Geplaatst: 11 juli 20205 j Auteur o.a. met dit als resultaat: (in het midden een palmkool die vast heel groot gaat worden en dus alvast een stok heeft om aan vast gebonden te worden ivm wind op dat dakterras. Er ging dik 70 liter potgrond in, maar goed dat ik meerdere zakken mee had genomen.) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 24 juli 20205 j Bij@Nasuada langsgeweest met wat stekjes en jam en vervolgens bij @PrettigGestoord voor de kipjes. Op pad geweest met stekjes van oa thijm tabor, citroenmunt en nz spinazie, sambal, paprikapoeder van ‘Me Moeder’ en een kazig bloemenspreukenboekje wat mijn kinderen práchtig vonden. Deze moet mama, jaaa, deze. Op het inpakpapier is er driftig getekend en vol trots overhandigd. Soms moet je kind zijn. Dat is duidelijk [emoji38]
Geplaatst: 26 juli 20205 j Wat ik teveel heb gaat naar familie, buren en vrienden. De rest leg ik op de afsluiting voor wie ze maar wil mee nemen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 26 juli 20205 j Alle acht courgettes zijn weg. Wij zijn tevreden. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 1 augustus 20205 j Emmer boterboontjes, sla, tomaten, courgette aan de buren Gisteren dikke kg kruisbessen (gaan ze taart mee maken waar ik dan van meegeniet) en blauwe bessen aan de schoonbroer
Geplaatst: 1 augustus 20205 j Vanavond bij vrienden gegeten die heel lekker kunnen koken, mmm! Omdat ze ook zo van verse ingrediënten en lekker koken en eten houden, heb ik een mooi kistje met lekkers voor ze meegenomen. Een paar gele courgettes, boontjes, kapucijners, uien, sjalotten, een potje jam, wat verse kruiden en een grote bos snijbiet.
Geplaatst: 2 augustus 20205 j Courgettes! Waar ik vorig jaar slechts 1 plant had staan en nauwelijks courgettes eraan, heb ik dit jaar 5 planten die heel veel courgettes geven. De buren lusten die gelukkig ook graag, dus dat scheelt.
Geplaatst: 5 augustus 20205 j hier en daar een handje snijbonen, vriezervoorraad is klaar, bloemen, aan heul goede vrienden
Geplaatst: 8 augustus 20205 j Bijna 10 kilo bramen aan mijn ouders en hun buurvrouw, samen met wat courgettes. Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 8 augustus 20205 j 10 kilo?! Mijn hemel! Wij hebben echt heel rap jouw stekje nodig Prettig gestoord!Ik heb sambal en wat verse pepers weggegeven. En een boottochtje incl picknickmand. Mocht zelf ook mee. Erg leuk!
Geplaatst: 8 augustus 20205 j Muismeloentjes, een paar soorten tomaten, komkommer... om begrip te kweken wat er allemaal op het afwijkende balkon alhier gebeurt https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 8 augustus 20205 j Ik heb komkommer tomaatjes, eieren, sla aan mijn schoondochter gegeven.en zes komkommers aan de straat gezet,waarvan er vier van weg zijn.morgenvroeg met andere komkommers weer aan de straat, want dan komen er het meest wandelaars van de camping voorbij met deze hitte. Leuke bijkomstigheid.is dat iemand drie komkommers mee nam en er twee pompoenen voor terug legde.lief.
Geplaatst: 13 augustus 20205 j Gisteren zes komkommers aan de straat gezet. Een meegenomen door een man.de vijf andere door een vrouw die er twee euro voor gaf, wil dat helemaal niet.staat niet voor niks een papier bij gratis maar ze sprak mijn vriend aan.toch lief
Geplaatst: 14 augustus 20205 j snijbonen weggegeven, veel, die planten ontploffen nu tijdens de warmte, heb maar 9 stokken en elke dag 1 kg krijg er later ook van alles ongevraagd weer terug, appels, wortels, kaapse bes, en een dikke smile 🙂
Geplaatst: 16 augustus 20205 j Gisteren langsgeweest bij Spitskool. Zij is vorige maand verhuisd en had daarom geen moesprojecten lopen. Ik had peper gezaaid voor haar om mee te nemen naar het nieuwe huis. Al 8 maanden aan het koesteren geweest en vol bloemen en pepers afgeleverd. Zo leuk! Een weckpot vol met pepers en paprika’s uit eigen tuin mee met een onmisbaar keukenitem: de paprika ontpitter! Niet in Nl te koop of enig ander land voor zo ver ik weet. Gebruik hem zelf altijd voor gevulde paprika’s als je de paprika heel wilt houden. Op de foto niet goed te zien, maar als je weet waar je naar moet kijken: het metalen ding voor. Paprikapoeder van ‘Me Moeder’ en een grote pot zelfgemaakte sambal. Jeej. Een stekje van de citruspepermunt meegenomen. Nog een per ongeluk uitgekomen tomaat waar ook daadwerkelijk tomaten aan gingen terwijl het nog in een kweekbakje opgroeide samen met een komkommer die dapper was opgekomen. Altijd mooi dat je dan ineens meer planten hebt dan je nodig had en een ander dan ook weer blij van wordt.
Geplaatst: 16 augustus 20205 j Ging gisteren eten bij een vriendin. Papieren tasje met van alles wat voor haar meegenomen: sperzieboontjes, tomaatjes, snijbiet, aardappelen, potje jam. Poes mag met tasje spelen.
Geplaatst: 18 augustus 20205 j Gratis aan de straat gezet, aardbeien, komkommers, tomaatjes,en aan mijn schoondochter, pot bieten, kersenjam, sla, tomaatjes, spinazie.
Geplaatst: 22 augustus 20205 j Vijgenbladpompoen nummers 12 tot en met 17, ook voor de geef. Van die 17 nog maar 1 zelf gehouden (halve ligt nog in de koelkast). Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 22 augustus 20205 j Zien er prachtig uit die pompoenen! Hoe is de smaak? Hier vandaag aan mijn schoonmoeder gegeven: 3 druiventrossen, bak tomaatjes, wat pepers en Paprikas. Ze was er erg blij mee!
Geplaatst: 22 augustus 20205 j Er zit geen of nauwelijks smaak aan, ze worden voor de soep gebruikt. Ze nemen de smaak van de soep in zich op.Net als courgettes worden ze jong gegeten, voordat de zaden groot worden. Maar daarna zijn ze nog steeds eetbaar. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.