Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nouja zeg Vreeken


hansm

Aanbevolen berichten

Ik heb toevallig afgelopen week besteld voor het eerst. Wel een flinke bestelling.

vond het wel bijzonder dat je niet via iDeal kunt betalen? Het is via eenmalige machtiging zag ik, dus mijn Iban opgegeven. Is het bij jullie ook zo dat het even duurt voordat dat verwerkt wordt? Levertijd staat nu wel op 2 à 4 weken. Maar goed ik had ergens wel verwacht dat het dan al vrij snel wordt afgeschreven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop eigenlijk alleen bij Vreeken als ik iets wil wat ik ergens anders echt niet kan krijgen. In het algemeen is mijn ervaring inderdaad 4 tot 6 weken levertijd en dat vind ik echt slecht voor een bestelling van 10 zakjes ofzo.

Ik denk dan; bestelling binnen, verzamelen (gewoon orderpicken) in een dikke envelop, adres erop en weg!

 

En een tweede puntje is, dat ik altijd aanvink dat ik geen vervangers wil  en dat er dan toch altijd eentje bijzit! 

 

Pluspuntje is dat er wel heel veel soorten en variëteiten te halen zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Een eerste maal bij  Vreeken besteld, de manier van betalen was ik totaal niet gewend, eenmalige  toelating via Iban nummer zonder ook maar iets te moeten ondertekenen, dat kwam me maar raar over, misschien is dat meer gebruikelijk in Nederland. Na 4 weken wachten toch maar mailtje gestuurd of er iets misgelopen was. Ik moet zeggen direct antwoord van een medewerker en ook antwoord van financiële dienst met de vermelding het wordt deze week opgestuurd en deze manier van betalen werkt normaal in de meeste gevallen ook in België.  Uiteindelijk heb ik alles gekregen met uitzondering van1 item wat eigenlijk in voorraad zou zijn. 

Het is wat je zegt @woldistel ze bieden items aan die je bijna nergens anders kan krijgen, ik had een goede ervaring met hun klantendienst en tja ik wist dat je lang moet wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf naar Vreeken gegaan om mijn spullen/zaden te halen. als je daar eenmaal geweest bent zal je ook begrip kunnen krijgen waarom orders lang duren. Ze hebben van wat ik kon zien tussen de 1 a 2 order pickers, meer wordt ook wel lastig sinds de winkel erg compact is.

 

De product informatie op vooraad is eigenlijk niet een correcte term, sinds volgens eigen medewerkers dit producten zijn die of al aanwezig zijn in de winkel dus op vooraad, maar deze term wordt ook gebruikt voor producten die ze binnen enkele weken verwachten binnen te krijgen. Maar sinds ik zelf langs ben gegaan ben ik wel erg tevreden over de service en vooral de groote keuze. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze zomer was ik ernaartoe gegaan met twee van m'n kinderen, aangezien ze speciale peperzaden wilden. Het was precies de middag van de dag dat er extreme hittegolf was. Geen mens op straat te zien en wij naar Vreeken. Het was een leuke, lieve ervaring. Een vrouw hoorde ons Engels praten (de partner van mijn zoon spreekt geen Nederlands) en kwam ons uitgebreid helpen met het uitzoeken van zaden. Ik zei nog dat ze een leuke baan had daar, ze glimlachte en zei dat ze de eigenaar was. Even later kwam ze ons aanbieden om een tijdje op temperatuur te komen in een van hun koelcellen. Dat was inderdaad even lekker in die extreme hittegolf (meer dan 40 graden buiten, ik weet niet meer precies hoeveel). Bij het afrekenen kregen de kids ook nog een mooi gratis tijdschrift cadeau. 

Ik bestel daar nooit, maar ik wip zo nu en dan eens langs. Parkeren aan de overkant van de Maas (mijn vader woont daar toevallig) en dan met het pontje oversteken, en twee minuten lopen naar Vreeken. Als je daar toch bent, moet je eens verder doorlopen door de Voorstraat. Dat was ooit (of nog steeds) de hoofdstraat van Dordrecht, maar lijkt totaal niet op een mainstream hoofdstraat van een willekeurig stadje. Allemaal etalages met zééér aparte winkeltjes, alsof je door een soort tijdcapsule loopt. Bijvoorbeeld een soort poppenhuizenwinkel. Alles oud en totaal niet glossy. Vreeken past perfect daar in dat rijtje van allemaal winkeltjes van mensen met hun eigen hobby, beetje buiten de tijd, ander ritme. 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Langsgaan is inderdaad beter dan online. Andere optie is met de waterbus van Rotterdam naar dordrecht. Kom je wel aan de andere kant van de stad uit, maar zie het als een stedentripje. En dan lunchen bij Villa Augustus en hun fantastische moestuin bewonderen. Een van mijn lievelingsuitstapjes.

aangepast door mdubbelm
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, mdubbelm said:

Langsgaan is inderdaad beter dan online. Andere optie is met de waterbus van Rotterdam naar dordrecht. Kom je wel aan de andere kant van de stad uit, maar zie het als een stedentripje. En dan lunchen bij Villa Augustus en hun fantastische moestuin bewonderen. Een van mijn lievelingsuitstapjes.

Ook is het daar makkelijker parkeren (gratis) en zo ver is het niet lopen naar vreken plusminus 15 min 
En aan de andere kant van villa augustus zitten ook moestuinen met regelmatig activiteiten voor publiek  vlijpark 

  • Like 1

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bestel om die reden altijd wat ik perse wil hebben, en ga het ophalen als het binnen is. Inderdaad, je moet op tijd bestellen, levertijd is vaak een week of 6. 
Half oktober kreeg ik de melding dat de aardappels Tiamo weer bestelbaar waren. Besteld en op 4 november (2 weken later al dus) kreeg ik bericht dat ik ze kon ophalen.

Wij maken daar inderdaad ook altijd een dagje Dordt van. Stukje van de stadswandeling (zeker het oude deel is erg mooi) en een lunch of diner.

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
Op 2-3-2011 om 17:24, hansm zei:

Nou ik heb Freeken paar x hier verdedigd maar ik ben nu ook wel klaar met ze, ik dacht ik kom nog 1 soortje tekort die ik graag wilde hebben

dus ik dacht ik bestel even 1 zakje,

Nou niet lachen maar het zakje koste 2.50 zit er een rekening bij 2.50 plus 1.32 verzendkosten hier kan ik mee leven komt er ook nog 3.50 administratie kosten bij nu kost me zakje zaad dus 7.32 en voel ik me aardig gepakt

Ik las vandaag al dat iemand zei Vreeken gaat ten onder aan zijn succes maar vindt dit echt gewoon arrogant van ze.

 

Het was elf jaar geleden. Iemand maakte zich druk om één soortje dat er even niet was en hup! Begint in alle vrijheid een lastercampagne op dit forum. Begint met de naam (opzettelijk?) verkeerd te spellen, een teken van minachting? :cry:

 

En dat gaat tot heden ten dage gewoon maar door. Ik vind dat het niet kan. Zo makkelijk om een hetze te beginnen terwijl dhr  T. Vreeken zich hier niet kan verdedigen. Er zijn forums die een proces aan hun broek krijgen wegens laster, hier kan het allemaal.

 

De titel van dit topic zou op zijn minst gewijzigd kunnen worden, in een titel met een beetje neutralere toon als het aan mij zou liggen. De heer Vreeken heeft wel een paar keer de zaden voor onze teeltwedstrijd gedoneerd. Heeft een oproep gedaan om een opvolger te krijgen en wilde 5 jaar de tijd nemen om die in te werken. Doet er alles aan om jouw bestelling te verzorgen, achterstand mail weg te werken, en ga maar door.

 

Vandaag heb ik mijn bestelling van één zakje zaad ontvangen, zoals gisteren in een mail aangekondigd werd en waarin gemeld werd dat de betaling werd afgeschreven en de bestelling was verzonden. Een zakje verrassingszaad maakte me helemaal blij. Vreeken, je bent toch wel een ouwe taaie. :thumbup:

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien mag dat wel eens aangepast worden @HuubvG, mijn eerste ervaring was alleszins  positief, het is even wennen aan hoe de webshop/manier betalen werkt en rekening houden met het feit dat voorraden niet altijd up to date zijn.  Maar stel dat ze het anders zouden doen, dan heb je die enorme variatie niet.  Het komt er hier ook wel eens van dat ik de winkel eens in levende lijve ga bezoeken en waarschijnlijk veel te veel ga kopen :).

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@HuubvGIk spreek Vreeken niet maar als jij die kans krijgt en het antwoord wil delen, graag. 

Hoop dat er een goede opvolger is gevonden. Vreeken heeft een prachtige zadencollectie maar het komt door diverse problemen niet optimaal uit de verf. Dat de dingen van 11jaar geleden nu nog gebeuren laat wel zien dat het niet makkelijk is om op te lossen.

Dit topic heeft eigenlijk ook een positieve kant, zo weet ik dankzij dit topic dat ik mijn verlanglijstje het beste kan opsparen en in het laagseizoen bestellen. Die kennis zorgt ervoor dat minder mensen teleurgesteld/gefrustreerd raken. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En terwijl ik vorig bericht verzond, viel het dopje ... reactie!

 

Quote

Beste Huub,

 

Er zijn gunstige ontwikkelingen, we brengen onze klanten via de Nieuwsbrief op de hoogte als ik concrete zaken kan noemen.

 

Vriendelijke groeten,

Ton Vreeken

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik toch ook verhalen van mensen die zaden na een jaar nog niet hadden ontvangen, dus er was meer aan de hand. Dat krijg je ook als je een zadencatalogus online zet, waarvan je maar moet afwachten of je (hobby)leveranciers ze kunnen en gaan leveren, Enkele dingen die ik in de gaten hield heeft hij meerdere jaren/nooit (meer) op voorraad gehad.

 

Maar goed te horen dat klachten de uitzondering zijn

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...