Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Onkruidbestrijding 2.0

Featured Replies

Geplaatst:

Een deo bus+ aansteker blijft leuk he Werkt eigelijk niet mja.

aangepast door Gast

Omdat het kan.

Geplaatst:

Verdiep je ook even in brandwonden bestrijding 3.0

Geplaatst:
  • Auteur
Daarna was het plastic van de tunnel foetsie?

Nee dat niet alleen het onkruid he.

Omdat het kan.

Geplaatst:

Guus, Carbid i.p.v. die amateuristische deo . Zorg gewoon dat je een zwembad krijgt die hoef je ook niet onkruidvrij te maken . En met een beetje boem je onkruid wel weg.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Gisteren zag ik arbeiders van de gemeentelijke groendienst ook met een gasbrander bezig om het onkruid van de voetpaden te branden.

Denkelijk is het te lastig om het uit te trekken, of ze mogen niet bukken?

Ambtenaren héé

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

hahaha Guus !!

Wat ik vooral zie zijn een halve hand vol verbrande vingers. Die big smile snap ik dan weer niet

De andere vingers was je al kwijt met het laatste vuurwerk ?

Geplaatst:

Die lach hoort erbij Bit...

Jong en onbezonnen

Sommige reacties hier komen duidelijk van oudere (verstandige) mensen die vast nooooooooooooit ondoordacht iets hebben uitgespookt vroeger......

Dat wil niet zeggen dat ik meer van dit soort foto's aanmoedig Guus....mijn leeftijd gebied me vermanend op te merken dat je voorzichtig moet zijn met spuitbussen en open vuur...dus...bij deze

Geplaatst:
  • Auteur
hahaha Guus !!

Wat ik vooral zie zijn een halve hand vol verbrande vingers. Die big smile snap ik dan weer niet

De andere vingers was je al kwijt met het laatste vuurwerk ?

Ja. Heb nu een hand zonder vingers en de andere is half verbrand maar die zal er ook wel afvallen.

Die lach hoort erbij Bit...

Jong en onbezonnen

Sommige reacties hier komen duidelijk van oudere (verstandige) mensen die vast nooooooooooooit ondoordacht iets hebben uitgespookt vroeger......

Dat wil niet zeggen dat ik meer van dit soort foto's aanmoedig Guus....mijn leeftijd gebied me vermanend op te merken dat je voorzichtig moet zijn met spuitbussen en open vuur...dus...bij deze

Ja ik zal er geen fotos meer van maken als ik zoiets doe, maar het is nou niet dat ik dit dagelijks doe, was gewoon een stink deo en toen kwam ik op het idee.

En de rest: jullie zullen dit vast nooit gedaan hebben met een aansteker gespeeld, zoals geedee zij

Ik dacht ik maak er voor de grap een foto van maar die mening kan niet iedereen met mij delen.

Omdat het kan.

Geplaatst:

oooooow jawel hoor. In de babbeltuin mag een heleboel he ? En sowieso leuk dat je weer wat van je laat horen ( geef toe : je verveelt je gewoon klem met deze hitte ? )

Maar helemaal top dat je nog aan het verbouwen bent. Ehmmmm. Jawel hoor. Ik speelde niet met aanstekers, maar met lucifers ja. Ik wachte in de hitte dat er een dikke bromvlieg tegen de ruit van de woonkamer aanvloog, op het terras viel, en was er dan als de kippen bij de stinkvlieg in de vlam te roosteren. Men. Dat stonk !

Ik gun echt iedereen z'n jeugdzondes hoor

Geplaatst:

Met een vergrootglas bij dor gras Foutje even Apeldoorn bellen. Dat ging niet echt best(het brandje wel hoor )

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:
... Denkelijk is het te lastig om het uit te trekken, of ze mogen niet bukken?

Ambtenaren héé

Nou ik ben blij de gemeente hier ook brandt, anders had ze waarschijnlijk gif gebruikt.

En nee, met de hand uittrekken is hier geen realistische optie; er ligt daarvoor veel te veel km aan wegen en voetpaden.

Geplaatst:

Aansteker + spuitbuis.. vaak zat een combi die in de kleedkamer populair was bij ons :P Ookal ging het wel minder goed toen de wc pot vol deo werd aangestoken.. achja, die had even geen haar meer op z'n arm.

ach, laten we eerlijk zijn.. vuur heeft ook wel iets moois, iets magisch. Kampvuurtjes zijn super

Maar Guus.. stonk het daarna niet giga in die tunnel? Weet nog wel dat je in de kleedkamer nog net geen gasmaskers nodig had xD

Geplaatst:

meisjes 2.0 ook trouwens

Geplaatst:

Wij hadden vroeger als speelgoed van die blikken fornuisjes met spul dat je er in aan kon steken..iets van witte blokjes. Daar mocht ik ook niet mee spelen, maar ik mocht op een middag wel mijn yoghurt in een speelgoedpannetje mee naar boven nemen..experimenteren met eten leek me toen ook al wat: Warme Yoghurt!Dus stak ik het geval maar aan in mijn ouders hun kledingkast waar het ding opgeborgen stond( jaren 60..de opkomst van de nylon nepbontjasjes...)met het idee dat niemand dat zou merken ( was nog héél jong ) ik kreeg toen wel een heel groot fikkie ( en heel erg lang huisarrest )

Ik hou nog steeds van vuurtjes maken trouwens

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

krijg n hele flashback van het einde van mijn blikken fornuisje......kaarsstompjes erin en die vielen wel eens door naar de bodem......geen nood......stompjes genoeg.....de lucifers ruimde ik ook op door ze in t fornuisje te gooien....hmmmm lekker stukjes brood in boter bakken in mn ijzeren pannetje.......ging heel wat keren goed......totdat n brandend stompje op de rest viel.....enorme vlammen......niet uit te blazen........ik zal n jaar of 9 zijn geweest.......bijna souterrain afgefikt als ik mn fornuisje niet naar buiten geschopt had......geen huisarrest gehad......heb mn fornuisje begraven...wat er van over was.....en er noooooit iets over gezegd......

Ook ik heb nu een vuurkorf en een houtkachel en weet ze als de beste aan te maken én morgen bbq!!

Geplaatst:

Geweldige verhalen...

Zooo offtopic maar... ook ff meedoen met dat sentiment...

Blikken fornuisje!!! Ik ook!! Alleen mocht ík natuurlijk alleen onder toezicht ermee pannekoekjes bakken met die aanmaakblokjes... grrrr. Maar... ik heb het ding nu dan ook nog ergens in een doos...

Geplaatst:

Steek t in de fik Erny!!!

Geplaatst:

Je bent gewoon jaloers omdat die van jou onder de grond ligt...

Geplaatst:
Steek t in de fik Erny!!!

Juist!!

(Ik was ook negen trouwens..maar toch niet zo slim als jij..ding naar buiten schoppen..respect! Het enige wat ik mij opkwam was: de televisie (die hadden we net een week, het was `61..het kostbaarste bezit van ieder kind) moet naar buiten voordat die ook opfikt! Samen met broertje het ding naar buiten gesleept..daarna naar de telefooncel om de hoek gelopen om de brandweer te bellen...dat waren nog eens tijden.

Volgens mij bestond er toen ook nog geen deo in spuitbus

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Zo was ik nooit echt een poppenkind...

De haren van Barbie smelten perfect tegen een gloeilamp aan, ik had dus heel wat kale poppen hahaha.

Wel de lamp een tijd aan laten staan zodat ie goed heet wordt he

Geplaatst:

Ik was dol op plastic smelten, en mooie vormen maken... ja, stiekem boven kaarsjes in mijn vaders overvolle (brandgevaarlijke!!) schuurtje.... echt een mirakel dat daar nooit rare ongelukken mee zijn gebeurd..

Geplaatst:

4wv4.jpg

Ik heb zo'n brander.

De gedachte er achter is, dat door plotselinge hitte de plantencellen barsten, en zo de plant doen afsterven.

Het gaat er dus niet om de plant te doen verbranden.

Het beste resultaat zou men verkrijgen als de plant sappig/vochtig is. (na een regenbui bijvoorbeeld.)

Om eerlijk te zijn, geeft het niet het resultaat dat ik er van verwachte.

============================================================================

Bei der Anwendung ist darauf zu achten, dass die abzutötenden Pflanzen eine Temperatur von 60 - 70° C erreichen. Oft wird der Fehler gemacht, die Unkräuter zu lange zu behandeln und buchstäblich zu verbrennen. Das verbraucht unnötig Gas und verringert die Flächenleistung.

inige häufige Unkräuter wie der Gemeine Löwenzahn, Gräser und andere ausdauernde Pflanzen mit tief liegendem Vegetationspunkt sind relativ tolerant gegen das Abflämmen. Um ein erneutes Austreiben zu verhindern, sind mindestens vier Arbeitsgänge pro Jahr erforderlich.

Aldus: http://www.jki.bund.de/no_cache/de/startseite/institute/pflanzenschutz-ackerbau-und-gruenland/arbeitsgruppen/herbologie/unkraeuter-auf-wegen-und-plaetzen.html

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.