Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Apart ik heb hun eerder gemaild waar mijn bestelling bleef, geen antwoord. Nu heb ik gezegd dat ik het wil annuleren en nu is het ineens onderweg.

Geplaatst:

bekend verhaal

ik had me voorgenomen nooit meer iets van V te bestellen, maar kreeg een vers zakje pompoenzaden, resultaat: van 4 zaden 1 plantje

Geplaatst:

Ik heb vorig jaar ook een slechte opkomst gehad van de pompoenzaden. Zou het komen van de verftroep die ze op de zaden doen? Ik had ze in roze, blauw, parelmoerwit, oranje etc.

Geplaatst:

De aardperen en Daslook doen het prima, dus het is niet alleen kommer en kwel hier. Ik ken inmiddels voldoende adresjes waar ik sneller terecht kan en wel antwoord krijg, dus ze hebben het er zelf naar gemaakt dat ik er niet meer wil bestellen...

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Zal vast niet alleen maar kommer en kwel zijn maar de communicatie is gewoon ruk.

- Geen ordernummer in de bevestigingsmail

- Antwoord terug krijgen vol onduidelijkheden.

Krijg je antwoord terug dat het volgens hun onder weg is(dat hoor je toch te weten).

Nee als ik dit binnen heb zal ik bij andere gaan bestellen voortaan

Geplaatst:

De bestelling was zoek geraakt, heb daarna snel antwoord gekregen. Toch al ergens anders besteld dus niet meer bij vreeken, maar wel snelle reactie gehad.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Jammer dat het soms niet goed gaat met de online bestellingen. Het zal geen onwil zijn denk ik dan maar. Enorm druk daar altijd. Ach ik heb makkelijk praten ik woon in Zwijndrecht op 3.5km van Vreeken af. Vandaag nog geweest. Gratis pootaardappelen meegekregen voor de sociale projecten zoals buurtmoestuin. Aardig.

Misschien is het handiger om iemand van het forum die dichtbij woont eens iets te laten regelen in bv het voorjaar. Dit voorjaar was er een meneer met diverse lijsten van zijn volkstuincomplex uit rotterdam. Even een uurtje snuffelen daar en je hebt wat voorradig is.

Geplaatst:

Het is natuurlijk een beetje gek hoe het gaat. Vreeken biedt zelf de bestellen via internet-service. Men weet al 100 jaar dat het enorm veel drukker wordt tijdens het hoogseizoen. Waarom dan wel de bestellingen blijven aannemen via internet terwijl je niet investeert om je personeelsbestand tijdelijk uit te breiden in het hoogseizoen? Een uitzendkracht of vijf om enveloppen te laten inpakken of mail te laten beantwoorden lijkt mij wel haalbaar gezien het feit dat je soms vijf maanden moet wachten op antwoord via de mail. Om nog maar niet te spreken over de enorm lange levertijden , niet actuele voorraadinformatie op de website, en de behoorlijke bedragen die gerekend worden voor "administratiekosten"

Dat kan echt heus anders. En als je dat niet wil , dan moet je je als bedrijf afvragen of je de geboden service waaraan je echt niet kunt voldoen wel moet blijven leveren.

Geplaatst:

Vreeken in zijn nieuwsbrief van juni:

Reilen en Zeilen

Ons hele team komt toe aan vergeten klusjes en vooruitgeschoven details. Kwijt gewaande producten komen tevoorschijn (soms te laat) en er al iets meer tijd voor elkaar. Ons plantenteam werkt nog op volle toeren, tot eind juni zijn we nog wel bezig met jullie plantenorders. Extra druk omdat de spil in het plantenteam, Anouk, een poosje ziek thuis moet zijn. Ons avondteam begint ook uit te dunnen, de studenten schakelen over op horecawerk elders... Een enerverende, maar erg gezellige periode wordt zo weer met een lach en een traan afgesloten.

Mailexplosies en telefoonstilte

Ik begreep het vroeger niet van collega SeedSavers in de wereld, dat zij in hun drukke seizoen slecht bereikbaar waren. Zij moesten en moeten zich focussen op 1 missie: in enkele maanden duizenden tuinliefhebbers blij maken met zeldzame zaden en planten. Inmiddels ervaren we het zelf aan den lijve, we hebben in verhouding al veel mensen nodig voor de vele handelingen die het onderhouden en opbouwen van ons sortiment vergen. Ik heb simpelweg geen budget voor een communicatieteam. Momenteel zijn we met zijn tweeën bezig om de mailachterstand weg te werken. 5% van jullie mail is blijven liggen, nog geen slechte score. Zoals elk jaar laten we geen enkel bericht onbeantwoord. Binnenkort gaat de telefoonlijn ook weer open tot begin maart 2016...!

Tevreden? Vertel het anderen. Ontevreden? Vertel het ons.

