Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Lekkere gewokte boontjes gegeten gisteren met een ui.

Wegens succes een 2e keer deze week; sla met munt.

en nog een gesnipperd uitje bij de frietjes.

Geplaatst:
Lekkere gewokte boontjes gegeten gisteren met een ui.

Wegens succes een 2e keer deze week; sla met munt.

en nog een gesnipperd uitje bij de frietjes.

Sla met munt? Gewoon enkele blaadjes doorgesnipperd?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gewokte reepjes vlees, courgette , ui en paprika er doorheen, plakjes voorgekookte aardappels.

Zakje aardappelgratin van knorr er doorheen, in een ovenschaal, geraspte kaas eroverheen en 40 minuten op 180 gr in de oven.

Geplaatst:

heerlijke venkel soep vooraf

eigen aardappels met eigen sla boontjes en braadworstje en zelfgemaakte rabarber/kersen moes.

kids waren dol blij ze zijn gek op sla boontjes wij ook natuurlijk

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Ja inderdaad en dan een dressing van citroensap, olijfolie (peper zout, evt suiker)

Mijn vriendje vond het "hotelachtig"smaken

(smaak van salades uit buffet in hotels in Egypte, Tunisie )

Op internet staan veel recepten van salades met munt erin.

Geplaatst:

Ja inderdaad en dan een dressing van citroensap, olijfolie (peper zout, evt suiker)

Mijn vriendje vond het "hotelachtig"smaken

(smaak van salades uit buffet in hotels in Egypte, Tunisie )

Op internet staan veel recepten van salades met munt erin.

Als mijn nieuwe sla een beetje groter is ( alles is in een klap doorgeschoten ) ga ik het zeker proberen.

Hier hebben we vanavond courgettes, wortel en ui uit de wok, knoflook en pepertjes erbij (en gember uit een andere tuin)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Risotto met courgette en sperciboontjes.

Geplaatst:
Venkelsoep? Heb je een receptje voor me?

staat onder mijn recepten....succes

gisteren met variatie spekkies gegeten ook lekker

Geplaatst:
Venkelsoep? Heb je een receptje voor me?

staat onder mijn recepten....succes

gisteren met variatie spekkies gegeten ook lekker

vandaag rest van de venkelsoep & aardappels, rodebietjes met flinke klodder majo en burger ; mmmmmm

Geplaatst:

deze morgen zelfgebakken brood met heerlijke zelfgemaakte aardbeienconfituur(uit den hof)

deze middag courgettesoep (uit den hof) - aardappelen met gestoofde wortelen (uit den hof) - met gehaktbrood

deze avond salade met tomaten en bieslook (uit den hof) met koude aardappelen en eitjes en garnalen

als toetje zelfgemaakte yohurt met frambozensaus (uit den hof)

Geplaatst:

zoeiezo verschillende kruiden,,

wortels,, aardappel ,, sla dat was het.

theo

Hallo. ook zo'n groentetuin fan?

Geplaatst:

courgetten soep,

pasta met snij biet en spekkies !!

yogurt met bramen/vlierbes gelei ...mmmmmm

Geplaatst:

bonen en bonenkruid. Paar mirabellen uit de teil die ik mocht oogsten vandaag. Morgen mirabellenmoes maken voor pudding en in de diepvries.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
pasta met snij biet en spekkies !!

Hey, klinkt apart! Het zou in ieder geval nooit bij me opkomen om snijbiet in de pasta te doen.

Zelf gisteren een lekkere salade gegeten met gewokte groenten (courgette, ui, witte kool, prei en bonen), vlees en rijst.

Geplaatst:

Spinazie met aardappeltjes en kip (die laatste is uit de supermarkt ben gehecht aan mn kipjes)

Geplaatst:

bbq prutje; 1 kg stoofvlees 1 kg uien fijngesneden en gebakken daardoor; flesje bbq,sjaslieck en chili saus en half pak bruine bastert suiker en ongeveer 2 uurtjes pruttellen.....met rijst !! lekker ..... rest ingevroren en voor later heerlijk op een witte bol of natuurlijk weer bij de rijst

heerlijk !! toe vanille vla met bramen jam....jammie !!

Geplaatst:
  • Auteur

Mexicaans hapje met maïs (uit de vriezer, van vorig jaar..), kapucijners (dit jaar geweckt, erg goed geslaagd, volgend jaar meeeeer!), gehakt (supermarkt ) en zure room (ook supermarkt). Jummmm

Oh, en met schijfjes komkommer om er bij te knabbelen.

Vanavond bij de koffie: de beste schuimpjes die ik ooit heb gemaakt! Ontzettend langzaam gedroogd in de oven.

Geplaatst:
  • Auteur

Preisoep (6 doorgeschoten preitjes), en wat plakken ketchup-kaas-brood-rol. Die had ik gebakken voor bij de lunch, omdat het vandaag houthakdag was, en de kerels wel wat lekkers verdienden

Geplaatst:

Nasi met prei en ui uit eigen tuin.

Geplaatst:

roerbak met de lekkere eeuwig moes van Jorieke. Iedereen vond het heerlijk. Toetje mirabellenpudding.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Pasta met tomaat, zalm, courgette en ui. Plus een hand vol kruiden. De groente en kruiden komen natuurlijk uit de tuin!

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Rode kool, van eigen tuin.

Vind het uit een potje nog steeds het lekkerst. Wat er in de fabriek in gaat geen idee.

Recept van de buuf gekregen, moest o.a. een lepel appelstroop in, wijn azijn en kaneel en aan stukjes gesneden appel.

Komt die appelstroop die jullie hier allemaal maken toch nog van pas.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.