acpronk Geplaatst: 25 september 2020 Geplaatst: 25 september 2020 @Mellie hier is het september. Op welke planeet woon jij?Dus oktober 2019 is 11 maanden geleden. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Jane Doe Geplaatst: 25 september 2020 Geplaatst: 25 september 2020 Kan je het emailadres per pb geven met wie ik contact heb gehad, wie weet helpt dat je op weg? Je mag best zeggen dat je het van mij heb en ik zo netjes geholpen ben, dat je via die weg weer contact op neemt voor een oplossing. Heb je de gegevens van je bestelling bij de hand, bestelnr en zo? Dan moeten ze toch je bestelling terug kunnen vinden en het gezamelijk oplossen. Ga er van uit dat Vreeken geen negatieve reclame wil, voor zo een mooie zaak die ze hebben opgebouwd. En dit forum kan een negatieve invloed hebben en ze klanten kosten. Dat is toch ook niet wat wij willen, wij willen toch mooi zaadgoed etc kunnen kopen, dan wel met plezier bestellen en tegen betaling ook geleverd krijgen. Quote
Mellie Geplaatst: 25 september 2020 Geplaatst: 25 september 2020 Nou nou@acpronk kan best wat aardiger volgens mij. Ik heb me vergist. Het is vandaag 25 september 2020. Dus het is geen 13 maanden geleden, maar zo goed als 12 maanden geleden. Nou zeg. Dat maakt wel heul veul uit in het voordeel van Vreeken. Quote
loes Geplaatst: 25 september 2020 Geplaatst: 25 september 2020 20 minuten geleden, Jane Doe zei: En dit forum kan een negatieve invloed hebben en ze klanten kosten. Op het forum wordt al 10 jaar over Vreeken gesproken en ze bestaan nog steeds dus dat zal wel meevallen. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 25 september 2020 Geplaatst: 25 september 2020 Was als grapje bedoeld@Mellie .11, 12 of 13 maanden maakt niet uit, ze zitten ver over de wettelijke levertermijn. Op de website van de Consumentenbond staat dat die 30 dagen is, mits geen levertijd afgesproken. Als dat niet lukt dan moet je de verkoper extra levertijd geven, maar het is geen maanden. Eerder weken. Dus mag je de koop ontbinden. Moeten ze uiteraard wel reageren... Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Jane Doe Geplaatst: 25 september 2020 Geplaatst: 25 september 2020 Mellie heb je ook al je bestelling betaald? Zo ja geld terug of als je nog wil je waren naleveren. Ben bang dat je bestelling verloren is gegaan, hoe dan ook het zit fout. En moet klantvriendelijk opgelost worden, kom op Vreeken duik even in deze en de anderen zaken om de boel weer in orde te krijgen. Quote
Mellie Geplaatst: 26 september 2020 Geplaatst: 26 september 2020 Ik ben aan het zoeken daarnaar... mijn map met aankoop is gigantisch... Edit: op 02/08/2019 gekocht en nog steeds niet nageleverd. WTF??!!!! Ik heb een gedeelte gehad, vandaar dat ik dit helemaal was vergeten... ben nu wel een tikkeltje bozer zeg maar. Edit2: zoeken binnen een map is natuurlijk vele malen sneller dan zoeken in de hele mailbak. Weer wat geleerd. Anyways... vraag me af hoe dit gaat aflopen. Grrrr Quote
