Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Net een rabarberplant in de tuin gezet die ik van een vriend heb gekregen. Hij is al mooi groot met veel bladeren, dus dat wordt smullen over anderhalf jaar!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Ik heb vandaag 3 rabarber planten(RED CHAMPAGNE) geplant

Ook knoflook voor het eerst gewoon uit de supermarkt

Volgend jaar aparte soort proberen

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Daar is het nu de tijd voor? Ik wil namelijk een zomerframboos en bramenstruik van de voor naar achtertuin verplaatsen.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Mtfd-plantjes in de kruidenbak gezet: Kerriekruid, Ananasmunt en Thym.

Zeepkruid (mtfd-voorjaar) eruit (helft weggegeven aan buurvrouw) en verplaatst want die groeit wel erg hard.

Geplaatst:

Een heleboel verschillende soorten peper; die gaan de winter weer doorbrengen in huis!

Ze staan nu te kiemen(broeien) in de zon

PICT655125871380637301.JPGPICT655575051380637303.JPG

PICT655228041380637370.JPG

Geplaatst:
Daar is het nu de tijd voor? Ik wil namelijk een zomerframboos en bramenstruik van de voor naar achtertuin verplaatsen.

Jazeker, oktober-november is dé tijd om je boompjes en fruitstruiken te verplanten. Kijk dan wel even of je het snoeien beter tot het voorjaar kunt bewaren, om ze niet teveel te laten sschrikken.

Niets gezaaid, vergeet het steeds ivm andere werkjes in de tuin....

Geplaatst:

@ geedee:

Hééé dat is leuk! Hoe werkt dat dan, je zaait ze nu, en dan staan ze in zo'n kweekbak en als ze dan groter zijn waar zet je ze dan neer?

Op de verwarming? En ik neem aan dat ze deze winter nog geen pepers gaan geven, maar op deze manier heb je wel al een flinke voorsprong.

Zou dat ook lukken met paprika en aubergine?

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

Geedee Geedee. Wát veroorzaak je nu weer ? Gaan we allemaal topics openen over het nu al zaaien van paprika's en pepers ( en ook tomaten natuurlijk )

Over 's winters paprika's zaaien. Over in januari al paprika's zaaien. Over of het misschien al in februari kan ? Kan het in maart dan al wel ? etc etc. Zijn tientallen topics aanwezig !!

En zo ook over de tomaten , de pepers, de aubergine's etc etc////////

Geplaatst:
:D Geedee Geedee. Wát veroorzaak je nu weer ?

Niets wat ik niet al eens eerder veroorzaakt heb.

Voor alle vragen....kijk eens in topic post116944.html?hilit=peperplanten%20winter#p116944

Daar staat een heel fotoverslag en kun je lezen dat de 1e geheel rode peper eind maart te plukken was.

Je krijgt een grotere oogst in 2014.....en nee.....nog geen pepertjes deze winter....

Geplaatst:

Hier heb ik over twee weken ook een plantenruilbeurs..dat is vooral struiken, vaste planten, en stekjes die de winter maar moeten zien door te komen. Ook ruilen we pompoenen. Vandaag eens kijken wat ik kan stekken/uitscheppen.

In ieder geval frambozen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

zo heerlijk middagje tuin geweest

jammer dat ik moest stoppen voor de kids

Ik heb gezaaid in de koude lage kas

veldsla en winter postelein

in de kas

andijvie en winter sla Artic king (zaden enveloppe beginners) heb 10 zaden genomen dus hopelijk lukt het

vanavond nog ff wat tomaatjes plukken en wat aardbeien maar daar had ik geen tijd meer voor

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

110 teentjes knoflook gezaaid 3 soorten, ben ff de naam kwijt... de kaartjes op de tuin laten liggen

en jawel ook al diverse soorten chilipepers gezaaid en die komen de winter door in mijn zelf gemaakt kweekkast (oude TV kast) ik kan het hele jaar door pepers plukken

5agykh.png

Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...