Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik schiet af en toe wel even in de paniek, zoveel zaadjes en wat moet er eerst en wat moet voor gezaaid worden?

Tot nu toe heb ik al prachtige tomaten en paprika plantjes en mijn lathyrus staat al aardig hoog in de potjes. Aubergines verschillende soorten schieten al aardig omhoog.

Verder heb ik artisjok gezaaid maar die zie ik nog niet en de knolselderij plantjes zijn heel erg klein nog. Allemaal binnen dus.

Mijn buren op de moestuin zie ik al buiten zaaien en planten en ik weet gewoon niet meer waar ik moet beginnen hahahahha beginner he!!

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Geplaatst:

IK heb al peterselie en prei voorgezaait en ook al tuinkers.Wil binnenkort ook buiten wortelen gaan zaaien.

p.s. goed topic.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Dit jaar is eindelijk lekker rustig hier! Ik zaaider eerdere jaren van alles voor, de vensterbanken stonden vol! Nu zaai ik veel in de kas en staan er alleen tomaten en paprika's in de vensterbank, tot ze (met 2 extra blaadjes) ook naar de kas kunnen.

Buiten heb ik al bietjes, wortels, radijsjes, uien, coriander, tuinbonen gezaaid.

Geplaatst:

Ik was ook wel benieuwd naar wat anderen al voorgezaaid hebben, zowel buiten als binnen.

Binnen augurk, andijvie, radijs, spruitkool, paprika (wil niet opkomen), raapsteeltjes, ui, rucola, peterselie en bieslook. Ik heb alles ongeveer een week geleden buiten gezet, gaat goed so far. In de bak buiten heb ik inmiddels gezaaid peultjes, ui, radijs, rucola, raapsteeltjes, spruitkool en andijvie. Helaas nog niets van boven gekomen, ondanks het mooie weer van afgelopen weer.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Tuinbonen staan al bijna 75 cm hoog met bloemen, die heb ik te vroeg voor gezaaid.

Verder staan er in de vensterbank bloemkool, pepers, tomaten, witte uien, prei, basilicum, goudsbloem, bernagie, pinda, en aubergine.

Geplaatst:
Ik schiet af en toe wel even in de paniek, zoveel zaadjes en wat moet er eerst en wat moet voor gezaaid worden?

Tot nu toe heb ik al prachtige tomaten en paprika plantjes en mijn lathyrus staat al aardig hoog in de potjes. Aubergines verschillende soorten schieten al aardig omhoog.

Verder heb ik artisjok gezaaid maar die zie ik nog niet en de knolselderij plantjes zijn heel erg klein nog. Allemaal binnen dus.

Mijn buren op de moestuin zie ik al buiten zaaien en planten en ik weet gewoon niet meer waar ik moet beginnen hahahahha beginner he!!

Miss. kan dit je een beetje op weg helpen. Mij wel in ieder geval

moestuin-logboek-voor-excel-t954.html

Geplaatst:

Radijs en raapsteeltjes zijn echt 2 soortjes die je niet binnenvoorzaaid maar in de vollegrond/bakken buiten zaaid.

Waneer geen info. op zakjes staat of je begrijpt het niet zou ik even googlen per te zaaien soort van alles is wel handige info. te vinden.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Voorgezaaid (staat nu in de kas):

Broccoli

Spitskool

Rode kool

Koolrabi

Sla

Afrikaantjes

Erwten / peultjes

Op de vensterbank staat nog

Sla (ontkiemen)

Paprika en peper

Tomaten (ontkiemen)

In de volle grond gezaaid / geplant

Plantui

Wortel

Stengelui

Spinazie

Veldsla

Radijs

Nog niet gekeken wat ik van het weekend wil gaan doen, misschien nog bietjes, kruiden zaaien en de frieslander (vroege aardappel) planten...

Geplaatst:

In de koude bak: sla, worteltjes, prei, radijsjes en wat kruiden.

Buiten: worteltjes, radijs, lenteui, ui, peulen en sla. Oja, ook peterseliewortel.

Op de vensterbank: lathyrus, tomaat, peterselie en pepers.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Om het alleen bij groenten te houden :

In de vollegrond tuinbonen, spinazie, plantuitjes , sjalotten en pluksla.

In potjes staan momenteel paprika's , erwten en meloenpeer (de meloenperen zijn stekjes van vorig jaar). De tomaten staan nog in kweekbakjes maar worden morgen verspeend naar potjes.

Nog in zaaibakjes en pas boven de grond zijn ananaskers, broccoli , koolrabi superschmelz , knolselderij en kropsla .

Verder heb ik gisteren in afgesloten plastic doosjes twee soorten preizaad met wat zanderige potgrond gemengd. Zodra ik over enkele dagen de eerste witte puntjes zie , een teken dat ze beginnen te kiemen , zaai ik het mengsel in de vollegrond. Dan wordt het ook tijd om de wortelen in de vollegrond te gaan zaaien.

En de rest ? Komt nog wel , het is pas half maart dus nog erg vroeg.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...