Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)


appelvrouw

Aanbevolen berichten

vandaag mest kruien naar de tuin. I know, beetje laat , had ik in t najaar kunnen doen, maar goed, ben er blij mee. Mooie korte mest.

5m2: euro 32.50 deel ik met een buurman op het complex. ieder 2,5 kuub.

Was een klusje vanmorgen vroeg eerst met wat zon , en het vroor nog. Daarna sneeuw, en daarna motregen.

 

foto-mest-413611363376903.jpg

 

foto-mest-333421363376913.jpg

 

foto 2. de mest leg ik het seizoen op een heuveltje op een braak stuk. Het stuk met de kolen krijgt ook al vast wat. Verder niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie mest zeg! Ziet er meer uit als compost... zo ziet onze mest er niet uit...

Goed gewerkt ondanks het weer...

Moet volgende week de elementen ook maar gaan trotseren... wachten op beter weer heeft komende tijd toch geen zin... Jouw goede voorbeeld volgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ook mest gekruid, ook voor andere tuinders... ben helemaal op vandaag...

 

De mest ruikt nog wat scherp, dus alleen op kolenveld, pompoenenveld gelegd, en dunne spreiding over het tomaten veld, en bij de rabarbers. De rest van de mest in de wacht gelegd, voor later in het seizoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RobO, leuke sociale bezigheid!

 

Achter het huis aan het opruimen geweest, nog wat tegels rondom de kas gelegd, zodat ik er rondom kan gaan en staan. Verder gegaan met de plek waar de kippen moeten komen. Komende tijd op zoek naar wat timmerhout voor het kippenhok. Bij ons is een palletfabriek, voor het eerst daar maar eens kijken voor afvalhout, anders naar Scheemda naar de sloop. Ik had wat vensters met glas opgespaard voor een geïmproviseerde kas, maar aangezien ik nu een heuse kas heb, moet ik van die vensters af. Elke week een stuk of wat slopen (rinkeldekinkel) en in de container, weg ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

o,da's net zo een die ik 2 jaar terug heb gehaald bij ,ik geloof karwei.Die moet je zelf nog ff enorm aanpassen. Bij harde wind vliegen de deksels weg. De mijne was trouwens compleet uit elkaar gewaaid vorig jaar. Nu voorzien van kit,schroeven,e.d. is ie wat steviger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriend en schoonvader zijn vandaag begonnen met de bouw van de koude bak. Nu van de week nog de ruit er op! En dan kan ik mijn sla naar buiten gaan verhuizen!

 

De bak rust op/in de bestaande bak en kan er vanaf worden gepakt om op te bergen in de koude winter en op de hele warme dagen.

 

bouw-koudebak62401363466608.jpg

Groetjes uit de Betuwe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf kan ik nog even niks maar mijn "Lidl-kasje" is vandaag voor me in elkaar gezet

Wat een flutding

 

ja, maar werkt wel prima, wij hebben er drie van die in de loop van het voorjaar en najaar de hele tuin doorwandelen met allerlei klein spul. Dat mag er tijdelijk in logeren om verschil te maken: 4 slaplantjes opkweken, twee in dit bakje en twee ernaast, hebben we 3 weken sla.

 

we zetten ze vast met 3 plastic tentharingen en een touwtje er over heen, voor werk in het bakje die ene eruit trekken en even optillen

HarlemShakeBestendig

 

naamloos-187611363497850.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ik ook hoor, zulke dingen moet je eigenlijk meer als een soort van grotere cloche beschouwen. Niet meer, niet minder. Kwaliteit van niks, maar best inzetbaar. Tis allemaal maar wat je er van verwacht voor t geld.

 

@helen ; prachtige oplossing trouwens, die tijdelijke, verplaatsbare, en mooie koude-bak-delen. Top van je schoonpa !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een prachtige dag vandaag in het Brabantse! Ik heb vandaag mijn passiflora iets gesnoeid, alles netjes geveegd, de tuin geschoffeld, mijn ranonkel bolletjes na een nachtje in de week gepoot, een pioenroos gepoot, en in mijn voortuin lelies, pompon dahlia en een calla gepoot.

 

Ook het touw langs mijn schuurtje gespannen waarlangs ik straks mijn mini pompoenen omhoog ga leiden.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog wat compost hier en daar verspreid, zaden gezaaid in en buiten de kas, foto's gemaakt om binnenkort een update te maken. Om te laten zien dat er nog niets maar dan ook niets te zien is eigenlijk, zo saai en doods is alles nog, bah!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een stuk gras omgefreesd want de moestuin wordt te klein. In het najaar al een stuk siertuin opgeruimd: wilde rozen verwijderd, vage struiken weg en de boel flink gesnoeid. Vandaag dat deel verder opgeruimd. In totaal zo'n 50 a 60 m2 erbij voor de moestuin. Al is het gefreesde deel nog niet klaar voor gebruik - moet nog wel een paar keer gefreesd worden. Oh ja, en genoten van het lekkere weer en van het feit dat veel struiken en planten al beginnen uit te lopen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best een lange dag gehad op de tuin. Soms vaag een zonnetje, soms, heel soms zelfs de echte zon voluit. Een minibuitje ook. Van 11.00u tot 18.00u op de tuin.

Veel gedaan ? Kleine dingen vooral. Nog late winterstekken gemaakt van de bessensoortjes. Ook nog wat stekken gemaakt van wat snoeiafval uit andermans tuin.

 

Verharding rondom de kas op de schop aan t nemen. Nw kersenboompje erbij gepoot. Deel waar ik gras ga inzaaien ( of wilde-bloemen-mengsel, moet ik nog even over na denken ) uitgevlakt en netjes fijn geharkt. Volgende week gras / mengsel zaaien. Vliesdoek verwijderd van de 8 dagen geleden ingezaaide spinazie op de tuin. Nog wat knoflookplanten van tussen de fruitbomen naar het knoflookbed verplaatst. De fruitbomen ga ik met ruige mest mulchen, en dat is natuurlijk niks voor de knoflook.

 

Heerlijke dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer heerlijk veel kleine klusjes gedaan. Weer wat grond klaar gemaakt voor het nieuwe seizoen enz. Ook maar alvast zo'n 60 P9 potjes met aarde gevuld: Heb binnenkort weer veel tentamens, maar ook veel bloemen te zaaien.. Dusja, dan nu maar alvast zoveel mogelijk voorbereiden

 

En ehh, Dat lidl kasje.. Ik had hem direct toen ik hem kocht in elkaar gezet.. Nog de zelfde avond weer terug gebracht en m'n geld terug gehaald

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren verspeend, de kleuterklas wordt nu wel erg groot maar er kan nog niet veel de tuin in

 

vandaag toch maar wat naar die lidlkasjes brengen en duimen maar...

 

straks tomaten zaaien, rassen en onderstammetjes en dan duimen maar2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...