appelvrouw Geplaatst: 3 april 2013 Auteur Geplaatst: 3 april 2013 Nepomuk, die Brandywine die ik van je heb, is dat een gele, roze of zwarte? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RvO Geplaatst: 4 april 2013 Geplaatst: 4 april 2013 Van mij, wonderlijk dat je ze niet gekregen hebt. Ik heb wel alles uitgedeeld... Zouden dat dan de drie plantjes zijn die nu bij mij in de vensterbank staan? Ik kreeg ze op het laatste moment en ik weet niet meer van wie . Ik wil ze graag doorgeven, maar ik ben bang dat ze een reis per post naar Friesland niet gaan overleven. Heb je een beter idee dan de post? Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 april 2013 Auteur Geplaatst: 4 april 2013 Een rozeDank, Leuk! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 21 april 2013 Auteur Geplaatst: 21 april 2013 Thea, ik weet niet of je het goed kan zien,( zowel links als rechts) maar jouw gekleurde longkruidjes van vorig jaar hebben het meer dan prima gedaan in mijn "niksniet" hoekje waar het altijd vochtig en donker is. Ik ben er goed blij mee, zo leuk ook al die kleuren.... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kruidje Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Ik zag dat een van de alebessenstekken (van Dennis of Appelvrouw van vorig jaar) al in de knop zit om te gaan bloeien. Njam-Njam. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
thea Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 :Ik ben er goed blij mee, zo leuk ook al die kleuren.... Ja en ruilen vind ik leuk en zo kan het mooi,toch. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
angela († maart 2025) Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 De plantjes die ik heb gekregen doen het goed, jammer genoeg nog steeds op de vensterbank in de kamer. Quote
Bit Geplaatst: 27 april 2013 Geplaatst: 27 april 2013 Van Eva kreeg ik een Taro-knol in de handen geduwd. Inmiddels ook uitgezocht wat dat ding allemaal wil en hoe. Dit is m. Hij staat net sinds gisteren boven. Had de knol ( 7x4 cm ong. ) opgepot in een te klein potje, stond nog niet boven maar de wortels kwamen al uit het potje, dus overgepot in maatje groter. En nu staat ie boven en staat te gutteren ! wordt vervolgd. Quote
thea Geplaatst: 28 april 2013 Geplaatst: 28 april 2013 Die van mij is zo. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Thessa Geplaatst: 28 april 2013 Geplaatst: 28 april 2013 Huub, je planten zijn super overgekomen hoor.. no worries! Erny: in het kleine potje zijn de prairie firetjes? Conny, de drie paprika zonder naam zijn oranjes? Wie? heeft mij een potje aarde(grijze klei) gegeven? Volgens Lie zitten er bolletjes in, maar ik zie er niets in..en weet het ook niet meer. En dan nog een potje met wel bolletjes..zonder naam? he jet zijn dat de crosne knolletjes? die heb je van mij Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
angela († maart 2025) Geplaatst: 29 april 2013 Geplaatst: 29 april 2013 Heb je nog iets leuks kunnen doen met de potten en mandjes die je van mij hebt gekregen Thessa? Quote
HuubvG Geplaatst: 29 april 2013 Geplaatst: 29 april 2013 Nog even omtrent boterhamzakjes met grond zonder iets erin. Was het niet een idee geweest van oa Erny om een zakjes grond van je tuin mee te nemen? Om het verschil in bodemsoorten te laten zien? Er kunnen dus van die zakjes zijn waar verder niets in zit, alleen grond. De tijd en ruimte ontbrak ws om verder uit te wijden. Dus als je zo'n zakje te pakken hebt, niet blijven wachten tot er iets uit die grond groeit... Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 april 2013 Auteur Geplaatst: 29 april 2013 Ja ik had bv nog op t laatst zo`n zakje gemaakt Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 29 april 2013 Auteur Geplaatst: 29 april 2013 Mijn gekregen planten doen t goed. de wichter is uitgelopen, de crosnes, de lampenpoetser, de kooltjes, de pepers, de tomaten enzovoorts, zelfs de taro begint... