Jump to content

Wat heb je vandaag uitgedeeld/weggegeven?

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Bij@Nasuada langsgeweest met wat stekjes en jam en vervolgens bij @PrettigGestoord voor de kipjes. Op pad geweest met stekjes van oa thijm tabor, citroenmunt en nz spinazie, sambal, paprikapoeder van ‘Me Moeder’ en een kazig bloemenspreukenboekje wat mijn kinderen práchtig vonden. Deze moet mama, jaaa, deze. Op het inpakpapier is er driftig getekend en vol trots overhandigd. Soms moet je kind zijn. Dat is duidelijk

Vanavond bij vrienden gegeten die heel lekker kunnen koken, mmm! Omdat ze ook zo van verse ingrediënten en lekker koken en eten houden, heb ik een mooi kistje met lekkers voor ze meegenomen. Een paar gele courgettes, boontjes, kapucijners, uien, sjalotten, een potje jam, wat verse kruiden en een grote bos snijbiet. 

• Like 1

Courgettes! Waar ik vorig jaar slechts 1 plant had staan en nauwelijks courgettes eraan, heb ik dit jaar 5 planten die heel veel courgettes geven. De buren lusten die gelukkig ook graag, dus dat scheelt.

• Like 1

Ik heb komkommer tomaatjes, eieren, sla aan mijn schoondochter gegeven.en zes komkommers aan de straat gezet,waarvan er vier van weg zijn.morgenvroeg met andere komkommers weer aan de straat, want dan komen er het meest wandelaars van de camping voorbij met deze hitte.

Leuke bijkomstigheid.is dat iemand drie komkommers mee nam en er twee pompoenen voor terug legde.lief.

• Like 2

snijbonen weggegeven, veel, die planten ontploffen nu tijdens de warmte, heb maar 9 stokken en elke dag 1 kg

krijg er later ook van alles ongevraagd weer terug, appels, wortels, kaapse bes, en een dikke smile 🙂

• Like 1

Gisteren langsgeweest bij Spitskool. Zij is vorige maand verhuisd en had daarom geen moesprojecten lopen. Ik had peper gezaaid voor haar om mee te nemen naar het nieuwe huis. Al 8 maanden aan het koesteren geweest en vol bloemen en pepers afgeleverd. Zo leuk!

Een weckpot vol met pepers en paprika’s uit eigen tuin mee met een onmisbaar keukenitem: de paprika ontpitter! Niet in Nl te koop of enig ander land voor zo ver ik weet. Gebruik hem zelf altijd voor gevulde paprika’s als je de paprika heel wilt houden. Op de foto niet goed te zien, maar als je weet waar je naar moet kijken: het metalen ding voor.

05113138ace237be70068e9d7ae7b766.jpg

Paprikapoeder van ‘Me Moeder’ en een grote pot zelfgemaakte sambal. Jeej.

Een stekje van de citruspepermunt meegenomen. Nog een per ongeluk uitgekomen tomaat waar ook daadwerkelijk tomaten aan gingen terwijl het nog in een kweekbakje opgroeide samen met een komkommer die dapper was opgekomen. Altijd mooi dat je dan ineens meer planten hebt dan je nodig had en een ander dan ook weer blij van wordt.

• Like 2