Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo allemaal. Ben nieuw op dit geweldige forum en vind de envelop een geweldig idee! Het is jammer dat het nu even stil ligt Ik zou graag willen meedoen, omdat ik dit jaar serieus met mijn moestuin/kas wil beginnen. Heb vorig jaar wel wat gezaaid, maar door de late vorst, tijdgebrek en verkeerde planning is dat niet veel geworden. Wel heb ik nog wat zaden over, maar het is zonde om van alles volle zakjes te kopen, waar je maar een paar van gebruikt. Vandaar mijn belangstelling.

ps. grappig dat er ook al een loraine op dit forum actief is erg toevallig, het is een naam die je niet vaak tegen komt!

Geplaatst:

Loraine, ik deel je verontwaardiging maar ik vrees dat spammen niet heel veel zin zal hebben. Daar gaan mensen zich alleen maar aangevallen door voelen en klikken het weg, en klaar. Als iemand in de buurt woont die langs kan gaan werkt dat waarschijnlijk wel, vreemde ogen dwingen... Maar helaas is dat voor mij niet echt het geval. Ik vind het geen probleem om een nieuwe envelop te starten, maar ik ben er inderdaad wel voor om mensen een pietsje beetje moeite te laten doen voor ze op de lijst komen en zomaar enveloppen laten verdwijnen

P.S. ik stem ervoor om in het geval van een 2e envelop eerst Monika aan bod te laten komen. Zij heeft er de meeste zaadjes en moeite in gestoken en wacht van ons allen al het langste!

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Ik vind dit echt schandalig, hoor, van winnie.

Aanrijding of niet, ze heeft de afgelopen anderhalve maand toch niet hulpeloos en alleen in een hoekje gelegen?

Als ik door bijv. een aanrijding, minder mobiel ben, zou ik iemand anders evenvragen om de envelop op de bus te doen.

Er is toch wel iemand die dat voor haar zou kunnen doen? Er moeten toch ook boodschappen etc gedaan worden?

Ik heb nu echt het gevoel dat we bestolen zijn.

Geplaatst:

Als je op dat emailadres zoekt op facebook zul je haar vast wel vinden.

Dan kan iemand haar een bericht sturen.

Geplaatst:

Ik heb haar op fb zien staan, ze is onder haar naam wel te vinden.

Heb alleen zelf geen fb, dus kan ook geen berichtje sturen.

Misschien maar beter ook....

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ik kom redelijk vaak in de buurt van Deil en wil de envelop wel bij Winnie ophalen.

Is er iemand die me met haar in contact kan brengen.

Ik snuffel natuurlijk zelf ook even tussen de zaden.

Geplaatst:

Eindelijk goed nieuws, Winnie weer te pakken gekregen op Facebook. De envelop ligt klaar en zal uiterlijk woensdag verstuurd worden.

Dank jullie wel voor het geduld, het was niet makkelijk. Nu maar hopen dat het sneller gaat en we snek door kunnen met een 2e ronde.

Gaby, de envelop gaat nu dan naar jou.

Geplaatst:

Misschien kunnen jullie dan ook haar vermeldde achternaam weer verwijderen?

Geplaatst:

Ik had haar achternaam niet vermeld, dat zou ik nooit doen.

Haar woonplaats, Dreil, is meerdere keren in dit topic vermeld, dus ik heb alleen informatie die in dit topic staan vermeld.

Maar ik heb me vorige berichtje aangepast.

Geplaatst:

Oh... sorry... verkeerd begrepen... dacht dat ze uit Deil kwam en haar achternaam Dreil was...

Geplaatst:

Haha kon der al niet vinden op Facebook

Fijn dat het al geregeld is super gedaan!

Nu kan de envelop zijn ronde weer vervolgen, en laten we de deelnemers een beetje extra moeite doen.

Super geregeld!

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Dank voor de moeite, Monika! Duimen maar voor een vlot verder verloop

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Ik ben erg blij dat het goed is gekomen.

Gaby, kan je aangeven of je de envelop hebt ontvangen.

Geplaatst:

Nog geen envelop ontvangen.

Ik ben zo benieuwd wat er allemaal inzit.

Als ik hem heb ontvangen geef ik een seintje.

Geplaatst:

Ik heb er een heel hard hoofd in dat die envelop nog zal komen.

Uiterlijk woensdag verstuurd?

Dan moet hij er al zijn.

In eerste instantie zou Winnie de envelop het weekeind na 18 december al versturen, daarna is hij nog bijna een maand bij haar blijven liggen en ik twijfel er serieus aan of hij nu op de bus gedaan is.

