Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Vorig jaar kwamen we erachter dat het wel handig is om - behalve de naam voor wie het is- bij alle plantjes de naam van de plant te zetten. Wat voor de gever duidelijk is, is dat nog niet voor de ontvanger. En je kunt het er wel bij zeggen als je het geeft, maar als je thuis komt met alle plantjes is het misschien toch niet meer zo duidelijk, wat wat is...

Ik zit hier in ieder geval boter- en kwarkbakjes in repen te knippen om zo voldoende labeltjes te hebben....

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ja dat heb ik al gedaan, vanaf het zaaien af aan eigenlijk. Ik wil ook een A4tje meenemen waarop staat wat voor wie is en wat ik ervoor terug krijg.

• 1 year later...
Geplaatst:

Dit topic naar boven halen leek me een goed idee..goed labelen met plantennaam is echt een must, nog meer als teeltbeschrijving..die kun je later nog op t forum bespreken.

Zo zit ik nog met enkele munten uit 2012..ik kan echt niet ruiken wat wat is..

Geplaatst:

Hahhaha. ja Piroska, die heb ik dus óók staan. Maar dan wel zélf op een label geschreven. Dat is nog steeds een munt waar ik nog steeds niet van weet welke munt dat is. Niet eens óf het wel een munt is ( ik denk het eigenlijk niet )

label : "munt piroska" echt hoor !

Zo heb ik er ook 1 die heet : Munt Jet / Wollige munt ? en ernaast een andere : Munt Thea : Wollige munt ?

Geplaatst:

aha,ja goed idee. Ik schrijf alles wel op het potje,en op een labeltje. Ook een goed idee,om bij te houden op een papiertje wat je geeft,en krijgt.

Geplaatst:

Bij mijn rabarberplantjes kunt iedereen zelf uitkiezen. Wie sneller is krijgt meer keuze, maar ik probeer wel de soorten op de plastic schrijven. Voor de rest ruil ik alleen zaden en dat is makkelijk: ik moet alleen alle informatie uit de computer printen en in zip-zakjes doen. Hetzelfde heb ik ook voor de zadenenvelop gedaan.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

• 1 year later...
Geplaatst:

Een schop omhoog! Denkt iedereen eraan de ruilplanten goed te labelen met naam van de plant? Dit om later gezoek en gedoe te vermijden

Geplaatst:

hier ook alles gelabeld. roerstaafje, stukje karton en een plakbandje.

P1100092.jpg

bij de meeste dingen de naam van de ontvanger op de achterkant

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...