Over 10 dagen hoop ik helemaal bij te zijn met achterstallige e-mail. Omdat we een hekel hebben aan duimen draaien nodig ik je uit om de resultaten van dit seizoen met ons te delen. Elk jaar vallen er partijtjes zaad (ondanks dat we alle soorten jaarrond zelf zaaien) door de mand vanwege een te lage kiemkracht, het kan dus goed zijn dat jou zoiets getroffen heeft. Zijn er planten dood gegaan door transportschade of onvoldoende beworteling? Altijd melden! Wij horen graag op tijd jullie klachten om op die manier voortdurend onze kwaliteit te kunnen verbeteren.

Jammer genoeg zijn er jaarlijks enkele klanten, die ontevreden blijven. Soms ontstaat er door verkeerde verwachtingen zelfs boosheid. Waarom vertel ik dit? Omdat zulke klanten vaak wel hun boosheid melden op forums, maar tevreden klanten zijn gewoon tevreden en uiten dat niet op internet. We zouden het natuurlijk wel leuk vinden (al was het alleen maar voor de score) dat je de moeite neemt om je positieve bevindingen te melden op bijvoorbeeld checkwebwinkel.nl en (Engelstalig) davesgarden.com of als recensie op onze Facebookpagina

Misschien zorgt deze uitleg voor wat meer duidelijkheid en begrip?

Want ook zíjn kwekers hebben tegenslagen te verduren, bijvoorbeeld deze:

Bijzondere Tomaten- en Peperplanten

In de vorige Nieuwsbrief vertelden we dat één van onze kwekers van tomaten- en peperplanten plotseling ziek is geworden. Hij is gelukkig weer thuis en sterkt langzaam aan. Zijn vrouw heeft de hele toko alleen moeten runnen en heeft zelfs nog tijd gevonden om ons te voorzien van een fantastische sortering Peperplanten (de tomaten had ze al eerder gebracht)! We kunnen dus de (door jullie zo enorm geliefde) jaarlijkse aanbieding lanceren. Met liefde en biologisch geteeld, geen enkel ras is standaard, sommige hebben we zelfs niet als zaad beschikbaar!... etc.

Geplaatst:

Ja. Ik heb nu twee keer besteld (1x december (5 weken levertijd) en 1x juni (2 weken levertijd)) en buiten dat ik de knoflook heb laten wegschimmelen ben ik niet ontevreden. De keuze die ze bieden is fijn en ik woon er nu eenmaal niet om de hoek. Langsgaan is vast een betere optie, maar wat langer wachten omdat ik niet de moeite wil nemen ernaartoe te rijden vind ik niet erg. Tuinieren is immers geduld kweken!

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Heb vandaag ook wat besteld. Zij hebben toch zaden van soorten die niet zo gangbaar zijn en die ik wel wil proberen. De lange levertijd merk ik wel (al hoop ik dat de zaden hier binnen een paar weken zijn), de zaden worden pas in het voorjaar geplant dus dat kan niet zoveel kwaad.

Geplaatst:

Ik heb ook onlangs wat besteld bij Vreeken en ik had het met een week al binnen. Het geld is pas een ruime week later geïncasseerd.

Ook kreeg ik een gratis zakje tomaten ( en was helaas 1 soort uitverkocht)

Ik ben ook in de winkel geweest een tijdje terug en jeetje mina, dat is klein en echt heel erg druk!

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Geplaatst:

In dit topic heb ik nog nooit gereageerd, maar kan dan nu ook 1 eigen ervaring delen.

Een tijdje terug al weer hoor, midden zomer, midden op de dag, door de weeks, de winkel bezocht om zelf wat te halen. Héérlijke Winkel van Sinkel natuurlijk, klein ja, maar goed geordend en georganiseerd naar het leek. Ik werd echt zeer behulpzaam geholpen en langdurig ook ( het moest komen vanuit de opslag buiten, het was vrij druk met klanten, maar nam echt alle tijd. iedereen 1 voor 1 ) Kreeg het verkeerde, ging ze weer een keer. Meneer Vreeken kwam er bij, hielp ook een klant en hield ondertussen mijn gedoe in de gaten, sprak me aan, we raakten in gesprek en zijn in zijn kantoortje gaan zitten met koffie. Het duurde en duurde, maar hij begreep goed wat ik wou, had ook zélf ervaringen en we hadden veel uit te wisselen. Erg netjes, behulpzaam, duidelijk liefhebbers en met een hoop brede kennis.

Ik vond het een bezoek waard en als ik nog eens wat nodig heb ( ik heb niet te lang echt rondgekeken, want dan neem ik veels te veel mee ) ga ik er zeker heen.