Geplaatst:

Ik denk niet dat de envelop op De bus is. Zal wel alleen gezegd zijn om van het gevraag af te zijn. Denk ook eigenlijk niet dat Winnie de envelop ooit gaat verzenden anders had ze dat al wel gedaan. En bewijzen kun je het niet want er zit geen track en tracé op een envelop. Dus het is altijd jaar wordt tegen die van een ander.

Ik vind het echt bizar dat mensen zo met dit soort acties omgaan. Ik verheugde mij echt op de zaden envelop. Wat zit erin , kan ik er iets uit halen? En kan ik nog iets bijzonders aanvullen? maar maar voor mij is de lol er eigenlijk alweer af na maanden wachten.

Ik snap meteen waarom er zulke hoge eisen zijn aan de blijezadendoos. En ik ga denk toch maar is kijken of ik inmiddels al niet aan die eisen voldoe. Want wat is dit zonde zeg. dat iemand het zo verpest

Geplaatst:

Ja dat vind ik ook niet kunnen...

Ik ben dan nieuw, en ben misschien te nieuw om mee te mogen doen, maar als je zo ermee omgaat is dat echt zonde..

Een tuin moet het poetische en het mysterieuze combineren met een gevoel van sereniteit en vreugde.

Geplaatst:

Misschien is het ook een idee om bij degene die begint een telefoonnummer achter te laten, zodat er makkelijk contact opgenomen kan worden met mensen die de enveloppe (om wat voor een reden dan ook ) wat langer laten liggen. Maar wel vervelend zeg.

Geplaatst:

Erg jammer zeg Misschien een idee om de groep wat kleiner te houden en/of meerdere kleine groepjes parallel aan elkaar te laten lopen met dus 2 enveloppen? Als het dan bij een van de groepen misgaat dan kunnen we de rest van die groep evt. samenvoegen bij de andere envelop, zoiets:

Envelop A Envelop B

persoon 1 persoon 6

persoon 2 persoon 7

persoon 3 persoon 8

persoon 4 persoon 9

persoon 5 persoon 10

Stel het gaat bij persoon 3 fout, dan sluiten 4 en 5 achter persoon 10 aan en gaat de envelop daarna weer verder met evt. een nieuwe groep.

Ik wil best helpen om Envelop A van de grond te krijgen met wat ik nog aan zaadjes heb. Het zullen dan geen enorme hoeveelheden zaadjes worden, maar wel een flinke diversiteit Wie helpt mee voor Envelop B en/of C?

Ter toevoeging: ik blijf het een mooi systeem vinden! Let wel, alle mensen voor Winnie hebben een geweldige bijdrage aan elkaars zadencollectie kunnen leveren. Het zou jammer zijn dit door een rotte appel te laten verpesten, toch?

Geplaatst:

nee zoiets moeten we zeker niet door een rotte appel laten verpesten. ik vind twee enveloppen voor het opvangen een goed idee ik heb zelf helaas niet genoeg zaden en zaden diversiteit om zo een envelop op te starten

Geplaatst:

Sorry, dubbel!

aangepast door Gast

Geplaatst:

De lijst (voor zo ver ik hem kan terugvinden), was;

(Met de mensen rood die de doos nog niet hebben ontvangen)

Monika

Suus

Minie

Malouis

Beertjerinke

Melly

Divicento

Jessica

Simke

Jenneke

Carmen

Goliath

Katja1604

Stephanie777

Loes

Loraine

Bloemenkoningin

Winnie

GabyvG

Cupcakeje

Limoen

Dan kunnen Gaby, Cupcakeje, Limoen en Monika iig bij mij wel op de lijst voor Envelop A als zij dat willen Zoals gezegd, ik heb niet megaveel zaden (meer) helaas, maar kan nog wel wat missen. Stuur mij maar een PB met je gegevens. Ik wil de groepsgrootte wel max. op 6 per groep houden, we kunnen daarna altijd nog verder zien en groepen herindelen oid.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Zoveel zaden als erin zaten toen ik de envelop kreeg kan ik ook niet geven

Maar mischien dat er met mij nog een persoon is om samen de eerste envelop op te starten

Dan kunnen we een nieuw begin maken

Ik heb een flinke diversiteit aan zaden

Suusp mischien kunnen we samen een envelop opzetten?

Ik stuur je hierover een pb

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Goed idee! Fijn dat er nog animo is

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic