tuinwinkeltje Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Het gaat om het voorzaaien in een kas en daarna ben ik van plan om de plantjes buiten uit te zetten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Ik zaai mijn komkommer vaak half april.Meestal staat er binnen een week al een mooi kiemplantje ,en dan hoeven ze niet zo lang binnen te staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuinwinkeltje Posted March 4, 2013 Author Share Posted March 4, 2013 Hartstikke bedankt voor uw antwoord! Mvgr, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Het staat ook op het zakje waar het zaad in zit Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 @ Jorieke Het is mijn ervaring dat de zaaitijden op zaadzakjes vaak veel te ruim genomen worden. Bovendien worden vaak ook alle rassen van een soort van dezelfde zaaitabel voorzien.Zo vind ik op zomerprei en winterprei precies dezelfde gegevens. Kan alle kropsla volgens het zakje bijna een heel seizoen gezaaid worden, terwijl er rassen zijn die veel beter tot hun recht komen bij vroege teelt en andere juist zomers en zou ik de hele zomer mijn rasdijsjes met succes kunnen zaaien, terwijl er dan zeker van de ronde rassen weinig goeds te verwachten is.....en zo kan ik nog even doorgaan. Zaadleveranciers en hun zaadzakjes beloven vaak zoveel prachtige resultaten....de praktijk is in vele gevallen moeilijker. Als anderen me dan niet kritisch geadviseerd hadden met hun ervaring, was moestuinieren misschien wel een zo grote teleurstelling geworden dat ik het al lang had opgegeven. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Vandaag Ishikuri gezaaid... vanaf begin maart volgens de omschrijving van het zakje... en volgens de tekeningen pas in april... allebei op de achterkant van hetzelfde zakje... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Pompoenen zaai ik ten vroegste begin april, eerder half april. Eind april zijn die mooi boven, half mei heb je plantjes met enkele blaadjes die perfect uit te planten zijn. Vroeger zaaien geeft naar mijn ervaring te grote planten in een te klein potje die moeilijker aanslaan na het uitplanten. Komkommers zaai ik hooguit twee weken vroeger. Vorig jaar was het koud in het voorjaar en deden de later in volle grond uitgezaaide komkommers het beter dan de voorgezaaide.Gaven wel iets later vruchten, maar waren gezonder en bleven langer goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomvdv Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 ik heb er al 2 gezaaid inhuis vorige maand.Lijken mooi te groeien.Op de foto rechts (de grootste) zijn ze te zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valerie Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Hoe hebben de komkommers het verder gedaan? Mijn zaailingen hebben ook al een echt blad. Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Hier zijn ze ook reeds gezaaid en hebben ze ( grote ) kiembladen. Ze staan in de kas.M'n butternut had ik "voor de grap" begin maart gezaaid en deze heeft al 4 echte bladeren.Hij staat al in z'n definitieve pot intussen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Bij ons hebben ze zichzelf gezaaid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Estemy Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Ik heb 2 komkommers van het ras Crystal Lemon (dus ze krijgen gele en ronde vruchten). Midden maart (binnen) gezaaid en morgen gaan ze naar de kas. Misschien na het weekend al uitplanten (in de kas). Ik zou nooit eerder dan begin april zaaien, want zoals je kunt zien zijn de potten gevuld met wortels en ik kon ze tot nu toe niet uitplanten (door koude weer). Maar het was gewoon een gokje, want weer in het maart was zo mooi dat ik kon niet meer wachten. In ieder geval, volgende jaar wordt het eind maart of april. In de kas zaai ik niet, maar als ik het zou doen dan ook begin april. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Die zien er al goed uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Ik heb begin april komkommers van het Ras Tanja gezaaid.Ik ga ze straks in de serre in volle grond uitplanten. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts