Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

@Willy,

Een hele sport wordt dat om deze vroege tomaten erdoor te slepen... met deze temperaturen, dat wordt een heel gevecht tegen de koude.

Ik?

Toch wat gedaan buiten, was niet langer dan een kwartier achtereen buiten bezig. Dan weer binnen opwarmen. Een lavendelplantje in de kas gepoot. Het stond klaar om buiten gezet te worden, maar de bodem is te hard. Een beetje fleur in de kas kan geen kwaad, zo dicht bij huis, dus de lavendel krijgt een plaatsje bij het venster.

buitendoen756721364061574.jpg

En bij de kas een opvangijzer voor de poort-deur geplaatst. Voor de deur moet nog een geschikte beugel gevonden worden. Een ophangbeugel voor rolgordijn doet tijdelijk dienst.

buitendoen213161364062124.jpg

De deur kan geen schade aanrichten. Later maar eens wat bijwerken, voorlopig voldoet het.

buitendoen448331364062894.jpg

Geplaatst:

Ondanks dat ik op de bank lag, heb ik hier toch nog vier mannen aan het werk gezet!

Ze hebben 9 meter haag geplant achter in de achtertuin, groene beuk. Het metalen hekje voor in de tuin er uit geslepen en getrokken. Die zat drie keer zo diep in de grond als dat hij hoog was!! Ze hebben mijn Youka en uit gegraven en een stam van een flinke struik/boompje die de vorige eigenaren bij de grond hadden afgezaagd. En nog een oorwurm aantrekkende plant die bij de voordeur stond.. En mijn schoonvader heeft de tulpen uit de voortuin mee genomen

En nu maar hopen dat ik ze dit kunstje nog een keer kan flikken... Want de voortuin moet nu ook weer mooi worden gemaakt met een groene beukenhaag en twee mooie dakplantanen.. Eindelijk een beetje schaduw in mijn voortuin die op het zuiden ligt Vinden mijn nieuwe plantjes in het voorraam wel fijn denk ik

Groetjes uit de Betuwe

Geplaatst:

Dat ziet er ook mooi werk uit HuubvG.

Die legplank in de kas hoe hoog boven de grond is die geplaatst

Ik wil aan de ene kant een legplank maken en aan de andere een zaaibak over de hele lengte van de kas, dus acht meter lang, de legplank ook.

Het hout heb ik liggen, al een paar jaar, was als brandhout gekocht.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Dank je!

Bovenkant glasplaat tot pad = 102 cm

Bovenkant plaat tot tuinbed = 90 cm.

Ik kan er staande goed bij om te werken, en onder het blad blijft genoeg ruimte over voor kortere planten, het aardige van de glasplaat vind ik dat deze een hoeveelheid licht doorlaat, wel geen 95%, maar toch meer dan een dichte plaat.

Jouw kas is ruim, dus daar zal het niet veel uitmaken dat je hout gaat gebruiken. Succes ook nog verder, we volgen!

aangepast door Gast

Geplaatst:

Het aardappelbed klaar gemaakt, voren getrokken alles uitgemeten, woensdag gaan ze erin....als het weer meewerkt.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Hier is het aardappelbed ook klaar, dat is dan ook het enigste dat al klaar is.

Maar ik wacht zeker tot april voor de aardappels de grond ingaan. De grond is nog veel te kou hier.

Geplaatst:

Alle planten verhuisd naar de tent in de kas, inclusief de verwarming en de bijverlichting.

Vooral de tomaten werden veel te zwak van stengel.

Nu moet ik op familiebezoek maar ik hoop vanavond nog de komkommers te kunnen verspenen, de potjes staan warm en de potgrond is aan het opwarmen zodat ze geen koude shock oplopen.

De weersvoorspelling voor Aalter geeft nog nachtvorst tot en met vrijdag, vanaf zaterdag 's nachts +3° en 8° overdag. Gaat het nu eindelijk keren??

Geplaatst:

Vandaag mijn tuinhuisje maar eens opgeruimd. De plantlabels klaar gezet en maar wat roottrainers mee naar huis genomen om daar wat voor te zaaien. Her en der wat opgeruimd. En voor mijn gevoel na een uurtje al door en door koud.536482102005176759198122141161808n63561364138325.jpg

Geplaatst:

Vandaag de komkommer verspeend. maar geloof die ie niet zo blij is momenteel. Iets zegt mij dat komkommer en ik niet zulke goede vrienden zijn tijdens verspenen. Hopen dat deze ook bijtrekt.

Verder de tomaten verspeend en de meloenen ook. Een stuk van de zandbak wordt platje voor de bakken.

IMAG0576.jpg

Komkommer

IMAG0577.jpg

Tomaat. Kan ik de tomaat in deze bakken laten staan?

Geplaatst:

Eventjes nog wel,maar als ie groter groeit moet ie echt een andere pot.

Geplaatst:

Twee fruitbomen geplant

Geplaatst:

Vandaag de tuin kat proof gemaakt. De hele moestuin zit onder een net.

De kat van de buren besloot in onze tuin de plassen. En dat konden onze katten natuurlijk niet laten gebeuren.

Nou kan er iig geen 1 kat meer inkomen.... Zal morgen een foto maken.

Geplaatst:

kippenpoep geruimd, beetje geprobeerd het vers opgekomen zevenblad weg te harken en het koude kasje 2 seconden gelucht

Geplaatst:

Reuze ui, komkommer, salade, pepers, rode kool, broccoli, basilicum verspeend en in de verwarmde kas gezet.

img574431771364245654.JPG

img574565621364245664.JPG

Geplaatst:

Willy de reuze ui doet het bij mij nooit goed,of beter gezegd totaal niet, wat zijn jou geheimen

Geplaatst:

Jeanneken, ik heb geen geheimen daaromtrent, ik ben ook maar een beginnende tuinier hoor.

Ja echt, op mijn oude dag begonnen met de stiel van mijn vader over te nemen.

Die reuze ui heb ik in een bakje voorgezaaid en nu verspeend, ik zie wel wat er van komt.

Dit barre weer,,, ik ben eens iets gaan lezen over H.A.A.R.P. en nu verdenk ik de VS ervan ons weer in de slechte zin te beinvloeden. Ergens las ik dat dit tot de oorlogsvoering gerekend moet worden, het sturen van het weer. Door de ionosfeer te bewerken verleggen ze de straalstromen en juist die zijn voor het weer verantwoordelijk. Kijk maar eens op Google. Straks zitten we zonder eten......

Er gebeuren ook veel meer verontrustende dingen maar daar kan ik hier niet over spreken.

Geplaatst:

Leuke complottheorie Zolang ze maar genoeg energie sturen voor het groeien van onze plantjes!

Vandaag heeft manlief de rij laurier verplaatst zodat er nog een kleine kas geplaatst kan worden. Deze is al in bestelling en wordt waarschijnlijk donderdag geleverd. Ook weer een polycarbonaat. We hebben er al eentje en zijn hier heel tevreden over. Heel stevig en sterk. We hebben hier nogal wat hoge berken en durven het niet aan een kas van glas er neer te zetten. Er waait nogal eens eens tak af bij storm en hevige wind.

Hierin komen dan vooral de tomaten. Heb er weer zo'n zin in!

Geplaatst:

Gisteren het plankier gelegd rond de nieuwe kas, zware arbeid voor een oud ventje maar nu is het proper om op te lopen.

Probleem,,,, ik mocht die gratis gaan halen, uitbraak, maar moest alles mee nemen, 15m², nu heb ik nog wel 20m² over en wat moet ik daar nu mee aanvangen?

img574621581364455571.JPG

Geplaatst:

@Willy; bewaren! Ze zullen niet bederven, mooi stapeltje van maken. Altijd makkelijk.

Ik moest gisteren een paal van de schutting vervangen, de schutting stond al vervaarlijk heen en weer te schudden. De heenweg was richting kas, dus dat moeten we niet hebben, dat de schutting door de kas gaat.

buitendoen2255351364465788.jpg

Schuttingpanelen losdraaien en aan de kant zetten - oude paal eruit graven, wrikken - gat dieper boren met grondboor - paal op lengte zagen - paal erin en grond rondom vastzetten - bevestigingshaken overzetten - panelen terugplaatsen, vastzetten, klaar.

Leuke foto's gemaakt vanachter de kas, een kijkje door de kas in de tuin vanuit een hoek die normaal gesproken niet kan, die zal ik te zijner tijd wel een keer in een update plaatsen.

Geplaatst:

Vandaag een beetje gegraven, een 30m² omgespit. Weliswaar met een schop en niet met de spade, mijn rug verdraagt dat niet meer en met een schop kan je gemakkelijker de grond half en half omkeren zodanig dat al het bodemleven niet onderste boven gehaald word.

Ook zand op het nieuwe pad gestrooid en ingeborsteld, de stenen komen al veel vaster te liggen.

Moet wel zeggen dat er maar een dun laagje zand onder de stenen ligt, juist genoeg om ze vlak te kunnen krijgen, geen stabilisé of beton of zo, neen dat is voor een voetpaadje niet nodig en als er al eens een steen wegzakt dan is er vlug een beetje zeezand onder gestoken zodat ze weer vlak komen te liggen.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb wat kruiderij geoogst( zevenblad, veldkers, brandnetel, knoflookbieslook, paardenbloem) en 10 minuutjes op het karton gelegen om een stukkie te wieden. Ik was meteen doodmoe

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vak geschoond en klaargemaakt om de aardbeien te poten op het nwe stuk. Wat bessenstruiken verpoot. Was een goede productieve dag. Tot het ging sneeuwen en de magere 5 graden zakte naar de 0.

Geplaatst:

De mm-bak even gelucht toen de zon scheen en verder niks.

Geplaatst:
  • Auteur
magere 5 graden zakte naar de 0.

Dan lag ik er nog lekker bij op mijn karton.. (we hadden sluierbewolking en een graad of 8) want in mijn tuin is het zo enkele graden warmer vanwege de mooie ligging.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vandaag de komkommer verspeend. Ze werden te lang hihi.

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.