Kamilla Geplaatst: 11 februari 2011 Geplaatst: 11 februari 2011 Behalve bitter zit er nog een bijsmaak of geur aan die me zelfs al laat griezelen tijdens het wieden. Terwijl ik een enorme groente-eter ben. Maïs wil ik trouwens ook niet meer zaaien want eigenlijk vind ik mijn tuin te klein daarvoor. Quote
hansm Geplaatst: 11 februari 2011 Geplaatst: 11 februari 2011 O echt zonde mais is leuk en echt heel lekker, ik heb juist dit jaar 3 soorten mais genomen ipv 1.Mischien lukt mais wel in een flinke pot of bak. Quote Players only love you when they're playing.
Kamilla Geplaatst: 11 februari 2011 Geplaatst: 11 februari 2011 Wie weet kan ik nog eens maïs verbouwen in de volkstuin van mijn vader. Maar komend jaar waarschijnlijk niet. Quote
Koert Geplaatst: 12 februari 2011 Geplaatst: 12 februari 2011 Rucola, dat komt er bij mij niet meer in. Het doet het fantastisch maar dat is de ENIGE groente die ik echt niet lust. Verder ben ik wegens regelmatige mislukkingen jaren terug al gestopt met spinazie.Heb je de rucola wel eens geprobeerd in een stamppotje?Met tuinerwtjes, beetje yoghurt en mosterd en een spaans worstje of zo.....jammie jammie hoor Quote Even a broken clock is right twice a day
Kamilla Geplaatst: 12 februari 2011 Geplaatst: 12 februari 2011 Heb je de rucola wel eens geprobeerd in een stamppotje?Met tuinerwtjes, beetje yoghurt en mosterd en een spaans worstje of zo.....jammie jammie hoor Op stamppotjes ben ik dol en ik heb dan ook redelijk wat groenvoer staan dat daarvoor gebruikt kan worden. Tot paardebloembladeren en brandnetels toe. Dus van bitterstoffen ben ik echt niet vies en die hoef ik ook niet "lekker" te maken. De fysieke weerstand die ik bij rucola ervaar, neem ik wel serieus. Quote
Eva Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 ik ben ook niet echt fan van Rucola...maar een heel klein beetje in de sla verdraag ik wel Quote
Jooze Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Grappig, Ik ben echt verslaafd aan rucula. Omdat het een vaste plant is ga ik hem dit jaar in de glasbak zetten om zo lang mogelijk te kunnen oogsten. Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Koert Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Grappig, Ik ben echt verslaafd aan rucula. Omdat het een vaste plant is ga ik hem dit jaar in de glasbak zetten om zo lang mogelijk te kunnen oogsten.Kun je het dan nog als rucola eten wanneer de plant is doorgegroeid, kan toch alleen als de plant/blaadjes heel jong zijn? Quote Even a broken clock is right twice a day
Jorieke123 Geplaatst: 13 februari 2011 Auteur Geplaatst: 13 februari 2011 Heerlijk! Ik heb ook de vaste variant (en de 1-jarige), en ik wil er ook wat in de kas zetten van de winter. Ben benieuwd of hij dan wat langer doorgaat. Zolang je de bloemstengels er uit knipt, gaat hij erg lang door met blad maken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bettyboop49 Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Ik vind rucola vind ik ook heerlijk in salades en pasta's en met van alles tussen een broodje. Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
aardbeijim Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Ik ga dit jaar geen aardappelen zetten ik vind dat je te veel moet zetten om er lang mee te kunnen. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Jooze Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Je kan Rucula gewoon elke keer kaal knippen dan komt ie weer helemaal op. Maakt dan ook bijna geen bloemen. Soort van pluksla zeg maar... Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
appelvrouw Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Ik kwam dit item tegen en dacht leuk het een nieuw leven inblazen...bij mij komt er volgend jaar in ieder geval niet meer in: Blauwe tomaat...keiharde dingetjes, willen niet rijpen,plant neemt veel plaats in..en geeft niet veel vrucht. het geldt ook voor tomaat Azoychska... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 25 juli 2011 Auteur Geplaatst: 25 juli 2011 Blauwe Bernagie. Prachtige plant, maar niet voor in een moestuin. Het ding nam alles over, en het blad zag er zo naar en stekelig uit dat ik er eigenlijk nooit iets van heb gegeten/gedronken/wat dan ook. Misschien voor verwildering... ergens... als er niets beters voor handen is voor die plek Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
freggel Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Aubergine. Was een experimentje, maar tot dusver zijn het zorgenkindjes en vruchten zijn ver te zoeken. Quote blog/freggel/
Dennis29 Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Blauwe Bernagie. Prachtige plant, maar niet voor in een moestuin. Het ding nam alles over, en het blad zag er zo naar en stekelig uit dat ik er eigenlijk nooit iets van heb gegeten/gedronken/wat dan ook. Misschien voor verwildering... ergens... als er niets beters voor handen is voor die plek Daar heb je gelijk in! Zo'n plant neemt met z'n lompe stekelige takken gemakkelijk een vierkante meter in beslag. Ik heb ook alles eruit getrokken, en toen ontdekte ik een mutatie met bont blad... Dus die mag wel blijven staan. Quote
Koert Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Wel daardoor goed als groenbemester te gebruiken op een leeg bed, kan nergens kwaad in de teeltwisseling en lokt bovendien veel bijen. Quote Even a broken clock is right twice a day
hansm Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Niks mis met Blauwe Bernagie, komkommerkruid, je moet de bloemen in de sla gooien, is eenjarig dus echt weggooien is niet nodig ik vindt het een mooie plant en wil ook een keer de witte.Stekelig blad begrijp ik ook niet, niks opgevallen eigenlijk best vreemd. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 25 juli 2011 Auteur Geplaatst: 25 juli 2011 Ik moest ze wel weggooien want ze waren helemaal krom gegroeid zo het veld van de tomaten in . Dus alles afgeknipt en weggedaan. Het blad was dik, bobbelig, en harig. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Er zaten hier zaden tussen de compost dus het kwam overal op... Maar ik had het op plaatsen waar het geen kwaad kon laten staan, dus daar groeide het welig en de beitjes waren er idd gek op. Maar ik had het er maar uitgetrokken voor het zich uitzaaid. Quote
hansm Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Ik kan me zo niks voor de geest halen over het blad dacht gewoon groene beetje ovalen bladeren wel wat harig ja,ik zal de volgende x een kijken, bij mij hangt hij ook scheef in het pad na al die wind maarja ik stap er gewoon overheen, maakt me niks uit. Quote Players only love you when they're playing.
Dennis29 Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 De stengels en grote bladeren prikken wel degelijk!Probeer maar eens een grote plant zonder handschoenen eruit te trekken Quote
Koert Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 maarja ik stap er gewoon overheen, maakt me niks uit.Die hard moestuinbikkel! Quote Even a broken clock is right twice a day
hansm Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 maarja ik stap er gewoon overheen, maakt me niks uit.Die hard moestuinbikkel! slechts luiheid Koert Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 25 juli 2011 Auteur Geplaatst: 25 juli 2011 Ik stapte er ook overheen, tot ik een keer struikelde en ik het kreng zat was Als ie lekker was geweest, mocht ie blijven. Maar ja Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.