Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

geluierd bij de buren

zaaigoed water gegeven

nz geplukt en courgettes en augurken en sla

pruimen nog maar eens gedund ivm krakende geluiden bij de takken

pruimenmummies verwijderd

knolvoetknolraap bij de buren weggeadviseerd (de knolvoet was groter dan de raap!)

aangepast door Gast

Geplaatst:

De haag snoeien.

Had een leuk fotootje, maar deze krijg ik niet meer toegevoegd???

Zal topic opzoeken om hiervoor een vraagje te stellen.

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Geplaatst:

na al die te hete dagen van kijken,sproeien en genieten maar weer eens wat gedaan:

sperziebonen geruimd op 2 planten na voor wat zaad, gaat van de week snijbiet,radijs en sla in

andijvie uitgeplant

oerprei en egyptische ui in pot

bloemen geruimd uit de ene bak, gaat groenlof in

en gesproeid

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Gebeitst, gebeitst en nog eens gebeitst.

En lekker met Herman en mijn Pa en Ma patat en snacks op het terras gegeten.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

De laatste vroege aardappelen in zak geoogst. Wat een dramatisch slechte oogst! Gemiddeld 300 gram per pootaardappel....... Vervolgens lichting 2 vroeg gepoot met op hoop van zegen deze keer wel een goede oogst. Om zeker te zijn van iets meer resultaat en omdat ik nog flink wat doorgeschoten aardapelen had liggen heb ik 5 zakken uitgepoot met 5 aardappelen per zak.

Bonen een beetje geholpen met goed klimmen, de boel gesproeid, genoten van geoogste courgettes, balen van dode pompoentjes ookal waren ze bevrucht en de pompoenplant dik elastiek gegeven om langs de schutting te kunnen groeien.

De aardpeer staat 2 meter hoog en geeft nog geen bloem. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen met deze bijzondere plant. Verder ben ik trots op mijn zelf uit zaad gekweekte bloemen!! Fototjes komen in een nieuwe blog.

Oh!! En de eerste gladiool bloeit prachtig!!

Geplaatst:

Een derde deel van de aardappels (sarpo mira) geoogst, ze werden nogal overgroeid door de pompoen en het loof was geel met zwarte vlekken(?).. Van 12 planten precies 25 kilo! En slechts 2 met vraatschade.

pompoenen geoogst

ontdekt dat ik ergens nog vergeten bosuitjes had staan

heul veel water gegeven overal

slaplantjes uitgeplant

gewied

tomaten geoogst, opgebonden en blad verwijderd

calendula geoogst

met verbazing naar de zonnenbloemen gekeken die nu haast 4 meter hoog zijn, ze stoppen maar niet met groeien

mijn meloentje die nu pas begint te groeien na eerst opgegeten te zijn door slakken uit mijn tomaten gepeuterd

verdroogde spekbonen geoogst voor zaad

mijn ene framboosaardbeiplantje geholpen zijn uitlopertjes de goed kant op te laten gaan

vlierbessen geoogst en te drogen gehangen voor de kippen in de winter, en om later wijn van te maken

mijn neus in het vat appelcider to be gestoken en haast flauwgevallen van de damp

Geplaatst:

Water gegeven aan tunnel en kas en wat dingetjes geoogst .

Geplaatst:

twee keer een droog T-shirt aangetrokken....pffff

ratjes geoogst, de aardappels, niet het zoogdiertje

boerenkoolbed geschoond, net vergeten terug te doen ("beste duiven, als jullie vandaag nou ff wat anders gaan eten..RobO trakteert morgen weer")

vakantie-bonen geplukt, zat al een draad in, kook ze straks om te eten/weg te gooien

nieuwe bonen gelegd, Prelude

in de thuistuin: de tent schoongemaakt en een gaatje geplakt

Geplaatst:

Al puffend in de broeierige hitte (was vóór de onweersbui) in volle tevredenheid en bewondering gekeken naar Fred die met onze vers aangeschafte bosmaaier (thanx Borsalino ) het hoog opgeschoten onkruid te lijf ging...

Gewéldig!!!! Er is weer hoop...

Geplaatst:

Net terug van water geven in kas en tunnel , en sperciebonen plukken .

Geplaatst:
  • Auteur

Jij was met het zonnetje op

Ik pruimen en appels rapen die door de storm van de bomen zijn gewaaid..verdorie de halve kwetsen oogst ligt op de grond..gelukkig hebben we veel kwetsenbomen, dus de eau de vie komt niet in gevaar

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb gisteren radijs, bosui en biet geoogst.

Vandaag moeten mijn slastekjes de grond in.

Ik heb ook nog rode peper stekjes die in een pot moeten

Geplaatst:

De doorgeschoten sla er uit gehaald, balen! en een mooie krop andijvie. De eerste tomaatjes geplukt (wat zijn die toch lekker vergeleken met de supermarkt dingen)

Geplaatst:

Op het werk:

- Bosmaaien

- Lading stro gestapeld met de hand

- Schapen van de buren gevangen die ik plotseling achter me langs zag stappen

Oftewel mooi buiten bezig geweest

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:
Oftewel mooi buiten bezig geweest
...en een goeie training gedaan

hier:

...ook lekker getraind : 1 m3 compost omgezet, is toch gauw 1 ton

nog 1 filderkraut geoogst, was ook bijna 1 ton

op de hark geleund met de tuinbuuv

kweetje geruimd (RIP: had al drie jaar steeds meer schurft en was niet meer te genezen met zwavel) bleek bijna geen wortels te hebben???

1 junior veenmol naar de veenmolhemel gebracht

oplossing gezocht voor broertje van Pompo die in een hek is gegroeid (oplossing niet gevonden )

olijfkomkommer geplukt, zaden van Geedee (dank Geedee!), was erg lekker & fris (ik word trouwens wel regelmatig gearresteerd wegens vermoedelijke wietteelt met die olijfkomkommer )

zelfs de composthoop water gegeven, jeezz, wat een droogte, vannacht 1,45 mm regen

op de thuistuinbank naar een BBC tuinprogramma gekeken (telt dat ook? )

aangepast door Gast

Geplaatst:

De tuin achter het huis heb ik maar eens ontdaan van te grote gewassen die de rest overheersten. Zoals tweemaal ronde courgette, tweemaal grote dikke borageplanten, die al een groot stuk van mijn tegelstraatje onbegaanbaar maakten, veel uitgebloeide papavers. Tevens de twee mooie aardbeiplanten die ik aan de wand had gehangen, weer in echte aarde teruggezet. Er kwamen luizen en mieren in, nu hoop ik dat ze weer gezond worden. Enkele doorschietende slasoorten verwijderd, ik lust dat niet. Rucola laten staan voor het zaad. Helaas ook wat koolplanten weg moeten doen, de tuin is hier gewoonweg te klein voor: palmkool, spitskool, bloemkool. Ik kwam zowaar wat onkruid tegen, gras, melde, ehm, nou ja, weg ermee. Verder heb ik wat off topic zitten knutselen in de tuin met elektronica, achter een opgehangen scherm, geheel naturel in de brandende zon met een koel drankje erbij.

Geplaatst:
  • Auteur

In de tuin van de jarinades gewerkt...in eigen tuin onkruid gebrand..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

opgeruimd, eindelijk...

filderkraut gesneden

al soppende knolvoetkool verwijderd (yeagh...)

snijbonen geplukt

stro ingepakt voor tegen de regen

roggeschoven droog weggezet

andijvie, sla, selder, prei uitgeplant

1 jarige lavatera omgeschoffeld (sorry 1 jarige lavatera)

1 augurk van 500g aan Frans gegeven

roggestompjes omgelegd

composthoop met zusjes van Pompo water gegeven, wegens te weinig regen,

containert met smeerwortelgier laten vallen waardoor alle gier nu op de tegels ligt te meuren, getver, nieuwe snee van de smeerwortel genomen

Geplaatst:
ik wordt trouwens wel regelmatig gearresteerd wegens vermoedelijke wietteelt met die olijfkomkommer
9u7jva.gif

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

De tuinkas een flinke uitdunbeurt gegeven terwijl de regen op de ramen kletterde. Het was er compleet donker door al het blad van tomaten en komkommerplanten. Aangezien ik niet veel nieuwe vruchten verwacht, heb ik deze planten echt gekortwiekt. De bladen van komkommer waren zo vergeeld dat ik dacht dat de plant er so wie so niet veel meer aan heeft. Buiten de tuinplanten nu eens niet zelf water hoeven geven, nou ja, waar heb ik nou gieters voor dan. Bovendien hoeft het straatje geen water, mag ik het vervolgens zelf weer doen ja?

Geplaatst:

1 rode kool gesneden, kilootje of 3, wordt zuurkool of smeuige rodekoolhap

zak rattenstaartjes om in te maken (xperiment, nog nooit geprobeerd, over 4 weekjes weten we het)

Geplaatst:

Weer getraind Appelboom bij opa gezaagd en alles opgeruimd. Stomp ook mooi uit de grond Vanmiddag nog even grasmaaien thuis

Bij opa was alleen een tomatenplant van mij geknakt Hopen dat die het blijft doen

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

van de week [dus afgelopen 4 dagen]

1ste kleine moesbak opgeschoond en goudsbloemzaad geoogst, 1000schonen eruit en zaad geoogst

groenlof uitgeplant

kweekkistje leeggehaald en vandaag opnieuw daarin gezaaid div. bladgroenten

2 blauwe bessen gespot

aardbeienstekjes in afwasbak voor liefhebber gezet

nagedacht over aanpassing planning

peukie [foei greet! ]

kippenaandacht gekregen en gegeven

rupsen afgehaald van eeuwig moes

hertshoornweegbreezaad gewonnen...van een Stengel! hoop dat dat werkt

wist niet dat het echt, echt weegbree is! dacht alleen in naam

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Vandaag heb ik al het snoeisel dat ik gisteren heb laten vallen waar ik snoeide, aan kleine stukken geknipt met de snoeischaar, straks doe ik het nog in het compostvat. Meer niet. Onderweg op de fiets wat bermbloemen geplukt ten behoeve van het zaad.

Greetje, ik heb begin seizoen vier stekjes gekregen van de hertshoornweegbree. Ik pluk er dagelijks van en doe het (meestal samen met een blaadje sla, schijfje komkommer, plakje tomaat etc.) op het geroosterde broodje met kaas (oude kaas mee geroosterd,) en ben er inmiddels aan verslaafd, het spul kan me niet snel genoeg aangroeien. Ook in salade lekker, maar ook meekoken met bladgroenten is lekker. Het zaait zich ook gemakkelijk uit, dus je experiment zal wel lukken. Wel oppassen met gewone weegbree, als deze in de buurt staat, trekt de hertshoornweegbree zich terug.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.