Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Twee tomatenplantjes in hun definitieve pot gezet Ze hebben het erg naar hun zin daar

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Geplaatst:

De ravage van de katten opgeruimd, gelukkig leefde er nog iets, bekeken wat ik vandaag aan ga aarden en verder het plan opgevat om nog wat dingen te gaan inzaaien!

Geplaatst:

mijn achtertuin staat vol met paardenbloemen. Heb nu ongeveer de helft eruit kunnen halen, had een emmer vol (met kop).

Moet eigenlijk verder maar zie het even niet zitten en dochter wil dat ik even bij haar kom zitten. Wie weet straks nog maar verder.

Geplaatst:

Mijn Tuinkabouter heeft de ramen voor de tomaten neergelegd...nu staan mijn tomaten goed beschermd en toch eigenlijk vrij

tomatenramen94391368116469.jpg

MVG

Danuta

Geplaatst:

vandaag verder gewerkt aan de fruitkooi. Helemaal vergeten een foto te maken. Langdurig geschoffeld. En nog langer op mijn knieën bij de kruisbessen gezeten om alle rupsen er uit te plukken en gelijk de overdadige groei wat te beperken. Wel zeker 200 rupsjes uit de 5 planten gehaald. Ze waren eigenlijk nog maar net begonnen. Ik denk gisteren, had al eerder gecheckt.

Morgen her-check Wat groeien die dingen trouwens hard nu zeg !!

Wat getut en gerommeld verder op de tuin.

Geplaatst:

regenton omgetoverd tot aardbei bak en een aantal aardbeien erin gezet.

courgettes tijdelijk uitgeplant in de achtertuin, eigenlijk moeten ze naar de groetentuin maar heb nog steeds niet alles gespit. Is heel veel werk aangezien het overwoekerd is met kweekgras. Ben al weken iedere dag aan het spitten.

Maar wat gespit is ziet er mooi uit en daar plant en zaai ik ook gelijk.p103093564031368121510.JPG

Geplaatst:

Vandaag de keitjes van de border onder het mos en onkruid vandaan gehaald en weer verder de tuin leeg getrokken. Het ziet er gelijk een stuk netter uit. Mijn vierkante meter tuin ook alvast in elkaar gezet. Het was er lekker weer voor.

img399680221368125926.JPG

img399482771368126002.JPG

Geplaatst:

vanmorgen 25 oranje-bruine naaktslakken gevangen in en rond de moestuin, ik had al zon oranje-bruin vermoeden dat ze bezig waren al mijn zaailingen op te vreten. Sommigen betrapte ik op heterdaad! Verder heb ik 3 bossen salie in de leemoven gelegd (na gebruik voor pizza, brood en appeltaart, nu afgekoeld) dus ik hoop dat het morgen mooi gedroogd in potten kan. Heel veel tuinfotoos gemaakt, ik hoop dat ik er een paar kan plaatsen.

Geplaatst:

wat doe je met die naaktslakken?

OT: 5 voormalige wietbakken gevuld met grond en in 2 alvast 4 paprikaplantjes geplant. Er een cloche overgedaan aan het eind van de middag en nu maar hopen dat het goed komt !!

Verder zevenblad gewied met de hak die ik gekregen heb, wat een fijn ding is dat !!

Geplaatst:
Nynkef schreef: wat doe je met die naaktslakken?

wij knippen ze door, de merels/kraaien/eksters (niet doorhalen wat gewenst wordt) eten ze op en gaan gelijk op zoek naar nieuwe

verder een heerlijke tuinochtend gehad, heermoes+melde+papaver+knopkruid+herderstasjes+straatgras geoogst

dahliabedje klaargemaakt

de eerste smeerworteloogst geknipt (die gaat naast de aardappels, van de tweede knip maken we smeerwortelgier voor de wedstrijdtomaten)

botlotti bonen voorgezaaid

genoten van een prachtig bloeiend morelletje

en de twee zojuist met tante post aangekomen druivenstokken in het water gezet (een rondo en een solaris, vroege zoete druif redelijk ziektebestendig zegt de advertentie )

Geplaatst:

Even snel rondgekeken, wat heermoes en zevenblad vermoord, bosje onzelievevrouwe bedstro geplukt, dat ligt nu te drogen om gelei van te maken....morgen nog maar een bos voor de suiker dan dan nog een keer voor de siroop....naar de vlieren gekeken, dat worden mooi schermen dit jaar...nog even en dan gaan we likeur maken, gelei, suiker........

onzelievevrouwe-bedstro69891368168191.jpg

MVG

Danuta

Geplaatst:

Geef je even het recept van de OL Vrouwebedstro gelei Danuta? Ik geloof niet dat we die al hebben. Gebruik je daar de hele plant voor? Enfin, dat zie ik wel als je het plaatst.