Jane Doe Geplaatst: 26 september 2020 Geplaatst: 26 september 2020 Pb je morgen, hopelijk kan ik je een beetje op weg helpen. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 14 oktober 2020 Geplaatst: 14 oktober 2020 Is het al gelukt@Mellie ?Ik zit nu op de website van Vreeken, twijfel tussen bezorgen en ophalen (heb een klant in Dordrecht in dezelfde straat, maar weer nog niet wanneer ik langs ga).Maar onder de voorwaarden staat: een nalevering blijft 1 jaar actief, daarna vervalt deze of mailen we voor overleg (laatste zin onder punt E).Denk dat ze het helemaal vergeten zijn (dan klopt hun systeem niet) of dat ze het er bij laten zitten en hopen dat je het vergeten bent. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 14 oktober 2020 Geplaatst: 14 oktober 2020 Ik hoef geen nalevering@acpronk. Als ik er nog wat haal bij ze, dan is dat of persoonlijk of iemand van hier die het koopt en op een normaal tempo op de post doet. Is mij echt te veel gedoe. Al was de mail van meneer Vreeken heel sympathiek. Ik hoorde gewoon een oud opaatje kalm en zen praten in mijn hoofd waar ik heel rustig van werd. Geen idee of hij dat ook daadwerkelijk is, maar het was een vriendelijk momentje. Quote
acpronk Geplaatst: 14 oktober 2020 Geplaatst: 14 oktober 2020 Ik heb vandaag wat voorjaarsbloembollen gekocht, ophalen. Betaling aan de kassa.Levertijd is september tot november. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Jane Doe Geplaatst: 27 oktober 2020 Geplaatst: 27 oktober 2020 Mellie denk dat als de mail ondrschreven is door Vreeken, dat je daar dan ook wel van uit mag gaan. Anders zoud het onder een anderen naam zijn lijkt mij. wij gaan dit jaar nog een bestelling bij Vreeken doen, zoveel moois kunnen we niet weerstaan. En anderen bestellingen zijn ook al weer door bekende gedaan, de zaken gaan goed en zo is er toekomst. De kinderen op Kindergarten genieten van de verse groente en fruit, koken en bakken zelf of de keuken gebruikt het voor de warme middagsmaal. Zou mooi zijn als er zo veel mogelijk Kindergarten en scholen verse groente en fruit tot hun beschikking krijgen en de mogelijkheid te tuinieren. En zo leren hoe de groente en fruit geteeld wordt, zodat ze later ook voor zich een moestuin kunnen verzorgen. Quote
Flup Geplaatst: 27 oktober 2020 Geplaatst: 27 oktober 2020 Met deze coronatijden zal Vreeken zich wel veel meer moeten gaan richten op het online bestellen en opsturen van de bestellingen. Staat ook in hun nieuwsbrief. Hopelijk verbetert Vreeken hun online afhandeling ook flink. Ik neem het risico in ieder geval niet, hoe mooi het assortiment ook mag zijn. Quote
Jane Doe Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 Verlanglijstje weer in de maak, weer een bestelling voor Vreeken. Wat zullen ze weer blij zijn met mijn bestelling, rustig aan en thee drinken. Mezelf wat voor de feestdagen gunnen, heerlijk dat on line uitzoeken en doen. Quote
Joyce12 Geplaatst: 17 november 2020 Geplaatst: 17 november 2020 Ohjeee, wat ik hier lees klinkt mij niet zo positief in de oren. Had eigenlijk een leuk winkelmandje gevuld, maar ik ga toch maar links en rechts ergens anders kijken. Ondertussen een leuke bestelling gedaan op een Engelse website en zag dat Diana ook weer een klein zadenlijstje (maar wel leuk) online had gezet. Quote
Charly Geplaatst: 17 november 2020 Geplaatst: 17 november 2020 Och weet je. Er gaat veel meer goed dan fout. Maar die goeie dingen hoor je vaak veel minder, want dat is ‘normaal’. Geldt voor alle narigheid tov fijne dingen. Ik bedoel: hoevaak opent het achtuurjournaal nou met ‘Alweer geen oorlog in Lutjebroek’. Ik zou me niet te veel zorgen maken hoor! 2 Quote wees bevriend met kleine dingen
acpronk Geplaatst: 17 november 2020 Geplaatst: 17 november 2020 Charly, dat klopt wat je zegt.Ondertussen ben ik voor mijn bestelling aan het vrezen. Morgen 5 weken geleden dat ik bloembollen bij Vreeken heb besteld, waren daar veel goedkoper dan elders. Levertijd 2-3 weken.Heb 6 dagen geleden een e-mail gestuurd (telefoonnummer hebben ze van de site gehaald, ze prefereren email) wat de status van de bestelling is, alles is nog op voorraad volgens de website. Mocht er iets toch niet op voorraad zijn, dan moeten ze het me laten weten, dan kan dat eventueel uit de bestelling gehaald worden. Belangrijkste zijn de Allium moly en de Bulgaarse uien. Die schijnen tegen woelmuizen te werken, en die zijn weer actief, dus die wil ik zeker testen. De rest is minder belangrijk.Dus morgen even kijken of ik die elders kan bestellen (hopelijk ergens niet uitverkocht), en dan de bestelling via email annuleren (als ze dat later ooit lezen dan weten ze dat alvast..).Volgende keer ga ik alleen maar langs als ik eens in de buurt ben, geen website bestelling meer. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Jane Doe Geplaatst: 18 november 2020 Geplaatst: 18 november 2020 Langs gaan in natuurlijk een oplossing, is ook een hele leuke belevenis. Is een prachtig oud winkelpand met al dat snoepgoed. Let wel dat ik alleen zaadgoed bestel wat daar is, anders wacht ik en bestel dat na zodra het weer op voorraad is. Met alle ongemakken is het bij mij goed gegaan en ga er van uit dat ze het bij de anderen netjes oplossen. Hoe dan ook ga ik weer een behoorlijke lijst bestellen en dan de rest nabestellen. Quote
Jane Doe Geplaatst: 25 november 2020 Geplaatst: 25 november 2020 Net de bestelling gedaan, nu is het afwachten of het weer zo goed gaat met de andere(n) bestelling(en). Het is weer een beste lijst geworden, al dat moois maakt het ook zo moeilijk keuze te maken. Begin met een waslijst en dan selecteren wat ik absoluut wil bestellen en wat ik later kan bestellen. En dat spelletje een paar keer, tot ik een lijstje heb wat nog net te behappen is. Mijn cadeautje voor de feestdagen, moet mezelf toch eens wat leuks gunnen. Quote
acpronk Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 Gisteren bericht van Vreeken dat mijn bestelling klaar staat, exact 6 weken na bestelling. Alleen 2 producten waren niet op voorraad, en bij de link met zoekfunctie welke producten het betreft staat niet dat ze niet op voorraad zijn...En 5 minuten later nog een berichtje dat ze (medewerker) de annuleringsemail niet op tijd heeft gezien. Annulering is dus succesvol doorgekomen. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Martijn Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 Op 17-11-2020 om 21:57, acpronk zei: Belangrijkste zijn de Allium moly en de Bulgaarse uien. ALLIUM MOLY LUTEUM | BULBi Quote
acpronk Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 ALLIUM MOLY LUTEUM | BULBiBedankt, maar ik heb ze vorige week bij Verberghe gekocht en ontvangen Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Martijn Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 Na alles gelezen te hebben twijfel ik toch wel om onderstande Kaki te bestellen bij Vreeken. Hoe is bij jullie de ervaring met het bestellen van planten en de kwaliteit. Quote