Geplaatst:

Vorig jaar heb ik ook besteld bij Vreeken. De wachttijden stonden al op internet, dus ik wist hoe lang het ongeveer ging duren. Uit mijn hoofd stond er voor laagseizoen 2 (?) weken, en hoogseizoen 6 weken ofzo. Hoogseizoen begint in januari, ik heb eind december besteld en het was er binnen 2 weken. Hebben veel mensen gemist dat het ook op de site staat wanneer je bestelt, dat het wel even kan duren? Ik had aangegeven dat ik geen vervanging wilde als er iets van mijn bestelling was uitverkocht (1 ding bleek uitverkocht) en ik kreeg nog een kado zakje zaad. De website vind ik erg fijn en overzichtelijk en ze hebben een zeer uitgebreide collectie. Ik gebruik hem ook om gewoon info op te zoeken over planten.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Omdat ze toch een zeer mooie collectie zaden hebben en ik wel hou van wat speciale dingen, twee weken geleden een herkansing gegeven aan Vreeken. Aangezien ik hier vorige keer ben komen klagen, laat ik ook maar iets weten wanneer het positief is. Tevreden, was wel 1 zaadzakje met een klein scheurtje en wat losse zaadjes maar aangezien het maar raapzaden zijn, zitten er daar toch te veel zaden in voor mij. De rest van de verpakking was wel goed gegaan (ook voor de bollen), iets dergelijks kan altijd eens gebeuren en had ik vorige keer niet.

Vond op de site ook goed aangeduid wat wel en niet beschikbaar is waardoor men nu alles wat ik vroeg kon leveren (was de vorige keer mijn grote frustratie). Een dag na mijn bestelling nog een mailtje gestuurd met de vraag of er nog iets bij kon, dit was geen probleem en zat er nu ook bij. Vlugge levering (twee weken), volgende jaren ook rond deze tijd proberen te bestellen.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Vandaag mijn Vreeken bestelling ontvangen. Net als vorig jaar eind december besteld. Nou ja, 31 december aan het eind van de dag want zaadjes bestellen voor het nieuwe jaar leek me wel een mooie afsluiter Ondanks de feestdagen dus toch vandaag al binnen. Er staan er wel een paar in nabestelling, wat duidelijk aangegeven is. Handig om te weten dat die dus nog gaan komen. En ik heb ook de Thompson en Morgan catalogus meebesteld, want ook al heb ik mijn zaadjes voor dit seizoen al geselecteerd, ik vind het een super leuke catalogus (mijn jarenoude T&M catalogus spitte ik ook minstens 1x per jaar nog door).

• 9 maanden later ...
Geplaatst:

Nadat het enkele keren goed is gegaan (mag ook gezegd worden), is het bij de laatste bestelling weer in het honderd gelopen... .

29 september plaats ik een serieuze bestelling knoflooktenen.

Ik krijg mooi een bevestiging met daarbij de melding dat ik pas moet betalen bij levering.

Vermits ik tot nu toe nog niets heb ontvangen stuur ik een mail met de vraag waar m'n bestelling blijft (ik weet dat het soms 2 tot 3 weken kan duren bij Vreeken vandaar).

Een aantal uur daarna kijg ik een mail met de vraag tot vooruitbetaling (zonder enige voorafgaande mail met uitleg ...).

Blijkbaar moeten buitenlandse klanten die nog geen, of lange tijd geleden, een bestelling geplaatst hebben vooruitbetalen.

Voor mij is het geen probleem dat ik een vooruitbetaling moet doen, alleen had ik dit graag op 29 september al geweten, en niet na een mail ... .

Blijkbaar zou ik nog maar 2 bestellingen geplaatst hebben; in 2014 en ergens in 2015 ... op de site zie ik echter 7 bestellingen in m'n orderhistorie ... .

Wanneer gaat die site nu eindelijk eens de courante betaalmethodes aanvaarden zoals Visa, Mastercard, Paypal, iDeal enz ???

Ofwel maken ze eens werk van een deftige webshop, ofwel aanvaarden ze gewoon geen online bestellingen meer, maar dit is gewoonweg belachelijk.

Nu gaan ze nog wachten tot ze de overschrijving hebben ontvangen om dan eindelijk eens m'n bestelling op te sturen ... .

Ik heb hen een mailtje gestuurd met bewijs van overschrijving en het gevraagd of ze die vandaag nog kunnen opsturen .... een tegemoetkoming is wel gewenst .... benieuwd naar het resultaat ... .

Ik bestel héél veel online, en het is toch steeds met deze winkel dat ik problemen heb .... .

(mochten ze niet zo'n fenomenaal aanbod hebben ik kocht nooit nog iets in die winkel)

Geplaatst:

Ik heb afgelopen week voor het eerst besteld bij Vreeken, hoop dat mijn bestelling wel goed gaat.

Blijf het vreemd vinden dat de verzendkosten onafhankelijk van wat je besteld zo hoog zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...