Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Het is helemaal duidelijk, hier gaat het ook zo ongeveer, echter deze zin...

... ... straks tomaten zaaien, rassen en onderstammetjes ... ...
... begrijp ik niet helemaal. Je zult verschillende rassen tomaten zaaien, maar bedoel je dat je gaat enten en dat je de planten die als onderstammetjes gaan dienen, nu ook gezaaid hebt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ik ent de rassen op een onderstam voor sterkere groei en vooral tegen ziekten als kurkwortel etc.

 

japanse kopenting met clipjes, onderstam spirit of resistar, rassen coeur de boeuf rose de bern black russian pink brandywine en nog zo wat

 

voorjeweetnooit zaai ik ook wat extra ras die ik zo kan planten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rob0, wel interessant dat enten, heb het nog nooit gedaan. Volgend jaar misschien eens proberen, kom er nu niet aan toe.

 

Vandaag was een heerlijk zonnige dag, ik heb veel gedaan. De plek waar het kippenhok moet komen leeg geruimd, achterwand en afdak getimmerd, goot geplaatst met afvoer in regenton, om regenwater op te vangen voor in de kas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een paar kruiwagens compost van de hoop naar de kas en de moestuin gereden.Wat gezaaid in d kas, uien gepoot, onkruid en het altijd weer verse aangevoerde eikenblad uit de moestuin verwijderd.

Bakken vast gevuld om binnenkort aardappels in te poten.

De bakken staan nu in de kas om op te warmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig !

 

Ben vandaag wél naar de tuin geweest ( het kriebelt, het kriebelt ) maar me voornamelijk bezig gehouden met netten sorteren, bamboestokken schoonmaken en soteren, gereedschap schoonmaken, potjes op maat en in stapels, wat in de kas gerommeld, aangeveegd, snoeiwerk nagelopen en gecheckt etc.

 

wat een koud prutweer. 3x een sneeuwbui.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag twee paadjes stenen gelegd in de nieuwe kas.

 

De buitenkanten zijn 70 cm breed en het binnenste perk is 125 cm, juist gepast om altijd overal bij te kunnen.

 

Dat ziet er goed uit zeg

Wie zaait zal oogsten

Link naar reactie
Delen op andere sites

met een dikke jas aan de tuinbonen toegesproken:

 

-- ach jongens,t'is niet zo koud, denk eens aan al die leuke bijtjes straks, iederéén heeft het een beetje koud, het komt vast wel goed, we hadden nog nooit vorst op 21 juni, wat zeg je? niet groeien? ok ok ok, gun ik je, ga maar lekker slapen nu, de weerman doet het werk wel voor je, dénk je maar een beetje warm, lekker zonnetje 15 graden, nou doei ik moet naar huis, wij zetten de kachel ook wal lager, leven we toch een beetje mee hè...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuintje wat vlak bij de weg ligt schoongemaakt. Dan hoor je telkens de mensen die langsfietsen tegen elkaar zeggen: "Tjongejonge, het is toch geen weer om in de túin te werken. Tsss, het is echt nog véél te koud hoor..."

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heej, gisteren mijn voorgezaaide sla verpoot in kleine bakjes (heb van die soort kartonnen bakjes waar 6 plantjes in kunnen groeien), qua lengte van plantjes was t ook wel nodig alleen een erg nadeel is dat die plantjes zo slap hangen (krijgen wel vaak genoeg water hoor) en nu dus hopen dat ze aanslaan en verder groeien en anders toch weer slaplantjes kopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag in de NME tuin gedaan: besproken hoe en wie de schooltuinen gaat begeleiden, ik ben ook gevraagd om te helpen, voel me daar heel gelukkig mee. Erg dankbaar werk om kinderen te helpen met de moestuin. Ze hebben het zo snel door,vinden het zo leuk; een basis voor later leg je samen met hen.

 

Dan heb ik nog bij de NME de ingang van de kindertuin opnieuw aangelegd, met het begin van een haag van wilgentenen die een boog moeten gaan vormen.

 

In mijn eigen tuin niets gedaan, nou ja, er valt ook weinig te doen. Er groeit bijna niets bij 1 a 2 graden, dus ook onkruid houdt zich nog rustig. Ik ga naar bed, nog een paar weken op winterslaap. Wek me maar als het 10+ °C wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grond in de kas gefreesd en een voorlopig verblijf gebouwd voor de te groot wordende tomaten en andere plantjes in te zetten tot het weer iets beter word.

Tomaten en komkommers in tuinhuis, + 12°;

 

img574019171364053869.JPG

 

img574123391364053891.JPG

 

De foto's welke door het venster genomen zijn hebben last van spiegeling, sorry daarvoor.

 

Morgen verhuizen die naar dit vliesdoekhuisje en de verwarming gaat mee.

 

img574253131364053945.JPG

 

img574374371364053957.JPG

 

Dan zien dat het er niet te warm word maar de paprika's ga ik op een verhoogje zetten zodat die iets warmer staan.

 

En houd nu op met die koude wind naar Vlaanderen te sturen, please?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...