Marinus Ros Geplaatst: 4 mei 2013 Geplaatst: 4 mei 2013 Daslook kan je wel schrappen, dat is het met zekerheid niet. Eerder kraailook. Quote
HuubvG Geplaatst: 5 mei 2013 Auteur Geplaatst: 5 mei 2013 Daslook was het eerste dat ik met zekerheid geschrapt heb. Het ziet er heel anders uit. Quote
HuubvG Geplaatst: 5 mei 2013 Auteur Geplaatst: 5 mei 2013 ... ... Wat minder klopt voor kraailook is de hoogte (80 cm)...zo groot heb ik ze hier nooit gezien: eerder 50 cm. ... ... Als het dan toch kraailook is: ik wel hier! Om precies te zijn: 84.5 cm! Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Nier hetzelfde al wat ik heb..overal hooguit 30 cm...in ieder geval op onze grond. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Ik ben meteen even naar buiten gelopen op m'n sokken. De meeste sprieten zijn hier 30 cm. Een enkele 50 cm, en de rest er tussenin. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
weknow Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Als dat geen bewijs is, Huub Mensen in het noorden worden ook langer dan die kleine Limburgers of Zeeuws-Vlamingen...ha,ha. Ben benieuwd welk lookje Appelvrouw en Jorieke dan wel hebben, waarvan ze dachten dat het kraailook zou zijn..... Kraailook hoef je niet te kweken...dat "heb" je, waarschijnlijk voor eeuwig..... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Jorieke123 Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Oh ik kweek het niet hoor Weknow. Het staat tussen de waaltjes in mijn kruidentuin. Stond er al voordat de waaltjes er kwamen Dus nu komt het her en der op. Als je het uitgraaft, en ergens in een groepje zet, blijft er niet veel van over. Geen mooie pol o.i.d. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Volgens mij bedoeld Wino het plantje dat je van mij hebt Jorieke...die zogenaamde Franse knoflookbieslook dus.(waarvan Eva weer dacht dat het kraailook was, en ik weer dacht van niet ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Oh, maar die is wel hoger dan die 30 tot 50 cm die ik net doorgaf. En hangt ook wat slap, dat doet de 'kraailook' totaal niet. Die staat stijf overeind. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Geplaatst: 5 mei 2013 Auteur Geplaatst: 5 mei 2013 Is het niet net andersom Jorieke? Dan is de kraailook lang en slap, en de Franse knoflookbieslook kort en stijf? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 De pol die ik van Appelvrouw kreeg, en die zij (en dus ik) Franse knoflookbieslook noemt, is een grove vorm van bieslook. Echt een pol, met hol 'blad'. En zonder krul in de stengel. Mijn 'kraailook' (die ook bloeit zoals ik op foto's zie, als ik op kraailook google). heeft stijve dunne stengels, met een krul er in. 30 tot 50 cm hoog (bij mij, op arme zandgrond) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Geplaatst: 5 mei 2013 Auteur Geplaatst: 5 mei 2013 Oké, duidelijk. De rest van mijn look (?) is ook nog niet zo groot, tussen de tegels is ie ook 50 cm maxi. Quote
Marinus Ros Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Mijn 'kraailook' (die ook bloeit zoals ik op foto's zie, als ik op kraailook google). heeft stijve dunne stengels, met een krul er in. 30 tot 50 cm hoog (bij mij, op arme zandgrond) De look (kraailook of wat anders) die we hier in Limburg in de bermen aantreffen groeit daar als enkeling en niet als pol. Je ziet hem niet zo gauw hier maar toevallig weet ik wel dat de boer die de omliggende landen bewerkt enkel organisch bemest.Op de enkele kilometers die naar zijn erf leiden vind je langs de weg honderd keer meer varieteiten aan planten dan elders.Dat gaat van wilde oregano tot duizendblad met roze-rode bloem tot ettelijke tientallen grassoorten en scabiosa en dies meer. Het verschil is soms echt schokkend. De beschrijving hierboven is de meer natuurlijke toestand. Wat je voor de rest te zien krijgt is wat ik benoem als industrieel platgespoten landschap. Nog net mooi genoeg voor de niets vermoedende toerist, I guess... Dat even terzijde.... Quote
martin.b Geplaatst: 11 juni 2013 Geplaatst: 11 juni 2013 Het lijkt er inderdaad veel op. Ik zal ze nu sparen tot de eventuele bloei, dan valt er misschien meer over te zeggen. Bij mij staat mijn "bieslook" in bloei, en ik ben nu toch wel benieuwd hoe het er bij jouw uitziet. Quote
HuubvG Geplaatst: 11 juni 2013 Auteur Geplaatst: 11 juni 2013 Ja ik ben ook benieuwd, even uit het oog verloren omdat ik niet zo vaak in de voortuin kom. Morgen even kijken en fotograferen. Quote
HuubvG Geplaatst: 12 juni 2013 Auteur Geplaatst: 12 juni 2013 Even twee posts na elkaar, ik had ook de laatste kunnen editten, maar nu is te zien dat er iets is toegevoegd: plaatjes. Ik hou het op kraailook. Quote
Bit Geplaatst: 12 juni 2013 Geplaatst: 12 juni 2013 Als die echt uit is, nóg een keer een foto zetten hoor ! Ik denk ook kraailook ja. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 juni 2013 Geplaatst: 24 juni 2013 En...? Al in de 'bloei' ? Die van mij wel, toch jammer dat mijn telefoon geen close-up foto's kan maken. überhaupt geen scherpe foto's zodra de bloem te dicht bij komt. De stengel is nu tot heuphoogte gegroeid, dat is bij mij toch al gauw zo'n 80 cm. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Geplaatst: 24 juni 2013 Auteur Geplaatst: 24 juni 2013 O ja, je moet mij echt bij de les houden. Afgelopen week steeds even gekeken, vlies was opengesprongen, maar nu? Helemaal vergeten weer, na een enerverend weekeinde. Ik zal eerst even naar voren lopen en wat pics maken. Zeg het maar! Bij mij komen ze op een wat merkwaardige hoogte uit, laat ik zeggen ongeveer iets lager. Quote
martin.b Geplaatst: 24 juni 2013 Geplaatst: 24 juni 2013 Dan was ik toch compleet fout met mijn "bieslook" Als ik naar de foto kijk dan lijkt het heel veel op deze afbeelding. (bij geen afbeelding klik op deze link: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Allium_vineale02.jpg ) Dus toch Kraailook. Bit is de winnaar ! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Huub, hoe groot is het bolletje bij jou? De bol met bolletjes zeg maar? Ik zie namelijk hier in de bermen in Doetinchem een andere soort staan, die niet zo'n rare pruik heeft als die look die ik in de tuin heb. En die lijkt ook groter, en dus groenig in plaats van roze/paars zoals die van mij. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Geplaatst: 25 juni 2013 Auteur Geplaatst: 25 juni 2013 De diameter is krap 2 cm. En de kleur is alleen groen, niet met de paarse gloed zoals bij Martin. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Die van mij is eerder 1,5 cm in doorsnee, en nu roze. Straks als de groene sprietjes weg zijn, is de bol paard/zwartig zoals op die foto van Martin. Ik denk dus dat we de soort nog niet te pakken hebben Je hebt helemaal geen groene sprieten gezien aan de bol? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.