Red Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Hallo ,Aangezien ik gluurburen heb en ik 2 gluurstukken heb wil ik daar een boom/struik neerzetten die megasnel groeid en eigenlijk al dit jaar dicht is.Natuurlijk kan ik gelijk een grote conifeer plaatsen maar zijn ook duur en er staan al kleinere coniferen maar hebben nog denk ik 2 jaar nodig om het gat te dichten. en ik had een mooie grote en daarheen verplaats alleen in de verkeerde tijd ,want die heeft het niet overleefd Het liefste niet giftig voor dieren en 1 van de plekken is best donker/schaduw omdat daar al bomen staan alleen net niet dat gluurhoek bedekken. Ook kan ik er wel een schutting zetten maar dat is geen porrem daar. help wie kan mij helpen dat me buren niet meer kennen gluren (is echt erg zodra ik mijn deur open doe staan ze er al en ga ik naar achter dan verhuizen ze mee naar het andere gat grr) Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoniet Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 het enige wat zo snel groeit dat het dit jaar nog dicht gaat zijn is bruidssluier, maar dan moet je wel even een stukje gaas zetten waar het op kan klimmen, de meeste andere planten groeien niet zo heel veel in het jaar van planten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Infinite Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Of een paar vlinderstruiken, die gaan ook hard! Quote To plant a garden is to believe in tomorrow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Of een struik die gewoon normaal groeit en dan tijdelijk nog met een stuk gaas met een één jarige klimmer zoals Klimmende Winde. Zodra de struik dan groot genoeg is stop je met die klimmende winde zaaien en haal je het gaas ook weer weg. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugar Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Vlier. Hazelaar. Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Vlier kan ik zeker aanbevelen. Groeit énorm hard. Moet je wel de groenbladige nemen, en niet de roodbladige. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Posted February 8, 2013 Author Share Posted February 8, 2013 Oke hartstikke bedankt allemaal en zo snel Ik denk zover ik heb gegoogld dat ik voor de hazelaar gaat.Ik kan nog niet vinden dat die giftig is voor me dieren volgens mij ergens in mijn hoofd borrelt er iets dat dit juist een boom was waar het klein vee van mog eten.Het enigste twijfel is dat me ganzen en kippen op 1 van die plekken lopen en of hun zouden kunnen stikken in die noten die gevallen zijn??Maar dat ga ik nog verder uitzoeken. Stekken ben ik ook nog niet achter of dit kan en of dat snel gaat maar volgens mij zag ik eens een kweker dat deze niet schokkend duur zijn. En voordeel de takken kan je van alles van doen wat je gesnoeid heb en als er noten komen heb ik dus noten voor oa me papegaai en onszelf. echt fijn dat jullie meedenken er zijn zoveel soorten van struiken bomen groentes fruit enzzz waar ik letterlijk vaak nog in verdwaal dus top Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Posted February 8, 2013 Author Share Posted February 8, 2013 nu ga ik twijelen want een vlier is natuurlijk ook wel mooi en zeker ook functioneel.Ik denk dat ik ga kijken om op de ene plek de vlier te zetten en de andere plek de hazelaar.Ik dacht al een vlierbes te hebben maar dat was een ..... vlier die stink en trekt vogels en vliegen en die gaat weg van de zomer die staat ergens anders en was ind terleurgesteld dat het geen echte vlierbes was want daar kan je van alles mee doen en volgens mij zelfs voor de dieren.En ook niet schokkend duur volgens mij.ik weet er 1 te staan misschien dat ik die kan stekken?? ook maar is gaan google hoe snel dat gaat anders gewoon 1tje halen want die buren wordt ik echt beu FF gespiek jorieke wist welke ik had dat was een kruidvlier die ik van de zomer weg gaat halen ,maar moet vergunning voor aanvragen ff Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Vlier zaait zich flink uit, dus je moet wel ergens een zaailing kunnen vinden als je er een weet te staan.Kippen en ganzen stikken niet in hazelnoten hoor Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
T&M Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 heyik zit met het zelfdewij hebben super vriendelijke en behulpzame buren, maar vooral als het mooier weer begint te worden en we komen nog maar buiten staan ze ook ineens buiten, komen ze rechtstreeks naar de perceelgrens gelopen, dat is nog zo een ouderwetse lelijke betonnen schutting met gaten van 1.2 m hoog.dan komen ze met hun vieren er echt over hangen, zelfs als je bezig bent met je gezin spreken ze je aan van ver pf... het is 75 meter lang, dus 75 meter kans dat ze u aanspreken Een haag is me wat de kostig voor dit jaar, wonen hier nu drie jaar en hebben een tuin van 15 are, alles perfect, behalve dan het feit dat je evenzeer geen prive hebt, hoe vriendelijk ze ook zijn.De haag staat gepland voor volgend seizoen of tegen dit najaar, waarschijnlijk conifeer of ligustrum. Ik was er zelf aan het denken om aardperen over toch een 40 m te planten, dat groeit snel, is niet helemaal dicht maar in ieder geval meer prive dan als het helemaal open is.ik vind helaas nergens knollen om aardpeer te planten... kan nog blijven zoeken , als ik nog niks vind ga ik waarschijnlijk zonnebloemen planten, beter dan niks, mooi groeit snel maar aardperen hebben we toch net iets meer aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Hmmm... misschien wat Lychee "Tomaten" ertussen zetten? Zitten namelijk geweldig grote scherpe stekels aan.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 ... waarschijnlijk conifeer of ligustrum. ... Suggestie: probeer een gemengde haag met inheemse soorten. Ik heb zelf een haag van half liguster en de andere helft is een mengeling van wilg (een soort met grijzig blad), hondsroos en rode kornoelje *). Er is spontaan nog wat ander spul ingekomen. Het ziet er vrolijk uit, groeit vlot dicht (in tweede jaar al redelijk dicht) en laat zicht in zo ongeveer elke hoogte en breedte snoeien **). ..Ik was er zelf aan het denken om aardperen over toch een 40 m te planten, ...Aardperen heb ik wel, maar die heb ik al aan een ander beloofd. Helaas voor jou. Maar volgens mij zijn er voldoende zaadhandels die ze nog op voorraad hebben. Edit: *) Sleedoorn, lijsterbes, vlier en krentenboompje passen er m.i. ook bij, maar ik wilde het niet al te bont hebben.**) Als je veel snoeit krijg je wel minder bloei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T&M Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 ja dat is zeker een optie wat je zegt over gemengde haag. maar dan het voorste gedeelte van de tuin strakker snoeien en naar achteren doe langs de fruitbomen en moestuin wat wilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T&M Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 heb aardperen gevonden , dus zullen dit jaar een snelgroeinde halfdichte haag gaan hebben, eindelijk eens een beetje prive hoop dat ik er geen spijt van ga hebben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugar Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 heyik zit met het zelfdewij hebben super vriendelijke en behulpzame buren, maar vooral als het mooier weer begint te worden en we komen nog maar buiten staan ze ook ineens buiten, komen ze rechtstreeks naar de perceelgrens gelopen, dat is nog zo een ouderwetse lelijke betonnen schutting met gaten van 1.2 m hoog.dan komen ze met hun vieren er echt over hangen, zelfs als je bezig bent met je gezin spreken ze je aan van ver pf... het is 75 meter lang, dus 75 meter kans dat ze u aanspreken Een haag is me wat de kostig voor dit jaar, wonen hier nu drie jaar en hebben een tuin van 15 are, alles perfect, behalve dan het feit dat je evenzeer geen prive hebt, hoe vriendelijk ze ook zijn.De haag staat gepland voor volgend seizoen of tegen dit najaar, waarschijnlijk conifeer of ligustrum. Ik was er zelf aan het denken om aardperen over toch een 40 m te planten, dat groeit snel, is niet helemaal dicht maar in ieder geval meer prive dan als het helemaal open is.ik vind helaas nergens knollen om aardpeer te planten... kan nog blijven zoeken , als ik nog niks vind ga ik waarschijnlijk zonnebloemen planten, beter dan niks, mooi groeit snel maar aardperen hebben we toch net iets meer aan. 't Is een einde rijden voor jou (best eens informeren per mail), maar bij ecoflora in halle lagen drie weken geleden nog heel wat knollen Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
lorre Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 de goedkoopste opl mais zaaien ezo 3rijen dik. Als je kippen hebt kan je het nog oogsten. Quote Ist vandage ni tis vo morge Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Nog nooit aan windbreekdoek gedacht? er bestaat er die volledig ondoorzichtig is. Dat op 2m hoog en geen last meer van de wind en/of de buren. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
T&M Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Jawel wel al aan gedacht maar vind dit geen optie bij ons gaat hier over 75 meter naar achter toe zou echt niet mooi zijn zo een muur van doek. Maar we zijn er ondertussen al over uit wat we gaan doen. We gaan in het najaar namelijk over 50 lopende meter hiervan een fruithaag aan planten en dit in lei methode. Dus palen in de zoveel meter en draden spannen en hier oa druivelaars en kleinfruit over leiden weliswaar blijven we een meter van de scheiding af. Zodat uk er goed aan kan aan beide kanten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Dat vind ik nou een elegante en zeer moestuin-achtige oplossing! Jullie zouden eventueel ook nog kunnen denken aan lei-fruitbomen (appel, peer) ertussen, omdat die een vaste plek in de grond hebben en niet zullen omvallen als een paal die kan gaan rotten. Wij hadden een paar jaar geleden een schutting die ineens ging hangen (onze kant op uiteraard) omdat de buurman in zijn wijsheid had bedacht dat hij een opgehoogde bak tegen de houten schutting aan kon maken. Nu staat er een houten schutting met betonnen onderrand en idem palen. Die zal niet makkelijk omvallen!! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts