Frank Houweling Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Hallo, In de kas/loods heb ik bij het steenfruit enkele bomen waarvan de knoppen al gaan lopen, en dat terwijl het er maar een graad of 5 is. Kan dit erg veel kwaad, en hoe kan ik het voorkomen? Straks met de hand bestuiven is geen probleem, dat doe ik toch al. Om alvast in de stemming te komen: Groetjes, Frank Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 zo, die zijn vroeg wakker!mooie plaatjes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Oooooh! Zo een mooie bloemetjes! Ik krijg direkt zin in de lente. Als je gaat bestuiven en het gaat daar niet meer vriezen zou er toch geen probleem moeten zijn... Ik dacht altijd dat het de nachtvorsten waren die problemen veroorzaken. (Haha, zegt zij die haar fruitbomen eerst nog moet planten!) Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
den elias Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Mooie perzikbloemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 Blijkbaar niet het enige wat vroeg uitloopt dit jaar: Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Ik krijg helemaal zin in t voorjaar met die mooie bloesems!! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Frank , uw verwarming staat nog op de stand "tropisch heet" zeker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 +5 graden, dus ik heb geen idee hoe het komt...? Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Het ziet er in ieder geval wel mooi uit,ik kan me herinneren van vorig jaar dat mijn appelboom ook zo vroeg uit liep, maar later alle bloesem verloren,en nauwelijks oogst gehad. ik zie nu ook dat mijn pruimen boom hard uitloopt. maar het wordt ook weer kouder,dus hopelijk niet te koud meer,anders weer weinig oogst aan die boom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Is het daar altijd 5 graden, of was daar laatst ook vorst? Wellicht dat grotere schommelingen in de temperatuur het veroorzaken? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted January 30, 2013 Author Share Posted January 30, 2013 Altijd 5 graden, sinds vorig jaar overwinteren we alles op +5 graden minimaal. Kost wat gas, maar dat is het wel waard Én de mensen kunnen lekker binnen winkelen, dás ook niet verkeerd. Behalve de die-hards die wortelgoed willen dan, die mogen naar buiten. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Heeft het niet te maken met de zachte periode einde vorig jaar? Ik had buiten verschillende gewassen die tot heel ver in het najaar bleven bloeien of weer voor een tweede keer begonnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 Wie zin heeft in bloesem, de eerste amandelbomen staan bíjna te bloeien. Ik denk nog een weekje voordat we van de bloesempracht kunnen genieten. Perzik/Nectarine komt er vlug achteraan. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted February 16, 2013 Author Share Posted February 16, 2013 Die week was helemaal geen slechte gok De 'echte' amandelbomen staan te bloesemen, de amandel 'robijn' komt eraan. Ook wat abrikozenbomen en platte perziken/nectarines komen er achteraan. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Om terug te gaan naar je openingspost en wel een héél irritante reactie te plaatsen daarop : gewoon eigen schuld dikke bult ! ( altijd op +5gr houden ; dan heb je een vroeg voorjaar he ? ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted February 25, 2013 Author Share Posted February 25, 2013 Maar dan heb je geen vorstschade! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts