Geplaatst: 5 juli 201312 j Hoe stom kan een mens wel zijn????????Waar ge niets van kent moet ge met uw poten van af blijven zei ons vader zaliger al. Heb dus geprobeerd van paprika's en pepers te kweken, een groot fiasco tot nu toe.O had ik maar...... eerst eens gekeken hoe die dingen moeten bemest worden, dan ware ik toen al bij 'Chilli Focus' uitgekomen en had ik geweten dat pepers geen 'pyretrum' mogen hebben. Nu heb ik die toch wel met die Bio Pyrethreum bespoten tegen de eerste golf bladluizen zekers, dedzjue toch. Zelf mijn planten naar de vaantjes geholpen. Stommerik. Mogelijks krijg ik ergens nog wel een paprikaatje of en peperke maar veel zal het zeker niet zijn denk ik, er zijn nu wel enkele vruchtjes die zich vormen.Neen, geen foto, ben echt Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 5 juli 201312 j Mijn opa zei altijd : "kén je iets niet, kun je het leren kennen". misschien kan je het volgend jaar.
Geplaatst: 5 juli 201312 j Balen Aalterse-Willy! Nouja we doen allemaal wel wat stoms uiteindelijk (is hier niet een stom stom stom-topic met onze blunders?) Zo schoffelde ik vrijwel al mijn tussen de planten gezette goudbloempjes om omdat ik vergeten was dat ik ze daar neergezet had..
Geplaatst: 5 juli 201312 j Aalterse-Willy, als je op het peperforum kijkt zul je zien dat velen hier mee spuiten zonder dat dat problemen oplevert. En misschien dat ze je daar ook kunnen helpen met het redden van de pepers. 5 juli 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 5 juli 201312 j Wie geen fouten maakt,leertook niets. Alleenals je niets onderneemt, kun je er geen maken. Leuk nieuw onderwerp voor het forum. " welke blunder maakte je vandaag"? Wedden dat dat goed loopt In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 5 juli 201312 j Auteur Met dat bio gespuit heb ik toch wel de hoogvogel afgeschoten zulle mensen.Goed gelezen, te goed zelfs, wat ik moest doen, de dosering was goed, 50 ml pre 10 liter water, dus 25 ml voor één drukspuit van 5 liter.En dan, de bladeren goed nat spuiten, jaja, maar daar loopt het dus verkeerd volgens mij, de bladluizen waren dood maar de planten ook, sommige toch. Een nieuw onderwerp??? Goed gedacht vind ik, daar kan veel uit geleerd worden, en soms wel eens gelachen ook, waarom niet?Jorieke123 kan dan ineens ook een 'Blunder van de week' opstarten Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 5 juli 201312 j Mij staat bij dat er al een blunder-topic was... Kan hem alleen (nog) niet vinden? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 5 juli 201312 j Hahahaa moest meteen denken aan mijn vertroeteld rucola-zaadje omdat het een meloen diende te zijn....de broeikuil in de kas was al gemaakt maanden daarvoor...alles goed voorbereid...alleen was ik vergeten meloenzaadjes in de zaaibakjes te stoppen en dat rucola-zaadje dat er per ongeluk in opkwam heeft mij heel wat weken( tot aan de bloei notabene) voor de gek gehouden..... Wordt vást mijn "meest actief in "topic....zo'n blunder-topic
Geplaatst: 5 juli 201312 j Ach, Aalterse wat zonde nou weer... maar... dat doe je nooit weer toch? Het zit je niet mee in je mooie kas dit jaar... Dat Blunder-topic was volgens mij door Rantje geplaatst... En Gee, heel herkenbaar... mijn Mexicaanse Koriander maanden vertroeteld... ging het koekoekskind opeens bloeien als Koolzaad vorig jaar...
Geplaatst: 5 juli 201312 j Auteur Wel Erny, ik vind dat die kas wel aan de verwachtingen voldoet, wat tegenslaat is de Homestaed tomaten en dat ligt denkelijk aan het zaad, de andere doen het wel goed.Ook het kweken van plantjes, pootgoed, is voor 95% meegevallen, ik mag dus niet teveel klagen.Natuurlijk, als iemand met twee linkerhanden die totaal niets van tuinieren kent voor uw tuin en kas wil zorgen, dan vraagt ge om problemen nee? Daar door zijn mijn jongste zaailingskes ook aan hun triestig einde gekomen, gewoon gebraden. Ha ja, zegt die dan, het was toch geen goed weer!!!!Maar in de kas kan de temperatuur wel snel oplopen en dat beseft hij dan weer niet. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 8 juli 201312 j Hahahaha, ik kan me dat soort stomme dingen wel voorstellen. Zo had ik oosterse raapstelen gezaaid, groeiden mooi tot ik in mijn 2e mm bak ook oosterse raapstelen ging zaaien, dat was de soort Mizuna en goh, dir groeide heel anders uit dan die andere soort??? Wat gek, ik had al eerder ook gekeken hoe Mizuna eruit moet zien. Dus naderhand dacht ik, nou dat wordt niks met die andere die gaan er maar uit. Dus ik ga kijken wat ik dan kon zaaien, kom ik oosterse raapstelen tegen tussen mijn zaden die van het soort Mibuna early is, ik opzoeken, en ja, die heeft ronde bladeren, precies zoals ze eruit zagen Ach ja, dan die op een ander plekje nog meer eens En ik dus maar denken dat ik maar 1 soort had, de Mizuna.....
Geplaatst: 8 juli 201312 j Ik heb ook Bio-Pyretrex op mijn pepers en paprikas gespoten. Al bijna twee weken geleden. Geen vuiltje aan de lucht. Volgens de beschrijving mag dat ook gewoon: http://www.avevewinkels.be/nl/tuin/slim-tuinieren/producten/bio-pyretrex Of is dat product van jou nog iets anders dan?
Geplaatst: 11 juli 201312 j Zo heb ik kapucijners (blauwschokkers) en (rijs)doperwten bij elkaar in de buurt gezaaid. Ik heb er hommels bij en die zorgen voor een leuke mix. Kan ik dat gewoon eten, toch niet giftig of zo? En hier heb ik wat gezaaid maar weet niet meer wat. Dacht pluksla, maar het schiet nu door en ik weet niet wat het is... En nogmaals, misschien moet zoiets in 'identificatie wat voor gedrocht is dit nou weer'? precies verticaal in het midden recht omhoog dus
Geplaatst: 11 juli 201312 j Ik las laatst op de website Diana's moestuin dat je de vruchten van gekruisde erwten en kapucijners gewoon kan eten, het schijnen dan erwten met kapucijnersmaak of net andersom te worden. Zou het wel voor de zekerheid ff opzoeken. Mooie stengel in die sla? lijkt wel onkruid zo
Geplaatst: 11 juli 201312 j Nou ik eet ze gewoon op, ze zijn nog lekker ook. De sla, ik weet juist niet of het wel een slasoort is, daarom eet ik er niet van.
Geplaatst: 12 juli 201312 j Help! Ik ben vergiftigd! See You in heaven aaaarrrrggghhhh, bllurp. Wat misschien niet stom is, ik heb vandaag voor het eerst van mijn 61 jarige leven een heuse brandnetel in mijn mond gepropt om te voelen of dat ook brandde. Het prikte wel wat aan de lippen, maar het was dan ook een heel klein brandneteltje... PLm +- 10 cm! Yeah! Volgende keer een wat grotere proberen. Smaakt eigenlijk best goed, rauwe brandnetel. Meer ervaringsdeskundigen?
Geplaatst: 13 juli 201312 j Hahahahahaha, zo loop je de hele tuin door van alles te snoepen. Mijn man moest ook al lachen toen ik zei dat ik een bloemblaadje van de goudsbloem had geproefd. "staan de buren over bloemen te praten, kom jij met zo'n bloem en eet je hem op" Dus ik "ja, nog ff en ik kom met een bos bloemen bij mijn moeder om als ontbijt te eten" Mijn ervaring met brandnetel is dat mijn vinger een hele dag bleef branden toen ik onkruid weghaalde en bij het plukken voelde dat het een beginnende brandnetel was Als je dat voelt is het niet zo aantrekkelijk om ze te eten. Wat ik dacht is dat alleen de toppen rauw gegeten kunnen worden en de rest gekookt of als thee?
Geplaatst: 17 augustus 201312 j Stom om mijn mooi bloeiende brugmansia midden in de hete zomer - juli - te snoeien, omdat ik een lang weekend weg moest. Hij moest tweemaal per dag een plens water hebben en het snoeien leek me daarom een uitkomst. Daarna is 'ie het niet meer gaan doen en ik denk niet dat 'ie nog bloemen gaat geven... Hij was zo mooi groot en gaf een beetje schaduw aan de muntplanten, mochten ze daar baat bij hebben...
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Ik las laatst op de website Diana's moestuin dat je de vruchten van gekruisde erwten en kapucijners gewoon kan eten, het schijnen dan erwten met kapucijnersmaak of net andersom te worden. Zou het wel voor de zekerheid ff opzoeken. vlgns mij worden de eigenschappen van de zaden (erwten en capucijners etc) bepaald door de moederplant, en de nakomelingen van die zaden door de vader en moederplantdus eten is geen probleem, verder kweken geeft blauwbilgorgels
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.