Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Gisteren de hele dag in de tuin gezeten met visite, ik was jarig en vandaag wordt het ook niet veel. Morgen hopelijk weer wat doen

Geplaatst:

Hier heeft het geregend dus vanmorgen even gekeken hoe het erbij stond met de nieuwe planten, een grote wijgaardslak is op bezoek in mijn grote bak....prachtige dieren )

regentuin57281367835610.jpg

Straks nog even wat plantjes planten en nogmaals op zoek naar een plaats waar ik mijn hagebutterose kan planten....., misschien toch maar in een hoek in de kruidentuin, ding wordt alleen wel errug groot......

Nu eerst Lunch!

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

De boomspiegel van het duofruit een beetje bijgewerkt zodat het gemakkelijker word om het gazon er rond te maaien.

img586044861367863762.JPG

Een stenen vierkant en daarin worteldoek.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Vandaag begonnen met de bouw van de fruitkooi ( als ik wat verder ben, zet ik de foto's in desbetreffende topic )

Geschoffeld, voor het eerst dit jaar , op het warmst van de dag, met theedoek in mn nek.

Veel losse dingen water gegeven , inhoud kasje naar buiten vanmorgen , en net weer terug ( deur iets open deze nacht )

aangepast door Gast

Geplaatst:

ge-ente tomaatjes in de kas gezet, naast de niet-geente van hetzelfde ras, ben benieuwd...

peulen aan het hek gezet, aardbeien begoten,

potverdegloeiendeheermoes: zit er onder de slecht groeiende Lambada's een mollengang, precies onder de lengte van het bedje...vandaar misschien?

Geplaatst:

Whahhha !!! écht ?? : bij mij over de lengte van 1 heel bed ( langs de betonnen rand ) een mollengang ..... en ? Juist ónder de Lambada gaat ie tóch even het bed in om dan weer langs de betonnen rand verder te gaan. Mollenklem ligt al klaar ( van de buurvrouw ) Nog nooit zo'n ding gezet. Voor dat ik gisteren er achter was hoe je dat ding op scherp zet !! Was ik toch 3 sigaretten verder. 1 Lambada legt waarschijnlijk het loodje.

Geplaatst:

Gezaaid, geschoffeld en gras gemaaid en maar weer meer en hogere muurtjes gebouwd om mijn vaste planten en struiken en moestuin, het gras groeit zo snel hoog dat je ze anders niet ziet en ommaait..

Geplaatst:

Bloemkool en broccoli in de grond gezet, samen met mijn man het gras gemaaid.In de singel begonnen met de ongewensde gewassen weg te halen .

Geplaatst:

Gisteravond de kraan van de watertank laten open staan; Grrrrrr

Was een gieter aan het vullen toen ik weggeroepen werd en toen ben ik dat water vergeten

800 liter is er zomaar de grond ingetrokken en nu moet het dringend gaan regenen want alles is bijna leeg, ook de regenput en de andere tank.

Is dat nu 'kinds' worden???????

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Neuh, gewoon een alzheimerig momentje........

MVG

Danuta..... (heeft er zo veel )

MVG

Danuta

Geplaatst:

gezaaid ( pronkboon, Chinese boontjes, gele peulen, paarse stamboontjes en gold elfe bonen ), nieuwe tegelpaden aangelegd op de nieuwe stukken, zaailingen verpot, alles water gegeven, de laatste paprika`s van een grote pot voorzien en GENOTEN van het mooie weer!!

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Er is nu teveel werk om op te noemen en aangezien ik veel last van mijn schouder/arm heb moet ik steeds een keus maken om de boel niet teveel te belasten.

