Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Vallende sterren

Featured Replies

Geplaatst:

Voor wie 's nachts ook graag omhoog kijkt.

De komende nachten zijn er veel vallende sterren te zien. Als het weer een beetje meewerkt natuurlijk.

De meeste in de nacht van 12/13 augustus, vanaf 23:00 uur, richting NO. Maar de nachten ervoor en erna valt er ook nog heel wat te zien.

Bron: http://www.kennislink.nl/publicaties/veel-vallende-sterren-te-zien

Geplaatst:

Goed idee, het is altijd machtig mooi om dat te zien. Echter is het afwachten geblazen of de nacht helder zal zijn. Een citaatje uit het weerbericht van de buienradar: In de nacht naar zondag zijn er enkele opklaringen . Maar ik ga kijken, bedankt voor de tip.

Geplaatst:

Ha, prima idee, alleen sinds maanden ehb we nu bewolking natuurlijk maar ik ga eens duimen ) Maar eerst wil ik wel een paar buien regen zien vallen en daarna de sterren. bedankt voor de tip )

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

wauauauauaww dat wil ik zien,bedankt voor de tip

Geplaatst:

Even off topic: ik zag een paar dagen geleden om 22.30 een satelliet voorbij komen (op ongeveer 35 graden, in het Zuiden, van West naar Oost). Dat zie je niet elke dag

Ik neem aan dat die geregeld langskomt, maar hoe lang doet 'ie erover om een rondje te draaien?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Leuk! Ik ga ook duimen, en dat ze iets vroeger mogen vallen dan vorig jaar...

Geplaatst:
  • Auteur
... Ik neem aan dat die geregeld langskomt, maar hoe lang doet 'ie erover om een rondje te draaien?
Dat hangt af van het type satelliet, maar details ken ik ook niet.

Misschien vind je deze site leuk (wel een beetje primitieve interface).

Geplaatst:

Oei, leuke site ja. Als ik niet meer de tuin in hoef, van de winter, zal ik me daar eens in verdiepen

Dank.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Tja ik probeer al jaren een goed zicht op deze "regen"te kijken.

In 2010 ging het zo:

Wij zijn blij gemaakt Lie en ik, eindelijk wisten we het eens op tijd: de nacht van de vallende sterren, de Perseïden.

"Dit jaar zijn de Perseïden beter dan ooit te zien" kopte Scientias.nl opgewekt.

Maar niets is minder waar. tenminste tot nu toe, 0.51 uur, en Lie en ik zitten een beetje teleurgesteld binnen. Op Sat24 kunnen we goed volgen hoe het met de sluierbewolking zit die als een smalle maar hardnekkige strook over Meurthe et Moselle hangt.

Een uur geleden waren we -gewapend met zaklamp,slaapzak,twee ligstoelen en een fles eau de vie- door de donkere tuin naar de boomgaard getrokken om aldaar de meteorietenregen af te wachten.

5 vallende sterren hebben we samen gezien, net voor twaalf uur, daarna trok de lucht net zo snel dicht als de satellieten overtrekken.

De satellietsite beloofd ons niets, je kan alleen in het verleden kijken, en hopen.

Het hoogtepunt van de lichtende sterrenregen moet nog komen, tussen half twee en vier uur zou je zo`n streep per minuut moeten kunnen zijn, sommige kranten beloven zelfs 100 vallende sterren per uur.

Uniek, dus we blijven nog maar even op en nemen nog een slokje...

Hopen op beter weer dit jaar!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wij kijken er ieder jaar weer naar, prachtig hier met die pikdonkere onbewolkte nachten.

Dit jaar was ik het helemaal vergeten wegens veel visite en chaos, dank RvO voor de reminder! We gaan morgen of overmorgen weer lekker in ons ligstoeltje liggen en kijken, heerlijk!

Geplaatst:
Even off topic: ik zag een paar dagen geleden om 22.30 een satelliet voorbij komen (op ongeveer 35 graden, in het Zuiden, van West naar Oost). Dat zie je niet elke dag

Ik neem aan dat die geregeld langskomt, maar hoe lang doet 'ie erover om een rondje te draaien?

Je ziet juist hartstikke vaak satellieten! Nouja, als je vaak genoeg omhoog kijkt tenminste Er zijn er namelijk verschrikkelijk veel. Hoe vaak 1 bepaalde satelliet voorbij komt is afhankelijk van de afstand tot de aarde. Hier een grappig linkje waar je elke dag kunt zien of je een satelliet langs kunt zien komen, en welke: http://www.heavens-above.com/

Geplaatst:

Heerlijk mijn bedje in de tuin opgemaakt gisteravond met mijn gezicht naar het oosten zo kon ik uit mijn bed genieten van de vallende sterren..prachtig!

Ik hoop dat het vanuit Nederland/Belgie ook goed zichtbaar was?

Geplaatst:

Op het balkon hebben we er wel wat gezien ja. Het was een frisse nacht en we zijn niet te lang buiten gebleven. De melkweg alleen was al prachtig trouwens

Geplaatst:

ik ben gewoon straal vergeten te kijken

Geplaatst:

Jaloers ben ik , echt waar

Hier, zo vlak naast de E40, kunnen we bijna geen sterren meer zien wegens de lichtpollutie.

Onnodig dus om midden in de nacht naar vallende sterren te gaan kijken of me moeten ons kilometers van huis verplaatsen.

Satellieten zien we ook niet maar héél soms het ISS eens, dat is dan ook veel groter.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Maar in de Ardennen..als je daar bent..kun je wel kijken toch?

In het Gooi zie je ook niet veel meer, mijn gasten met wie ik vannacht keek komen uit Ede..waren verbaasd van de zwarte hemel.

Satellieten komen iedere 5 minuten over lijkt wel..het zit er vol mee.

Vannacht zagen we er een trouwens, die kwam uit het zuiden, heel fel licht, maar dat licht nam steeds meer af naar mate het ding "dichterbij" kwam..boven ons was het weg

Geplaatst:

Ik had het vorige week al op onze kalender gezet.

Gisteravond vanaf 2300 uur was het toch wel zo bewolkt hier in Friesland dat ik er geen zin in had om er een te kunnen spotten door de open plaatsen in de wolken af en toe.

Ik hou vorig jaar rond deze tijd toen het onbewolkt was, nog maar even in herinnering

Geplaatst:
Je ziet juist hartstikke vaak satellieten!
O ja, ik had natuurlijk moeten schrijven "Dat zie IK niet elke dag"

Dank voor de link.

Geplaatst:
  • Auteur
ik ben gewoon straal vergeten te kijken
Vannacht weer een kans.

Maar ja die wolken hè .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.