Geplaatst: 27 januari 201412 j Buiten alle 'gewone' vogelsoorten om hadden we de afgelopen weken ook steeds een kleine bonte specht op de pindaslinger en vrijdag zat er zelfs een valkje op de voertafel hier net onder het keukenraam.............
Geplaatst: 29 januari 201412 j net de specht tegen het raam gevlogen,dood. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 29 januari 201412 j de een zijn dood andere zijn brood. Rechts onderbuizerd Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 30 januari 201412 j Ooh... wauw Thea... moeilijk te zien maar goed gekiekt!... Ja ,drama voor mooie spechtje... maar meevaller voor buizerd gezien de vorst en de sneeuw hier....
Geplaatst: 30 januari 201412 j Ondankbare vogels hier Zit ik me hier de vingers blauw te rijgen om de pinda,s aan een touwtje te krijgen gaan ze bij de buren eten.
Geplaatst: 3 februari 201412 j Geen hele duidelijke foto (door het raam geschoten) maar hier mijn voerpaal inmiddels weten meer meesjes en merels het voer te vinden. ze gaan meestal eerst in het boompje van de buurman zitten(rechts), vliegen daarna naar de Viburnum om vervolgens via de pindaketting naar het voer te gaan.
Geplaatst: 22 maart 201411 j Op dit moment zijn een stel eksters bezig bij de eerste rand bomen in mijn tuin een nest te maken..het is een meter of 30 van het raam af dus we hebben een mooi zicht op de eksters. Wat een circus! Als koorddansers zonder koord komen ze aanvliegen met takken in hun bek die wel 40 cm lang zijn..ze moeten alle moeite doen om vliegend in evenwicht te blijven. Mooie dag om dit eens lekker op het balkon te volgen..koffie mee naar buiten..ochtendjas aan We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 23 maart 201411 j Bij ons in de hedera is een mussenpaartje en een merelpaartje druk bezig hun nestjes te maken Verder zagen we vandaag een koolmeesje lekker hondenharen plukken uit een netje dat ik al een maand geleden opgehangen had
Geplaatst: 24 maart 201411 j momenteel zie ik in de onze tuin: spreeuwenkraaienravenekstersvlaamse gaaienmussenmerelsverschillende soorten vinkenroodborstjesKoolmezenPimpelmezenreigereendenBaumläuferBachstelze = witte kwikstaart denk ik en sinds een week weer terug van vakantie, onze Rotmilans = rode wouw Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
Geplaatst: 24 maart 201411 j Uit de krulwilg worden hier volop jonge twijgjes geplukt, nu nog naar mijn nestkastje Ik zag iets ondersteboven aan de pinda's hangen en dacht is dat nou een duif? Dichterbij was hij toch een stuk groener Het is een halsbandparkiet, ik had ze al wel eens in de buurt gezien, maar nog niet van zo dichtbij.
Geplaatst: 24 maart 201411 j Als ik bij mijn moeder in Lisse op bezoek ben, zie ik deze vogels ook. Ik had ze nooit eerder gezien. Bit heeft ze ook in de tuin, toch? Meen me een plaatje te herinneren. Dacht nog dat het een grapje was. Vliegt deze halsbandparkiet altijd al in Nederland vrij rond, of is dat iets van de laatste tijd?
Geplaatst: 24 maart 201411 j Ja, het blijft iets vreemds, exotisch. Ze zijn er al even zag ik:http://dieren.blog.nl/natuur-in-nederland/2010/01/15/wilde-halsbandparkieten-gedijen-in-nederlandse-stedenZe redden zich kennelijk goed in het wild.
Geplaatst: 25 maart 201411 j Leuk! Ik zag ze hier ook in het veld..zowaar een hele club. En het roodborstje doet ineens alsof hij een nachtegaal is..mooie zang Het eksternest is volgens mij bijna klaar..er worden minder lange takken aangevoerd, nu vliegt het ouderpaar steeds de poel bij de beek in en komt met modder terug.Metselen dus.Ik heb een korfje opgehangen met "bouwmaterialen"..mos, veertjes, touwtjes en geknipt paardenhaar..dat vooral weer voor de kleine vogeltjes..het hangt op een plek waar de eksters ( tot nu toe) nog niet komen..vlak voor mijn raam..de meesjes komen er wel. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 maart 201411 j Weer iets nieuws: sinds vanmorgen zit hier een gele kwikstaart op de buitenvensterbaken. Hij vliegt op en valt de raamstickers aan die ziet hij aan voor een concurrerend mannetje..zo heb ik geleerd op de site van de vogelbescherming. Ik heb hem op de foto, die zal ik later plaatsen. Ik had hier zelfs nog nooit een gele kwik gezien...nu wel, daar ben ik wel happy mee:D mijn tuin is trouwens sinds de kippen binnen zijn een echte vlieghaven: ik zag de laatste dagen behalve natuurlijk de eksters die hard aan t werk zijn met hun nest ook winterkoning, roodborst, kool- en pimpelmeesjes, ringmussen, merels en spreeuwen werken aan hun nest.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 maart 201411 j Vorige week zat ik in Wassenaar, al kruipend in een tuin daar; planten, poten, doen. Ben ik heus wel gewend aan een roodborstje wat schichtig op en neer vliegt naar de grond achter mij en dan weer vlug de heg in.Maar deze kwam voor me in de grond pikken. En niet zo maar vóór me. Echt heeel heel dichtbij voor me. Binnen handbereik. 40-60 cm schat ik.Ik had dat in heel mijn tuinleven echt nog nooit zo meegemaakt. Ik was helemaal verguld. ( waaróm weet ik eigenlijk niet )
Geplaatst: 28 maart 201411 j Samen met mtfmedelid liep ik over de Piccardthof... kwamen bij huisje met vijver langs... Gefladder en lawaai... komt er een reiger uit die vijver zetten met een enorme oranje vis, met veel franjes, dwars in zn bek... Hij keek even en gooide hem toen recht in de bek en die gleed door zn hals en toen was de vis zomaar weg... op... En het ging heel snel...
Geplaatst: 28 maart 201411 j O Erny..als dat maar niet zo`n dure goldkarper was.. Hier vliegt de gele kwikstaart al 2 dagen tegen het raam..hij denkt dat zijn spiegelbeeld een concurrerend mannetje is..foto`s maken gaat, tenminste als de vogel maar even stil wilde houden We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.