... ...

Denk je dat de inhoud niet tegen vorst kan?

nou, dat valt wel mee, ik was ze vergeten er uit te halen in januari (bij - 10 graden), maar ze deden het nog vrolijk op de warmste maart dag sinds 100 jaar (was 30 graden in de kas)

Geplaatst:

Goed om dit ook te lezen dan, het is aan mij nu, ik zet hem er weer in en laat 'm mooi zitten. Ik heb er wel aan gedacht om de bloempot met olielamp eronder te zetten, maar dat gaat hooguit 1 °C schelen, dus of het nou min negen of min acht is, dat maakt niets uit. Overdag met de zon op de kas komt het ding goed van pas; zelfs gisteren ging het raam 10 cm open.

Geplaatst:

Gisteren kruiden gekocht bij de Aldi. 1,59 per pot, rozemarijn, thyme, oregano. Staan nu achter in de auto af te wachten tot ze de grond in kunnen. Ik zal blij zijn als de boel een beetje ontdooit is

kruiden17111363179645.jpg

ook nog maar wat blommen erbij voor in de border

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...