Pelgrim Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 De pallets die ik op mijn tuintje heb liggen wil ik gaan demonteren om de planken te kunnen gebruiken. Het is mij echter nog niet gelukt om de planken netjes los te krijgen. Heeft iemand dé tip van de week om planken onbeschadigd los te krijgen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Zagen. Maar ja dat worden dan wel korte plankjes.Niet lostrekken ofzo is ook mijn ervaring, dan blijft er slechts kachelhout over. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Met een koevoet alle blokken en onderste plankjes loswrikken. Gaat de ene keer beter dan de andere, en je hebt dan plankjes met veel spijkers of spijkergaten. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelgrim Posted March 4, 2013 Author Share Posted March 4, 2013 Zagen vind ik en te veel werk en te kleine plankjes. Toch maar los wrikken dan. Spijkers en gaten geen probleem, gaat om de planken om weer wat van te timmeren voor op de tuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Koevoet,hamer en beitel zijn je grote vrienden tenminste zo doen wij het atlijd. Quote groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
scubapat Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Je moet de pallets ondersteboven leggen.Vervolgens eerst de onderste steunplanken verwijderen (soms gaat er ééntje stuk). Daarna verwijder je de dikke steunblokken met een koevoet en hamer. Zo kan je het grootste deel van de planken onbeschadigd recupereren. Nadien nog de nagels uit de planken en klaar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BonTon Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Mooi voorbeeld ik zou er wel veiligheidschoenen bij aan doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelgrim Posted March 5, 2013 Author Share Posted March 5, 2013 Dat onderste boven... Waarom heb ik er zelf niet aangedacht... Open deur maar zeer handig! Dank voor de tip.En de veiligheidsschoenen zijn altijd aan bij sloopwerken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scubapat Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Als het een troost kan zijn, ik heb het ook niet zelf bedacht... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerritr1955 Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 met een spijkertrekkerofde spijkers door de planken slaan Quote Hortus est amicus meus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eise Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Ik geef in ieder geval altijd de spijkers een klap (als ze diep zitten met een doorslag) om ze los te maken, daarna zijn ze makkelijker te trekken. Als dat nog niet wil dan sla ik ze met de doorslag helemaal door het hout heen, dat levert wat grotere gaten op maar meestal splijten de planten dan niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Daar gebruik ik een nageltrekker van Bahco voor, geen gedoe met hamers of koevoeten en nog nooit een kwetsuur gehad. Alle nagels perfect verwijderd. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerritr1955 Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 nageltrekker is denk belgisch voor spijkertrekker Quote Hortus est amicus meus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Belgisch, wat is dat? Spreekt eens Belgisch als ge dat kunt????Bestaat niet hé, Vlaams ja, dat bestaat. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerritr1955 Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 zo je wilt "vlaams", maakt mij niet uit.maar misschien moet je even op de onderstaande link klikken. http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgisch Quote Hortus est amicus meus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Ik klik en ik lees Het Belgisch is een omstreden hypothetische, prehistorische Indo-Europese taal, die door vroegere inwoners van het huidige België,Nederland,Noord-Frankrijk en Noordwest-Duitsland zou zijn gesproken, en die noch tot de Germaanse, noch tot de Keltische groep zou hebben behoord. Het vlaams behoort net als het nederlands tot de Germaanse taalgroep. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 lekker ot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 RobO, ge moet mijn avatar eens goed bestuderen.Wie is dat gelukkig ventje met zijn goeie pint????? Oei, ook offtopic. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Als je er veel wil demonteren is dit wel een handige tool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts