Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Ik had ook bij Vreeken besteld, tenminste je kunt dan invullen dat je interesse hebt in een aardappel die nog niet leverbaar is, dat was de zoete aardappel Taining 65. Ik wou niet langer wachten, dus ik heb ze bij de supermarkt gekocht. Maar sommige aardappelen zijn bewerkt en die doen dus niets. Gelukkig 2 van de 3 wel.
Ik kijk de volgende keer gewoon elders. Dordrecht is voor mij 3½ uur rijden.

Geplaatst:

Ik kreeg zojuist een mailtje, dat mijn pakket onderweg schijnt te zijn.

Net op tijd, want ik wilde eigenlijk al een pissig telefoontje gaan voeren.

Geplaatst:

@Petrasmoestuin Ik kan de tuinen van weldadigheid van harte aanbevelen voor zowel aardappels als zoete bataat!

Geplaatst:

@Lsjr33 Dank je wel, Ik woon wel in Duitsland.

UPDATE: ik heb gekeken, ziet er goed uit, maar voor mij geldt 15 euro vz en ik moet er minstens 5 afnemen.

Ik heb in Duitsland een bedrijf gevonden waar ik ze per stuk kan bestellen, dan kan ik 5 verschillende nemen, dat vind ik net zo prettig.

En ook heel veel keus.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Zijn dat jouw plantjes zoete aardappel of alleen e gewone aardappel. @Rookie

Geplaatst:

Nee, dit zijn niet de zoete aardappel stekjes, die komen hopelijk nog.

Dit is de Nemo aardappel.

Voor de zoete aardappel stekjes sta ik nog op de wachtlijst.

aangepast door Rookie

Geplaatst:

Mijn ervaring met Vreeken eigenlijk wilde ik al in januari bestellen maar omdat er daar in januari nog geen pootaardappelen leverbaar waren had ik gewacht tot 3 februari met mijn bestelling. Op de website stond : levertijd 1-3 weken (zonder garantie overigens). Het ging me ment name om de onderstamzaadjes, maar ik heb een hele rits andere producten meebesteld voor totaal zo'n 80 euro.

 

19 februari wist Vreeken te melden dat de verwachting was dat levering de  volgende week zou plaatsvinden

 

7 maart : mail gestuurd naar Vreeken omdat ik nog niets had ontvangen, en gevraagd of ze dan in ieder geval snel de onderstam zaadjes spoedig konden leveren zodat ik aan de slag kon met enten

 

12 maart : reactie Vreeken : excuses, druk, bestelling is op het eind van het verwerkingsproces en kon niet meer veranderd worden.  Later volgde nog een email dat de tomatenonderstammen niet leverbaar waren en ook niet snel worden verwacht. Bovendien was het stekpoeder ook niet voorradig, en ze vroegen of ik dat wilde annuleren of anders nog een weekje willen wachten. Geantwoord dat die mocht komen te vervallen en gevraagd of de rest snel uitgeleverd kon worden,,,

 

13 maart : reactie Vreeken : we gaan z..s,m leveren. Maar kennelijk is het versturen vorige week dus niet meer gelukt, ik heb nog steeds geen verzendbevestiging ofzo ontvangen.  Momenteel staat er op de website dat er een levertijd is van 3-4 weken,  maar dat is kennelijk een typfout en bedoelen ze "3+4 weken".

 

Ik kijk het deze week nog aan en anders mogen ze de hele bestelling houden .

In de algemene voorwaarden staat : "je hebt recht om te annuleren, maar gebruik niet het argument dat je de levertijd te lang vind, daar communiceren we zeer duidelijk over". Mijn hoela denk ik dan, er wordt  ook duidelijk gezegd op de website dat er een nalevering zal plaatsvinden als er dingen niet leverbaar zijn, mits het gaat om een aankoopbedrag van 3 zakjes zaad of meer en minimaal 5 euro. Ik heb dus nog helemaal niets ontvangen van de 19 items die ik besteld heb, en (afgezien van de tomatenonderstammen die dus niet leverbaar zijn), gaat het in mijn bestelling  voornamelijk om standaard producten  en niet om exotische soorten ofzo die je nergens anders kan kopen.

 

 

 

Geplaatst:

Hier dus ook: ik kreeg net de factuur van de levering.

Gelukkig krijg ik wel mijn pootaardappelen

De twee soorten rabarber die ik besteld had, worden niet geleverd en komen ook niet meer.

En dat nadat ik al een poos op de wachtlijst stond en bericht kreeg, dat ze te bestellen waren.😠

 

Voor mij heeft Vreeken afgedaan, voor de online bestellingen.

Gelukkig is iemand zo vriendelijk om er langs te gaan en bestellingen mee te nemen naar de MTFD.

Ik weet nog niet of ik ga bellen of mailen...

 

aangepast door Rookie

Geplaatst:

Een beetje laat, maar ik kreeg zojuist dan toch bericht dat de bestelling verstuurd wordt🥳

Screenshot_20250320_155537_M365 Copilot.jpg

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Inderdaad, het blijft drama bij Vreeken. Mijn bestelling van 22 feb. is nog steeds niet binnen. Ik wil de aardappelen gaan poten. 

aangepast door Martijn

Geplaatst:

Eindelijk na 3 mailjes het bericht dat morgen de bestelling komt. Het is dat ze een uitgebreidt assortiment hebben anders zou ik er nooit meer wat bestellen. 

  • 5 maanden later ...
Geplaatst:
Op 2-4-2025 om 13:37, Martijn zei:

Het is dat ze een uitgebreidt assortiment hebben anders zou ik er nooit meer wat bestellen. 

Ze hebben een uitgebreide catalogus, maar er is heel veel wat niet leverbaar of komt binnenkort is. Niettemin heb ik toch maar weer eens een kleine bestelling gedaan. Ze zitten nu ook niet in het hoogseizoen qua bestellingen.

Een paar planten en wat saffraanbolletjes. Het zal mij benieuwen 🫣

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

  • 2 weken later...
Geplaatst:

En de boel is binnen! 10 dagen vind ik voor hun doen geen gekke score.

Bolletjes zien er prima uit, plantjes waren ook goed verpakt. Verder waterkefir en paddenstoelbroed. Er zat ook nog een gratis zakje zaden van eetbare chrysant bij. Goede keuze, dus nog een bonuspuntje erbij 😉

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

  • 3 weken later...
Geplaatst:

Ook ik maar een poging gedaan. Wilde eigenlijk alleen tomatenzaadjes kijken maarja....

Screenshot_20251005_053718_Firefox.jpg

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Wij leveren 90% van de bestellingen binnen 1-2 weken ... jammer dat ik dus weer bij die 10% zit. En het is geeneens hoogseizoen.🫤

Ik heb maar een bestelling bij van der wal gedaan, dan kan de knoflook in ieder geval nog deze maand nog de grond in.

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Er lijkt beweging in te zitten in mijn bestelling. Althans , ik kreeg een bericht dat die knoflook niet voorradig was🤔

Geplaatst:

Weet je, het mag van mij heel druk zijn daar.

Dan snap ik eerlijk gezegd nog niet, waarom het zo lang moet duren, maar vooruit.

Maar wat ik wel vind, is dat bij tijdgebonden producten (zoals knoflook b.v.) er wel prioriteit gegeven moet worden, als dingen niet voorradig zijn.

Dan heb je nog tijd om het elders te zoeken.

Dat ze dat niet doen, vind ik gewoon erg klant onvriendelijk.

Geplaatst:

Geweldige winkel en echt vriendelijk personeel. Als je in de buurt bent zeker langsgaan. Maar ik zal daar echt nooit wat bestellen!

En als je dit topic hebt doorgespit , en dan wel besteld dan zijn de risico’s voor jou! Hoe sneu ik dat ook vind. ☹️

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ik zag dat Vreeken nu ook een adventskalender aanbiedt. Leuk idee, zit al jaren in mijn achterhoofd om voor iemand te maken. Ben wel benieuwd of je die van Vreeken vóór 1 december in huis hebt als je hem nu bestelt. 😬

Geplaatst:

Zo ie zo voor 1 december in huis. Alleen de vraag in welk jaar deze dan aankomt 😉

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.