Jump to content

Broccoli ziet er slecht uit

Recommended Posts

Op zich valt dat 'koud" voor meeldauw wel mee hoor. Eerder last met vochtig stilstaand, broeierig weer.

Mij valt ook op, dat de nieuwere bladeren van de kool best wel gezond zijn toch ? Het kan misschien met het overplanten te maken hebben ? Vanaf nu gaat het misschien goed ?

Ik heb hetzelfde met mijn plantjes, vorige vrijdag gekocht op de markt en uitgepland tijdens miezerig weer en sindsdien ook niks anders dan miezerig weer gehad. Verbrand na aankoop dus niet. Misschien al voor de aankoop, want ze zagen er ook niet echt super-duper uit. Maar zo'n herstellen vrij goed hoor. Effe wachten op nieuwe blaadjes, die gaat heus nog wel knallen.

Het zijn inderdaad gekochte plantjes. Heb ze een kleine week afgehard en toen geplant, alweer een maandje geleden. Hebben nog even mogen proeven aan die paar warme dagen, zouden toen misschien verbrand kunnen zijn. Maar dat wit valt me eigenlijk pas de laatste week op en de zon is al een week ver te zoeken hier in het zuiden!

Dus gewoon laten zitten die bladeren en kijken wat het doet?

oooooow !! zég dat dan éérder ! Mutsen in de tuin is zwaar verboden bij kolen. Tsja. eigen schuld dus.

Maar gaat allemaal goed komen dus. Mijn 1e blaadjes van de Brocolli zagen er ook een klein beetje zo uit na een paar dagen , na het verspenen en in de tuin zetten. Zijn nu mooie planten inmiddels. ( Maar goed. Ik muts dan ook niet , en zeker niet bij mooi weer )