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Even laten zien en een enkel vraagje. Eerst de Meloenpeer die ik ivm de aardbeisoortjes kreeg. Ik dacht van Erny ( ? ) of was het Eva ? Thea ?Leeft, doet het goed, ziet er gezond uit, maar de groei zit er niet echt in. Tips ? Staat in mn koude kas. 's nachts nog wat te koud ? overdag te warm ? mesten ? Dan de Haverwortel én van vorig jaar, én de kleine die ik dit jaar op de MTFD van Jet kreeg. Alleen maar even laten zien. En die van vorig jaar gaat nu straks bloeien , met ik schat wel 10 bloemen. Dan de Dahliastekken die ik zomaar extra kreeg van Ezeltjuh. Waren plugjes toen. Vraagje: Weet je of dat mini-Dahlia's waren ( patiodahlia's heten die dingen geloof ik ? ) of zijn het gewone grote ? ik heb namelijk de 1e bloemknoppen er al uit geknepen, maar ja , als het patio dingen zijn , moet ik ze eigenlijk laten gaan natuurlijk. Ze gaan van de week op de tuin bij de familie Dahlia. Quote
Bit Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 En nog een foto vandaag van de palm-zaailing van Geedee van vorig jaar. Die is weer aan de groei. Ben er erg groots mee. Thnx. ( vooraan links ) Quote
thea Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 meloenpeer/Thea.verzorgen als een tomaat/lekker warm. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Nepomuk1983 Geplaatst: 2 mei 2013 Geplaatst: 2 mei 2013 Jorieke, de eerste 2 kuikens zijn vandaag uit het ei gekropen! Ik had er nog weinig hoop op aangezien het een eeuwigheid duurde voor een van mijn hennen broeds werd, maar toen ik zojuist thuis kwam vond ik een geel en een bijna helemaal zwart kuiken onder surrogaat mama Molly. Precies op 21 en een halve dag, ik hoop dat die andere vier ook nog uitkomen Quote
eelzuhtjuh Geplaatst: 2 mei 2013 Geplaatst: 2 mei 2013 @bit wat betreft die Dahlia's, ik weet er echt 0,0 vanaf. Ik kreeg ze van mijn tuinbuurman, die had ze weer van de bloemenveiling waar zijn zoon werkt.Op het steeketiket stond: sur leanne. Daar heb ik al op gegoogled maar zonder resultaat. Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
Chana Geplaatst: 7 mei 2013 Geplaatst: 7 mei 2013 Jorieke,In het potje met aardamandel staat 1 op grasspriet lijkend sprietje, is dat hem? Of komt die nog later naar boven en is dit gewoon gras?Het lijkt of er in de mierikswortelpot twee verschillende plantjes zitten, kan dat kloppen? Thea,Komt de Tayberry laat? Hij doet nog helemaal niets, ziet er nog uit als 1 dood uitziend takje. De lauriertakjes zijn helaas niet aangeslagen, had er nog stekpoeder voor gekocht, jammer. De rest doet het goed! Dit jaar laat ik alles lekker groeien. Heel leuk die nieuwe planten, had er ook van "reclaim the seeds". Quote
thea Geplaatst: 7 mei 2013 Geplaatst: 7 mei 2013 Lauriertaktjes doen er maanden over wel 4 of 5. Geduld. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Chana Geplaatst: 7 mei 2013 Geplaatst: 7 mei 2013 OK dank je wel voor de uitleg, dan blijf ik de takjes gewoon water geven. Ze zien eruit als twee verdorde takjes, maar ik ga er gewoon mee door. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 mei 2013 Geplaatst: 8 mei 2013 Aardamandel lijkt op gras, maar is wel iets breder. Je kunt er een foto van maken als je het zeker wilt weten? Het zou wel wat vroeg zijn, maar het is raar weer...De mierikswortel had je niet van mij, maar in mijn pot (ook gekregen) komen ook 2 verschillende bladvormen op. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 De Yakon nu: gaat de groei er nu een beetje in komen ? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.