Stephanie777 Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 De blaadjes slaan wit uit. Wat zou dit kunnen zijn? Staan in een mix van compost, turf en vermiculiet.Bloemkool doet hetzelfde overigens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stephanie777 Posted May 13, 2013 Author Share Posted May 13, 2013 Heb gelezen dat vochtig, koud weer ideale omstandigheden zijn voor meeldauw. Maar het lijkt niet schimmelig of pluizig, zeg maar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Op zich valt dat 'koud" voor meeldauw wel mee hoor. Eerder last met vochtig stilstaand, broeierig weer. Mij valt ook op, dat de nieuwere bladeren van de kool best wel gezond zijn toch ? Het kan misschien met het overplanten te maken hebben ? Vanaf nu gaat het misschien goed ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Ziet er uit als verbranding door de zon. Wanneer heb je ze uitgeplant en zijn het plantjes die uit huis komen of direct van het tuincentrum/markt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Ik heb hetzelfde met mijn plantjes, vorige vrijdag gekocht op de markt en uitgepland tijdens miezerig weer en sindsdien ook niks anders dan miezerig weer gehad. Verbrand na aankoop dus niet. Misschien al voor de aankoop, want ze zagen er ook niet echt super-duper uit. Maar zo'n herstellen vrij goed hoor. Effe wachten op nieuwe blaadjes, die gaat heus nog wel knallen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stephanie777 Posted May 14, 2013 Author Share Posted May 14, 2013 Het zijn inderdaad gekochte plantjes. Heb ze een kleine week afgehard en toen geplant, alweer een maandje geleden. Hebben nog even mogen proeven aan die paar warme dagen, zouden toen misschien verbrand kunnen zijn. Maar dat wit valt me eigenlijk pas de laatste week op en de zon is al een week ver te zoeken hier in het zuiden!Dus gewoon laten zitten die bladeren en kijken wat het doet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Ik denk ook verbranding, ik heb het op een paar van de paprikaplanten en zier er gelijk uit Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 De nieuwe blaadjes zien er wel goed uit. Hebben ze in de felle zon gestaan meteen na het planten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stephanie777 Posted May 14, 2013 Author Share Posted May 14, 2013 Claudia: ja.. die paar dagen dat het zo warm was en ikzelf ook verbrand ben tijdens het mutsen in de tuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 oooooow !! zég dat dan éérder ! Mutsen in de tuin is zwaar verboden bij kolen. Tsja. eigen schuld dus. Maar gaat allemaal goed komen dus. Mijn 1e blaadjes van de Brocolli zagen er ook een klein beetje zo uit na een paar dagen , na het verspenen en in de tuin zetten. Zijn nu mooie planten inmiddels. ( Maar goed. Ik muts dan ook niet , en zeker niet bij mooi weer ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stephanie777 Posted May 14, 2013 Author Share Posted May 14, 2013 Haha gekkie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts