Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pallets demonteren

Pelgrim

Recommended Posts

De pallets die ik op mijn tuintje heb liggen wil ik gaan demonteren om de planken te kunnen gebruiken. Het is mij echter nog niet gelukt om de planken netjes los te krijgen. Heeft iemand dé tip van de week om planken onbeschadigd los te krijgen?

Je moet de pallets ondersteboven leggen.

Vervolgens eerst de onderste steunplanken verwijderen (soms gaat er ééntje stuk). Daarna verwijder je de dikke steunblokken met een koevoet en hamer. Zo kan je het grootste deel van de planken onbeschadigd recupereren. Nadien nog de nagels uit de planken en klaar!

• 2 years later...
  • 3 weeks later...

Ik geef in ieder geval altijd de spijkers een klap (als ze diep zitten met een doorslag) om ze los te maken, daarna zijn ze makkelijker te trekken. Als dat nog niet wil dan sla ik ze met de doorslag helemaal door het hout heen, dat levert wat grotere gaten op maar meestal splijten de planten dan niet.

Ik klik en ik lees

Het Belgisch is een omstreden hypothetische, prehistorische Indo-Europese taal, die door vroegere inwoners van het huidige België,Nederland,Noord-Frankrijk en Noordwest-Duitsland zou zijn gesproken, en die noch tot de Germaanse, noch tot de Keltische groep zou hebben behoord.

Het vlaams behoort net als het nederlands tot de Germaanse taalgroep.