Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Van mij, wonderlijk dat je ze niet gekregen hebt. Ik heb wel alles uitgedeeld...
Zouden dat dan de drie plantjes zijn die nu bij mij in de vensterbank staan? Ik kreeg ze op het laatste moment en ik weet niet meer van wie .

Ik wil ze graag doorgeven, maar ik ben bang dat ze een reis per post naar Friesland niet gaan overleven. Heb je een beter idee dan de post?

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Thea, ik weet niet of je het goed kan zien,( zowel links als rechts) maar jouw gekleurde longkruidjes van vorig jaar hebben het meer dan prima gedaan in mijn "niksniet" hoekje waar het altijd vochtig en donker is. Ik ben er goed blij mee, zo leuk ook al die kleuren.... img090625391366566631.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Van Eva kreeg ik een Taro-knol in de handen geduwd. Inmiddels ook uitgezocht wat dat ding allemaal wil en hoe.

Dit is m. Hij staat net sinds gisteren boven. Had de knol ( 7x4 cm ong. ) opgepot in een te klein potje, stond nog niet boven maar de wortels kwamen al uit het potje, dus overgepot in maatje groter. En nu staat ie boven en staat te gutteren ! wordt vervolgd.

dscn513375831367040304.JPG

Geplaatst:
Huub, je planten zijn super overgekomen hoor.. no worries!

Erny: in het kleine potje zijn de prairie firetjes?

Conny, de drie paprika zonder naam zijn oranjes?

Wie? heeft mij een potje aarde(grijze klei) gegeven? Volgens Lie zitten er bolletjes in, maar ik zie er niets in..en weet het ook niet meer. En dan nog een potje met wel bolletjes..zonder naam?

he jet zijn dat de crosne knolletjes? die heb je van mij

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Nog even omtrent boterhamzakjes met grond zonder iets erin. Was het niet een idee geweest van oa Erny om een zakjes grond van je tuin mee te nemen? Om het verschil in bodemsoorten te laten zien?

Er kunnen dus van die zakjes zijn waar verder niets in zit, alleen grond. De tijd en ruimte ontbrak ws om verder uit te wijden.

Dus als je zo'n zakje te pakken hebt, niet blijven wachten tot er iets uit die grond groeit...

Geplaatst:

Mijn gekregen planten doen t goed. de wichter is uitgelopen, de crosnes, de lampenpoetser, de kooltjes, de pepers, de tomaten enzovoorts, zelfs de taro begint...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Even laten zien en een enkel vraagje.

Eerst de Meloenpeer die ik ivm de aardbeisoortjes kreeg. Ik dacht van Erny ( ? ) of was het Eva ? Thea ?

Leeft, doet het goed, ziet er gezond uit, maar de groei zit er niet echt in. Tips ? Staat in mn koude kas. 's nachts nog wat te koud ? overdag te warm ? mesten ?

dscn515615351367339518.JPG

Dan de Haverwortel én van vorig jaar, én de kleine die ik dit jaar op de MTFD van Jet kreeg. Alleen maar even laten zien. En die van vorig jaar gaat nu straks bloeien , met ik schat wel 10 bloemen.

dscn516235151367339636.JPG

Dan de Dahliastekken die ik zomaar extra kreeg van Ezeltjuh. Waren plugjes toen. Vraagje: Weet je of dat mini-Dahlia's waren ( patiodahlia's heten die dingen geloof ik ? ) of zijn het gewone grote ? ik heb namelijk de 1e bloemknoppen er al uit geknepen, maar ja , als het patio dingen zijn , moet ik ze eigenlijk laten gaan natuurlijk. Ze gaan van de week op de tuin bij de familie Dahlia.

dscn516148831367339872.JPG

Geplaatst:

En nog een foto vandaag van de palm-zaailing van Geedee van vorig jaar. Die is weer aan de groei. Ben er erg groots mee. Thnx. ( vooraan links )

dscn515234291367340691.JPG

Geplaatst:

Jorieke, de eerste 2 kuikens zijn vandaag uit het ei gekropen! Ik had er nog weinig hoop op aangezien het een eeuwigheid duurde voor een van mijn hennen broeds werd, maar toen ik zojuist thuis kwam vond ik een geel en een bijna helemaal zwart kuiken onder surrogaat mama Molly. Precies op 21 en een halve dag, ik hoop dat die andere vier ook nog uitkomen

Geplaatst:

Jorieke,

In het potje met aardamandel staat 1 op grasspriet lijkend sprietje, is dat hem? Of komt die nog later naar boven en is dit gewoon gras?

Het lijkt of er in de mierikswortelpot twee verschillende plantjes zitten, kan dat kloppen?

Thea,

Komt de Tayberry laat? Hij doet nog helemaal niets, ziet er nog uit als 1 dood uitziend takje.

De lauriertakjes zijn helaas niet aangeslagen, had er nog stekpoeder voor gekocht, jammer.

De rest doet het goed! Dit jaar laat ik alles lekker groeien. Heel leuk die nieuwe planten, had er ook van "reclaim the seeds".

Geplaatst:

OK dank je wel voor de uitleg, dan blijf ik de takjes gewoon water geven. Ze zien eruit als twee verdorde takjes, maar ik ga er gewoon mee door.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...