Je vroeg een paar pagina`s terug of het een meloen kon zijn, dat plantje uit je rommelhoekje..inderdaad, maar kan ook pompoen of courgette zijn.

Ik heb de gekleurde snijbiet in de tuin gefrommeld ( de aarde is zo nat..planten kan je het niet noemen.) Ook nog wat koolrabi, en wat sla gezaaid.

Morgen is hier plantenruilbeurs, dus ik ga zo peterselie en koriander daarvoor uitplanten..en eens kijken wat ik verder te vergeven heb.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vandaag eindelijk eens dat zo gewenste tafeltje gemaakt in de nieuwe kas. Natuurlijk allemaal recuperatie, het blad komt van een salontafeltje en is 75x145 cm, ruim voldoende dus.

img586738861368267460.JPG

De potgrond die er op ligt dek ik wel af met landbouwfolie, wit-zwart.

img586891501368267542.JPG

Heeft al goed dienst gedaan vandaag.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Omdat het verschil tussen de sla in de kas en de sla buiten te groot was heb ik er buiten grote, 5 liter, flessen over gezet, zo staan ze als in een mini kasje en kunnen ze iets sneller groeien.

img587281411368268720.JPG

Deze winter heb ik dat ook gedaan tegen de vrieskou en dat was goed gelukt, alles heeft het overleefd.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

In het stuk van de gemeente hiernaast (gras en 20m² struik, nog vrij open beplant: staat er nog maar 2,5jaar) eens begonnen met de oorlog tegen die onkruid winde's.. 2m² helemaal door gezocht op elk worteltje, Wat zaten daar ziekelijk veel wortels!! Boven de grond lijken het nog onschuldige leuke plantjes, maar onder de grond..

Kost wat energie, maar geeft ook een voldoening om die flinke stapel wortels te zien liggen

Geplaatst:

Gekeken en snel weggerend aangezien het jonge honden regent hier......mijn gisteren geplante prei, sla en andijvie baden zich en voelen zich prima met dit weertje )

MVG

Danuta

Geplaatst:

vanmorgen plantjes bij gekocht bij plaatselijke kweker: 4 andijvie, 4 krulsla, 2 broccoli, 3 spitskool en 4 bloemkool en dat voor maar 3 euro:P

net even gauw de drie spitskool en 6 van de zoveel zelfgekweekte sla in de volle grond geplant en de rest zet ik morgen wel in de grond

Geplaatst:

Ik heb doorgezet vandaag. Meerdere buien over me heen gehad en 2 uurtjes miezer. Toch maar gebleven en het was eigenlijk best lekker. Ook mn huisje maar eens wat opgeruimd.

Verder gegaan met de fruitkooi. Ik moest stoppen, want de latten waren op ( bij de Karwei )

Paar paadjes tussen een paar bedden zijn bij mij dit jaar van gras, bij wijze van uitproberen. Maar ik denk nu al dat dat m niet gaat worden. Met de handschaar paadjes knippen ( gras groeit als een gek nu ) is nou niet echt wat je zegt erg efficiënt he ? Wat bedden geschoond van het onkruid en gras. Delphinium-zaailingen maatje groter omgepot

De tuinbonen en de peulken zitten onder de aardvlooien. Ik laat het maar zo.

De rupsen uit de kruisbessen gehaald. 2e ronde. Vandaag een stuk of 30 geplet.

De brandnetelgier stinkt het complex af. Gezeefd en verdund.

1e Vollegronds sprinazie geoogst.

Geplaatst:

wat zevenblad verwijderend, maar staat nog heel veel van.

Nog wat zaden gezaaid, mais, tomaten en koriander (tomaten zijn een beetje aan de late kant maar we zien wel)

Als het weer het toelaat ga ik morgen de heg snoeien en een constructie maken voor de Franse sperziebonen.

Geplaatst:

Gisteren drie bakken via marktplaats gekocht. In 1 bak snijbiet en raapstelen gezaaid. In 1 andere bak drie plantjes courgette gezet. Hoop dat alles goed gaat. Ze hebben in i eder geval genoeg regen gehad deze nacht.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...