Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Keukenafval hergroeien


Valerie

Aanbevolen berichten

Ik doe het altijd met lente uitjes. Je eet de ui op en de wortels + 2cm van het plant (in Lidl zijn ze met wortels voor koop) plant ik in een pot op mijn vensterbank. Binnekort (1 week) heb je een nieuwe lente ui en dat eet je op en de wortels laat je in de pot enz

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die annanas is een van de weinigen uit dit rijtje waar je nu juist echt wel wat aan hebt. Enkel deze moet heel warm staan(kas of warme huis kamer e.d.) De bleekselderij groeit ook uit tot een heuze nieuwe plant(was al eens eerder hier op het forum door een lid laten zien en heb ik gelijk eens geprobeerd) ging erg goed)) de uien e.d. heb je dan b.v. enkel voor het loof.(dat is ook lekker hoor).

Leuk draadje.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

3520c0b84dd5eab3cbd086d93835fdde.jpg

 

c58f85d935f7cea174d9880862f47b6f.jpg

 

61f3d4ab31d5e2d32eed905d77eacac9.jpg

 

5ecabb61f937dea8a1f38b597d99494d.jpg

 

Er zijn talloze voorbeelden te vinden van de ananasboom. Ik ga het zelf proberen in het kantoor er hoeft geen nieuwe vrucht aan te komen. We hebben wel een stuk kouder klimaat denk ik dan bij deze voorbeelden.

 

Bij uien en dergelijke moet het ook lukken

 

72f27d52059a3471107e33dc0272d946.jpg

 

27d6a3f40a9cfcb0ec41e1f0b20b2a09.jpg

 

Selderij

 

37d85159767db89d89499a5a5d0909c7.jpg

 

Bij wortels krijg je alleen het groene gedeelte, niet de complete wortel

Voedselkollektief Almere

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms heb ik een ui die te lang in de keuken heeft gelegen en zacht is geworden. Die plant in dan in tuin of pot. De ui loopt uit, het loof gebruik ik als lenteui. De bol is dan natuurlijk helemaal niets meer.

Dit gaat eigenlijk altijd goed, tenzij de ui in de keuken echt rotte plekken heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lente uitjes gaan zeker heel goed.Ik koop altijd in het voorjaar een setje,gebruik het,en zet de kontjes in de tuin .Zo heb ik het hele seizoen verse lente uitjes. Toevallig laatst het laatste er af gehaald,en op de compost gegooid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Even omhoog helpen daar dit echt leuk is. Zelf kan ik al weer bijna van de stengel/lente ui oogsten(ik zal een foto maken voor de overtuiging) en dit gaat veel sneller dan zaaien. hoe lang je dit grapje kan blijven uithalen ga ik hier melden(Edit : ik lees net dat er 3 a 4 maal er van gebruikt kan worden).

aangepast door Gast

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oudste staat er niet bij: vroeger werden de aardappels opgegeten en de schillen in de grond gestopt voor de nieuwe teelt.

Heb ik zelf vorig jaar ook gedaan met een lekkere aardappel uit de winkel (onbekend ras). Ging prima.

malouis....

 

gebruik je dan gewoon zo'n schil?

en leg je die met de uitlopers dan naar beneden?

DSC0515374151394047833.JPG

DSC0515676741394047837.JPG

 

edit: toch zelf even aangepast forum zoeken gegoogeld en ja hoor......

net als poterkers!

geweldige zoekfunktie trouwens!

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik lees overal op internet dat je bosui 10 cm intact laat en dat in water zet. Hij groeit dan door. Maar het lijkt mij beter als hij in de grond staat. Hoe diep plant je dat dan? Ook een stuk van de stengel? De worteltjes alleen is nl erg weinig zo kan hij niet blijven staan.

 

Jorieke heeft het hierna verplaatst en ik heb het antwoord hier al gevonden. (zou het verwijderen als het kon) Ze staan inmiddels in een pot in de vensterbank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...