Gisteren van vogelkooigaas een bak gebogen en ingegraven waarna er rode bietjes zijn gezaaid, dit om vraat van woelmuizen te voorkomen, het is echt een plaag hier ook nog een geënte komkommerplant gekocht omdat deze de beste smaak hebben vindt ik

Vandaag bonen in olie gelegd tegen rotting, eind v.d. week zaaien in de tuin, prei gezaaid, met zaaien maak ik eerst een gleufje wat ik vul met zelfgemaakte compost, daarna wat mestkorrels erin en wat droge fijngemaakte klei, dichtmaken en zaaien maar, zo ieder zijn methode

Bamboestokken bij de tuinbonen gezet tegen het omwaaien, aangezien ik zelf genoeg bamboe in de tuin heb geen gebrek aan stokken, ok. dat was 't weer

Geplaatst:

Geoogst!! Joepie! De eerste oogst van ons eerste echte moestuinseizoen: radijsjes !

foto-2221671367940769.JPG

Geplaatst:

Wilde ik vanmiddag net de zaag ter hand nemen voor het verder werken aan de fruitkooi, ging het héél hard waaien , donderklappen, en regenen. Binnen de 10 min, vanuit volle zon.

Niets gedaan.

Geplaatst:
Niets gedaan.

Ha, ha... De plantjes eens goed water gegeven en dat was waarschijnlijk hard nodig.

Hier komt er een onweer en bui aan. Een 100 km. zuidelijker dan jij, maar toch een hele tijd later. De tuin smacht ernaar. Hoop dat het met mate is.....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Hier heeft het wat geregend, maar geen onweer gehad.

En dat aan de andere kant van het water.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

Vanavond mijn buxus hegjes geknipt,ziet er weer strak uit.

Geplaatst:

Vandaag even de kas iets doorgekrabd, heel voorzichtig! Ik heb vorige week zaterdag Prei, Broccoli, Bloemkool, wortels en sla gezaaid daarom zo voorzichtig. Kijk ook even bij mijn moestuin seizoen kunnen jullie er foto's van zien.

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Geplaatst:

Ik heb even snel de grond in de kofferbakzak waar de lente-ui, radijsjes en sla staan wat losgetrokken, want de bodem slipte dicht.

Verder even wat dingen uit de wind zetten want het zal wel tekeer gaan vannacht .

Geplaatst:
  • Auteur

Hier is 20 liter water gevallen vanmorgen. En dus heb ik heel wat schotels leeggegoten vandaag. Én aardappels uit de grond gehaald die vorig jaar achtergebleven zijn ( niet goed geoogst dus )..paprika`s en tomaten in de las geplant. Kruiden die overwinterd zijn ( laurier, citroenverbena, stevia, ananassalie) weer in de volle grond gekleid...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb mijn kweekkast vandaag helemaal gekrabt en alle onkruid verwijdert (heb er nog niks in geplant)

Mijn duim flink beschadigt door de rand van de kweekkast maar ook goed weten de mensen dat ik lekker mijn gang ben gegaan in mijn moestuintje hihi!

En uhm heb mijn kweekkast voorzien van een worteldoek, daarover bemeste tuingrond en slakken korrels.

Heb 2 van mijn tomatenplantjes geplant, om te kijken of ze het goed volhouden in die grond.

En mijn aardbeien plantjes nog in potjes laten staan en in de kast gezet!

Ziet er weer allemaal netjes uit.

imag055682621367958890.jpg

aangepast door Gast

Ben een beginner, alle kleine beetjes helpen. Leer hier heel veel om uit te groeien tot een echte MOESTUINIER! :D

Geplaatst:

Vandaag hebben wij aan onze gazon gewerkt. De bestelde grasmat rollen (toch?) gelegd. Het is erg mooi geworden ook al gaat het maar om een klein stukje grond. Wij zijn eenmaal gezegend met een klein, knus tuintje.

Love at first bite!

Geplaatst:

Gister:

Gezocht naar mijn spruitjes-zaailingen in de koude bak maar iemand vond ze erg lekker geloof ik, niet gevonden dus of alleen maar kale stengeltjes...

Eerdere spruit-zaailingen die ik al bleek te hebben van pot naar tuin verplaatst

voorgezaaide struikboterbonen in tuin geplant, meteen nieuwe voorgekiemde, gelegd

sojabonen en stoksperziebonen laten voorkiemen

mosterd gezaaid

spinazie gezaaid

ijssla gezaaid

rode kool gezaaid, vergeten eerder, is nu wat laat vrees ik

tuinpad ontdaan van graspollen

Geplaatst:

net naar de tuin geweest om water te geven ,nu zo werken

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.