Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Uitlopende fruitbomen


Frank Houweling

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

In de kas/loods heb ik bij het steenfruit enkele bomen waarvan de knoppen al gaan lopen, en dat terwijl het er maar een graad of 5 is. Kan dit erg veel kwaad, en hoe kan ik het voorkomen? Straks met de hand bestuiven is geen probleem, dat doe ik toch al.

 

Om alvast in de stemming te komen:

bloesem151781359281110.JPG

 

Groetjes,

 

Frank

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooooh! Zo een mooie bloemetjes! Ik krijg direkt zin in de lente.

 

Als je gaat bestuiven en het gaat daar niet meer vriezen zou er toch geen probleem moeten zijn... Ik dacht altijd dat het de nachtvorsten waren die problemen veroorzaken. (Haha, zegt zij die haar fruitbomen eerst nog moet planten!)

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er in ieder geval wel mooi uit,ik kan me herinneren van vorig jaar dat mijn appelboom ook zo vroeg uit liep, maar later alle bloesem verloren,en nauwelijks oogst gehad. ik zie nu ook dat mijn pruimen boom hard uitloopt. maar het wordt ook weer kouder,dus hopelijk niet te koud meer,anders weer weinig oogst aan die boom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd 5 graden, sinds vorig jaar overwinteren we alles op +5 graden minimaal. Kost wat gas, maar dat is het wel waard Én de mensen kunnen lekker binnen winkelen, dás ook niet verkeerd. Behalve de die-hards die wortelgoed willen dan, die mogen naar buiten.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Om terug te gaan naar je openingspost en wel een héél irritante reactie te plaatsen daarop : gewoon eigen schuld dikke bult !

 

( altijd op +5gr houden ; dan heb je een vroeg voorjaar he ? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...