Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Nu bijna alle plantjes gezellig binnenstaan, is het maar eens tijd om ze van labeltjes te voorzien. Dus veel proefen, kijken, denken, nog eens kijken, nog eens heeeeeel goed kijken. Heb m'n plantjes maar even naar binnen gehaald, die hadden 't ws niet zo gezellig gevonden op het balkonnetje in de wind en stortregen.

Moet een keertje leren om direct na het zaaien te labelen

Geplaatst:

hihi, tíjdens het zaaien graag...

(dat ging hier zo: we zaaiden uit 6 zakjes in twee kweekbakken, pakten de labels en zochten naar het potloodje ... ennuh...welke was ook alweer waar? Herkenbaar? )

Geplaatst:

Ja, best wel!

Tegenwoordig stop ik het plastic lepeltje waarop ik de plantnaam heb geschreven, in de grond vóór ik het zaad erin stop. Scheelt een hoop gepuzzel achteraf!

Geplaatst:

Ik heb nu alles van een labeltje weten te voorzien, behalve één potje waarvan ik bij god niet meer weet wat het is. Ik zal er wel achter komen als het plantje verder groeit, maar nu ben ik toch echt razend nieuwsgierig.

RIMG515599181382992042.JPG

Het kleine ding ziet er nu zo uit, het lijkt een beetje op choy of zoiets dergelijks, maar zeker weten doe ik het niet :/ Ik heb wel Baby Choy, maar die heeft geen rode bladnerfjes. AAAAH ik wil het weten

...en ik zaai altijd heel laat nog dingetjes als ik me verveel :') Dan kan ik het toch niet laten om alsnog stiekum wat te proberen.

Geplaatst:

De rozenboog weer overeind gezet ,de tomaten kas gedeelten teruggezocht .potten overal vandaan geplukt die waren weggewaaid .Kas afgesloten met karton . planten die omgewaaid waren opgeruimd .

Geplaatst:

water weggepompt, zucht, uitgelopen knof geplant, andijvie gesneden

Geplaatst:

weer ik weet niet hoeveel appels en peren geraapt en het eind is nog niet in zicht,

heb je een keer een luxeprobleem loop je nog te klagen !!

Morgen dus weeeer appeltaart en stoofperen

Geplaatst:

Stormschade ramptoerist gespeeld op de Piccardthof, daarna schade bij huisje en tuin geïnspecteerd... viel mee... 1 Wilgje was gehalveerd maar was klein. Op moestuin was de helft van het dak van koude kas erafgewaaid, de drie platen teruggevonden op geheel verschillende plaatsen, gelukkig niet in de sloot. Verder nix te doen want het is vreselijk nat op het moment.

Geplaatst:
  • Auteur

Tania: sla?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De laatste wortels geoogst wat peterselie erbij geknipt lekker rode en oranje worteltjes voor vanavond!

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

Helemaal niets

Ik had vandaag het blad van de wiltofwortels (die al vanaf zaterdag OP de tuin liggen) willen snijden, maar er is van alles tussen gekomen waardoor ik niet op de tuin ben geweest

Ik hoop dat het er zaterdag van komt

Geplaatst:

De laatste courgettes geplukt , bessen en een pruimenboompje geplant .

verder wieden en nog eens wieden .Verder ontdekt dat ernog meer in storm kapot is gewaaid aan potten met kruiden er in .Kruiden in de volle grond gesnoeid doordat ze waren ongewaaid .

Geplaatst:

Winterpeen geoogst.

6 kg witte en 4 kg rode.

Geplaatst:
  • Auteur

Behoorlijk wat.

Ten eerste de vorstschade bekeken..Dahlia`s zijn naar de bloemenhemel, zo ook de O.I. kersen. En de Yakon.

Nog anderhalve kilo gekleurde tomaten uit de kas gehaald.

Lekker met de snoeischaar in mijn hand gelopen en wat rondgeknipt.

Kippenpoep geschept met het kattenschepje

Bleekselderij en kruiden geoogst.

Kip gevangen en schoongemaakt en betadine op haar wondjes gedaan. Deze kip wordt steeds maar aangepikt door haar zusjes.

Eenden weer in het hok gejaagd...dat is iets lastiger dan de kippen, maar het is weer gelukt

En toen werd het al weer donker

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Kun je de kip niet apart zetten zolang ze wondjes heeft ? Zodanig dat ze elkaar alleen maar kunnen zien en ruiken, maar niet aanraken??

OT: ik had 1 teentje supermarktknoflook die al een levend puntje kreeg, die heb ik vandaag maar in de moestuin gezet, eens kijken wat ie gaat doen

Geplaatst:

gezien dat het goed is zo

(morgen weer wieden, snoeien, knippen, rooien, omzetten...)

Geplaatst:

Nieuwe stok in kippenhok geplaatst voor de kuiks die nog in de legnesten van de groten slapen

Blad geharkt van gras

In kippenhok gestart met winter-ophok-systeem: al het geharkte tuinblad op de bodem gelegd 10cm dik, dan stro/hooi 20cm erop. Niet meer uitmesten alleen husselen en regelmatig nieuw hooi/stro bovenop toevoegen. In de lente: gratis kant en klare compost onderop (en kips de hele winter lekker warm aan de voetjes)

Zoete kers geplant (Bigarreau Burlat)

Pruimenboompje geplant ( Reine Claude d ' Althann)

Er moest nog VEULLL meer gebeuren maar nog ziek dus morgen weer een beetje

Geplaatst:

Vanmiddag tot donker in de tuin gewerkt. Wat en hoe ? Dat mag Thea vertellen

Viel me zwaar tegen die groninger klei, in ieder geval.

Geplaatst:

leuk he die klei

wij hebben vandaag de schutting opnieuw neergezet. budgetmethode dus we hebben alles hergebruikt.

alle planken los, palen eruit, paalsteunen geplaatst, palen weer terug en daarna alle planken weer vastschroeven. alles staat nu weer waterpas en de planken zitten dichter bij elkaar. geen inkijk meer en de tuin is al wat meer katproof

binnenkort nog wat planken erbij halen en een schuttingdeur maken. dan zijn we voor de komende paar jaar weer klaar.

Geplaatst:

Ja Bit, mag je denk ik nog blij zijn dat de klei nu nat was... Maar cool dat je Thea hebt geholpen.

Zelf erachter gekomen wat dus die 100% op buienradar zonder zichtbare buien betekent... het is dus gewoon nat nat nat. Lucht is nat, alles is nat, als een constante dikke druppelende mist.

Dakje weer op koude kas gelegd met wat stenen en hulp van Fred. Op een wat droger moment schroeven we die er nog wel weer écht op.

Verder her en der wat geoogst. Voor de rest was het gewoon té NAT.

Geplaatst:

Ja @Bit help mij mee in de tuin,wist hij toch niet wat pijpenstrookje was?????

Daar was hij hele middag mee bezig want deze heeft in 6 jaar lang zijn best gedaan.

En werken kan hij,hoor.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

een workshop tuinontwerp gevolgd op de club, er ging een wereld voor me open...

(ben meer een rijtjesboertje )

Geplaatst:

Pijpenstrookje wat is dat dan??

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

pijpenstrootje bedoelen ze denk ik een grassoort

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.