Alles dat geplaatst werd door Arja
-
Het weer in 2026
Oef, volgens mij heeft het in Nederland goed geregend tijdens onze vakantie. De tuin is knettergroen. 😆
-
Bami en nasi zoals bij de chinees
Nieren zijn ook niet blij met veel zout/natrium.
-
Insecten: Foto's, verhalen en identificatie.
Ga je ze volgen en af en toe foto's plaatsen zodat we mee kunnen volgen? 🐞🐞🐞🐞🐞
-
Het weer in 2026
Ik ben in Oostenrijk, en bovenop de berg waar ik zondag nog op groen gras rondhuppelde ligt nu sneeuw.
-
Aardappelen 2026
Wiki aardappelen: https://www.moestuinforum.nl/encyclopedie.html/groenten/wortel-en-knolgroenten/aardappels-r3/
-
Varkens
Een dikke laag stro en lekker uit de regen en uit de wind liggen. Blije beestjes!
-
Voorstelrondje... Moesgroentje
Hoi en welkom op het Moestuinforum! Leuk dat je je even voorstelt. Je hebt je weg al gevonden naar het tomatentopic zie ik. Veel moestuinplezier!
-
Mieren eten mijn moestuin op
Dit is win-win he. Desnoods geef je ze een bak met alleen wit stoepkrijt.
-
Insecten: Foto's, verhalen en identificatie.
Mogen de hommels daar voorlopig blijven wonen?
-
Rustigjes afharden.
Ik meen me te herinneren dat ze echt roder zijn, maar ik ga nu twijfelen. Ik kijk even in de tuin en in mijn notities wanneer ik weer thuis ben, ik heb als het goed is ook een paar rode naast mijn gewone staan.
-
Teeltwedstrijd 2026.. Sperzieboon Purple Queen
Heb je je vakantiebestemming er ook op uitgezocht, @Dahli ?
-
Akkerkool na de zaaiing van snijbiet Lucullus en Charlie
Het lijkt ook wel wat op look-zonder-look, maar niet zeker. Eerlijk gezegd zou ik het er gewoon uitkiepen. Met spontaan opgekomen spul wat mogelijk onkruid is heb ik doorgaans weinig geduld.
-
Wat heb je vandaag (of gisteren) in de moestuin gedaan 2026
Even zoeken, het is al meermalen genoemd in het inmaak topic: https://www.moestuinforum.nl/topic/1948-wat-heb-je-net-ingemaakt-uit-eigen-tuin/page/137/#findComment-551412
-
Rustigjes afharden.
Vorig jaar, en toen waren ze echt rood! Zou ik je dan de verkeerde gegeven hebben? 🙄
-
Insecten: Foto's, verhalen en identificatie.
Zachtjes roosteren met peper, zout en knoflook?
-
Teeltwedstrijd 2026.. Sperzieboon Purple Queen
Wij halen de bonen even door een civetkat heen, dat schijnt ook de kwaliteit geweldig te verbeteren.
-
Rustigjes afharden.
Die karmozijn -what's in a name- zou toch rood moeten bloeien?
-
Druivenblad ziekte
Spuitzwavel vind ik best acceptabel, het is in ieder geval geen chemische troep die het milieu vervuilt. Uiteraard moet je het gebruik niet overdrijven, ook al is het een natuurlijk middel, het is ook weer niet onschadelijk.
-
Vincent ( goldfish) en Nelleke ( mevr. Groen)
Hiep hiep hoera! Ook wij wensen jullie een prachtige dag toe met alleen maar lieve mensen om je heen om dit te vieren! 🥂
-
De kas in de kas
Als het werkt, dan werkt het he 😆 Van de vensterbank naar buiten is natuurlijk een ander verhaal, dan heb je wind en regen en felle zon. In de kas is het een minder grote overgang.
-
Uien 2026
Ik heb de berichten over prei even verplaatst naar een apart Prei 2026 topic.
-
Voorstellen Emma
Hoi Emma, welkom op het Moestuinforum!
-
Vragen over informatie zoeken op het forum
Ik denk niet dat je iets verkeerd doet. Zoeken is soms gewoon veel werk. En zoals je zegt, dat zit hem vooral in het beoordelen of de gevonden informatie hetgeen bevatten wat jij zoekt. Ik denk dat zo'n beetje iedereen daar tegenaan loopt. Soms helpt het wel als je heel specifiek gaat zoeken, dus niet alleen op pastinaak, maar bijvoorbeeld ook houdbaarheid of zaden als zoekterm toevoegen.
-
Uien 2026
@Dahli Ik doe dit eigenlijk voor het eerst, ze zo vroeg en vers oogsten en eten, en het bevalt me prima. Ik eet nu ook nog de hele plant met al het groen, het smaakt heel mild en zacht vergeleken met oudere uien.
-
Braderiën, markten, beurzen, moestuindagen
13 juni Open dag Cruijdthoeck: https://www.cruydthoeck.nl/biodiversiteit/wat-kun-je-zelf-doen/bezoe,k-onze-open-dag/