Eefjes-Moestuin Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 Vreeken kan de bestelling niet aan, zoveel krijgen ze binnen, ik woon hier in Dordrecht en heb me aangeboden om te komen helpen om de bestellingen weg te werken. Het is maar een klein winkeltje en wie daar ooit geweest is weet dit ook. Zover ik weet door de corona een gekte en ook krijgen zei hun bestellingen niet allemaal binnen, dit heb ik zelf ook ondervonden want greep naar het een en ander mis, ook gevraagd en na opzoeken zou het ook niet binnen komen. Maar ook een hoop dat nog geopend moet worden, want ze vullen zelf de zakjes zaad en ook hier lopen ze in achter. Daarnaast werk Ton Vreeken met een project om jonge lui met een beperking aan werk te helpen. Ik wil het natuurlijk niet goed praten maar het is een gekken huis daar. Ik ga er vanmiddag even langs moet straks toch in de stad wezen en kijken of ze nog hulp nodig hebben of dat ze al iemand anders gevonden hebben. Quote Eefjes Moestuin - https://www.youtube.com/channel/UCKv5j8NfhwIK0UnGV-fd9DQ
weknow Geplaatst: 26 november 2020 Geplaatst: 26 november 2020 (aangepast) 3 uren geleden, Martijn zei: a alles gelezen te hebben twijfel ik toch wel om onderstande Kaki te bestellen bij Vreeken. Hoe is bij jullie de ervaring met het bestellen van planten en de kwaliteit. Deze twee kruisingen van Diospyros virginiana met kaki komen, zoals veel planten van Vreeken, van kwekerij de Zoetewei in de buurt van het Vlaamse Mechelen. http://www.kwekerijdezoetewei.be/Fruit_kaki.php Blijkbaar heeft Vreeken een selectie gemaakt uit het uitgebreide,( heel vernieuwende maar soms ook nog experimentele in de zin dat de echte tuinkwaliteit van allerlei planten nog zal moeten gaan blijken....) aanbod van deze kwekerij. De Zoetewei is alleen te bezoeken tijdens 2 open weekenden, in coronatijd zelfs dat niet...je kunt planten bestellen en dan aan de deur afhalen. Ergens anders zijn ze niet te krijgen in Nederland en Vlaanderen. De kwaliteit is goed, maar de planten zijn nog vrij klein...de entingen afgelopen voorjaar gemaakt. Leuk dat Vreeken enkele soorten uit dat assortiment te koop aanbiedt en daarbij dan dezelfde prijzen ongeveer hanteert, als je zelf naar de Zoetewei toegaat. Als je bij Vreeken online bestelt, moet je rekenen op een soms heeeeeel lange levertijd (kan maanden duren en in porties komen waarbij je telksens opnieuw verzendkosten betaalt...lees dus hun voorwaarden goed!). Ze rekenen bovendien naast verzendkosten per plant dan een kleine toeslag voor inpakken. Maar dan zijn ze inderdaad goed verpakt. Als je zelf naar de winkel kunt, speelt dit allemaal niet. Als je een nog beter assortiment van planten wilt en een zeer kundig advies daarbij is er maar 1 adres in onze lage landen en dat is bij de liefhebber, kweker en veredelaar van de Moerbeiboom in Geraardsbergen. De website http://demoerbeiboom.be/?fbclid=IwAR33n_Nh_SjbDBOEPtI4Dv1tGrQaZYqMrJwAFT1oo4z4KlT7ENTFvq6xqGY wordt langzaam opnieuw gemaakt , was gehackt in het verleden, maar je vindt er wel een idee van wat hij allemaal heeft https://drive.google.com/file/d/1qt2UzVrWVrQI8YBgW32xRySOGn_C1WlW/viewen daarnaast ook een pagina op Facebook, welke niet vast wordt bijgehouden. https://www.facebook.com/De-Moerbeiboom-2114782185413388/ Op Facebook is er ook een Engelstalige groep over Diospyros, waarin de eigenaar van de Moerbeiboom actief is en soms iets van zijn kunde deelt. https://www.facebook.com/groups/persimmonworld In Nederland is er voor zover ik weet verder heel weinig op dit gebied te krijgen, hier en daar 1 of 2 rassen. Eetbaargoed in Vaassen heeft wel een paar behoorlijke soorten in het assortiment. https://www.eetbaargoed.nl/product-categorie/kaki-persimoen/ Nikita's gift staat daar ook bij. Ik vermoed dat ze hun planten van een kweker ergens in NL betrekken, dus ergens moet misschien nog wel meer verkijgbaar zijn....? 26 november 2020 aangepast door weknow 1 Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.