Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

pootuitjes en knoflook aan een overbuurvrouw

Geplaatst:

Tomaten! Zo leuk als anderen daar dan net zo blij mee zijn als jij [emoji3059]

Geplaatst:

Een aantal sierpompoenen voor het huis gelegd met ‘gratis’ briefje.

Zijn bijna allemaal al weg.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Andijvie, sperziebonen en prei aan mijn ouders.

Geplaatst:

Lemon drop pepertjes aan de glazenwasser gegeven. Hij deed meteen hap 😆

Geplaatst:

En?!

Geplaatst:

Schone ramen 😆 en hij vond de pepertjes lekker. Daarna vertelde hij dat hij gek is op pittig Surinaams eten.

Geplaatst:

Een kist appels op de weggeeftafel van de volkstuin gezet. 32 verschillende rassen. Morgen eens zien hoe de belangstelling was.

Geplaatst:

... geen appel meer te zien 😀

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Jam! En het kwam goed uit, want kennelijk was de jam op. (Wij hebben altijd minstens 3 soorten, dus was ook wel grappig om te horen dat je helemaal niets kunt hebben)

Geplaatst:

Een grote pompoen in ruil voor een toekomstige kom soep. Het is altijd leuk hoe mensen reageren op alles dat niet een Hokkaido is. De man van de kantine liep naar de directeur om de pompoen te laten zien.

Het was er zo eentje (de groene).

IMG_20221010_142824.jpg

aangepast door fre3ke

Geplaatst:

Klein kistje kweeperen aan twee tuinbuurmannen gegeven.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Boerenkool en snijbiet en sambal aan vriendin gegeven. 

Geplaatst:

Mangojam en Turkse chilivlokken gegeven.

@mdubbelm wat vond jij trouwens van de chilivlokken?

Geplaatst:

@Mellie - nogniet gegeten maar ze ruiken wel heel lekker!

Geplaatst:

Een Mierlose Zwarte op GiSeLa5 aan een medetuinder.

Geplaatst:

Ik gebruik die dingen elke dag. Vandaag stamppot en daar zat het ook in [emoji23][emoji23][emoji23] @mdubbelm

Ik heb vandaag 2 x sambal weggegeven. 1 x zonder, 1 x met tomaat. Mijn man wilde wat mee voor zijn werk. Slik… daar had ik het niet voor gemaakt, maar goed. Ik zei erbij dat het een proces van 11 maanden is en er verplicht van genoten moet worden. Huh, elf maanden?! Jawel slimpie, ik ben in januari begonnen met voorzaaien weet je nog en 08/11 sambal gemaakt. Dat is 11 maanden later [emoji51]

Geplaatst:
On 11/6/2022 at 7:10 AM, Mellie said:

Mangojam en Turkse chilivlokken gegeven.

@mdubbelm wat vond jij trouwens van de chilivlokken?

Eergisteren in het eten gedaan, jum,wij vinden ze lekker! Jij zelf ook?

Geplaatst:

Ah leuk! Geur en aroma van kil en shishito vind ik wel aantrekkelijker. Verder is het een prima peper voor chilivlokken.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Saffraanstampers

a3.jpg

en -knolletjes.

sk.jpg

Geplaatst:

Een kersenboom, twee hazelnootstruiken en een vlier 'black lace' heb ik aan de nieuwe buren gegeven. We hebben ze samen uitgegraven en herplant, dat ging lekker snel. 

Nu heb ik weer plek om wat 'geparkeerde' boompjes een echte plek te geven: ananasreinet, nashipeer, mirabel en winterharde citrus. Morgen begin ik daarmee.

• 3 maanden later ...
Geplaatst:

Gisteren aan vriendin met blessure een emmertje soep en een doosje eieren gegeven. Toen ik bij haar aankwam, was het al een omelet geworden. Dat was wel balen. Veel schoonmaakwerk ook. Gelukkig heeft ze een hond en die mocht de kapotte eieren. De 3 survivers kreeg ze zelf. Toch niet helemaal hoe ik het voor ogen had.

Vandaag iets beter mijn best gedaan met vervoer van eieren naar andere vriendin: het doosje kwam daar wél heelhuids aan. Ole!
Voorlopig ben ik weer uitgedeeld.

Geplaatst:

Geen oogst, maar plantjes weggegeven. Mooie stekelloze kruisbesstruik, ras onbekend aan één van m’n buurmannen, hij was er heel blij mee. Leuk om mensen een klein gelukje te gunnen.

Daarnaast heeft een Turkse buurman vorig jaar met open mond naar m’n aardbeien staan kijken, dus had als verrassing wat stekken voor ‘m opgepot. Met handen en voeten duidelijk gemaakt dat ie ze zo mee mocht nemen. Waar volwassen mannen toch blij mee kunnen zijn. 😄😄😄🍓

Geplaatst:

Zaailingen van paprika's en n peper aan de buren gegeven. Eeuwige dank terug..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic