malouis Geplaatst: 6 juli 2013 Auteur Geplaatst: 6 juli 2013 Gewoon in de volle grond.En alle andere koolsoorten in hetzelfde vak doen het prima.(De smaak is wel goed - ik moest wel goed opletten, het hapje was zo op.) Quote
thea Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 Bij mij staan ze in de volle grond, maar ook miezerige kleine plantjes.Ze bloeien al. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 Geweldig Erny..mooie fotoserie, duidelijk en met veel geduld uitgelegd. Thnx!Nu maar wachten tot mijn planten groot worden... 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bio-fee Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 Dank je wel voor je duidelijke fotoverslag Erny! Helaas zijn mijn plantjes nog maar zo'n 10 cm groot ofzo, dus daar valt nog niks te oogsten... Eet je het blad ook op trouwens? Of alleen de bloemen + stengels? Quote
Erny Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 Het blad wat er toevallig toch aanzit kook/bak ik gewoon mee en eet ik lekker op.De grote bladeren aan de plant zelf laat ik lekker zitten. Planten (toen ongeveer 20 cm hoog en zeker niet vertroeteld) zijn op 28-5 in volle grond gezet (lekker vochtig aan de wortels en laagje mest op de bovenlaag vd aarde) en nu, iets meer als een maand later, zien ze er dus uit als op boven geplaatste fotooz. Mooi groeispurtje gemaakt dus. Thea, misschien kan je de scheuten met bloemen er nog uitknippen, groeit de plant misschien weer verder? 1 Quote
Tuintjesdraak Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 De bittere smaak viel gisteren wel mee, ik had ze samen met sugarsnap even kort geblancheerd voor ik ging roerbakken, misschien dat het daardoor komt of misschien doordat de plantjes wat ouder zijn en beter doorgroeid. De sugarsnaps vond ik bij de eerste kleine oogst ook wat bitterder smaken dan gisteren. 1 Quote
geedee Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Ik heb hele mooie witte bloemetjes staan naast de spruitjes........ en nu?? Kan ik daar nog van eten? Ik zal in elk geval de scheuten er uit halen....net zoals thea is geadviseerd. Quote
Erny Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Ja, mooi he, die bloempjes... Het kan soms snel gaan.Inderdaad afsnijden dus en kijken of ie weer verder gaat met de in-de-oksel-productie. 1 Quote
geedee Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Duiven zijn gek op Kailan....wisten jullie dat al? Quote
Erny Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Neuh... hier vinden ze de andere kolen veel lekkerder... vond ik ook al een voordeel... Quote
Tuintjesdraak Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Geen problemen mee, er zitten hier overigens de laatste tijd weinig duiven, maar ze komen ook nauwelijks de tuin in. Denk dat ze het ook niet echt kunnen vinden doordat ik het maar in 1 vakje van mijn MM heb staan naast vakken met allerlei ander spul. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Mijn net geplante Kailannetjes beginnen al stengeltje met bloem te maken. Ik wacht nog even met afsnijden...geduld, Jetje Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
naomi25 Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 Leuk de Kailan! Heeft iemand misschien nog zaadjes over om te ruilen of over te nemen? Quote
malouis Geplaatst: 27 juli 2013 Auteur Geplaatst: 27 juli 2013 Het is hier nog steeds armoe op die akker: als er een stengeltje in de week oogsten valt is het veel. (Zes planten.) Quote
loes Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 *schop* ik ben dit jaar een beetje laat met zaden bestellen. nu had ik kailan op mijn lijstje staan om eens te proberen maar ik vind alleen zaden bij vreeken en daar bestel ik op dit moment in het seizoen liever niet. Quote
Erny Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Ik heb straks wel wat voor je Loes, mn broer is even bij Vreeken langs geweest. Nu alleen nog afwachten wanneer hij deze kant weer op komt. Van mn oude Kailanzaad weet ik nu ff niet welke nog kiemkrachtig zijn en welke niet. Heb deze vorige week gezaaid dus binnenkort moet ik dat wel weten. Quote
loes Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Dat is helemaal super!Dan gooi ik de rest van mijn bestelling er nu uit bij vanderwal Quote
Purrrretty Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 Ik kwam vandaag deze groenten tegen en meteen even hier gezocht op het forum. Ik kan hem nu dus nog zaaien. Kan het ook meteen in de volle grond of beter eerst voorzaaien? Eens zoeken of ik ergens nog zaden zou kunnen vinden Quote Mijn moestuin avontuur vind je ook op InstagramStuur me zeker en berichtje op Instagram als je ook lid bent van het forum
Erny Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 Je kan ze bij Vreeken kopen. En je kan ze zeker nu nog zaaien. Quote
Mellie Geplaatst: 10 juni 2017 Geplaatst: 10 juni 2017 Ik vind vreeken nooit zo sympathiek... duurt ook nog eens lang en ze hebben ongeacht je bestelling, hoge verzendkosten. Wil alleen Kailan bestellen. Kan gewoon door de brievenbus maar nog steeds de volle prijs. Daar word ik dan recalcitrant van... Quote
Spitskool Geplaatst: 10 juni 2017 Geplaatst: 10 juni 2017 Wat leuk, ik kende kailan nog helemaal niet. Wat ik zo zie als ik Google, lijkt het echt heel erg op choy sum (daarvan hebben ze bij meerdere Nederlandse webwinkels wel zaadjes). Het smaakt, wat ik hier lees niet hetzelfde. Dat is dan weer jammer. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Erny Geplaatst: 10 juni 2017 Geplaatst: 10 juni 2017 Mijn broer neemt voor mij zaad van Vreeken mee want hij woont in Dordrecht. Maar wie weet ligt het straks ook bij Van Der Wal, heb de beste man aangeraden om zich in de Kailan/Chinese Broccoli/Bimi etc. te verdiepen en aan zijn collectie toe te voegen. Wie weet. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 12 juni 2017 Geplaatst: 12 juni 2017 Ik heb het via een Belgische site uiteindelijk besteld die ergens hier op het forum werd geopperd. Ben benieuwd wanneer het binnen komt. Je kunt het nog best lang zaaien toch? Edit: denieuwetuin.be is het. Gisteren binnen gekomen! 1 Quote
iwan500 Geplaatst: 1 maart 2018 Geplaatst: 1 maart 2018 i ga ze dit jaar ook voor het eerst groeien welk deel is precies eetbaar van de kool? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.