Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

loes

Leden
  • Registratiedatum

Alles dat geplaatst werd door loes

  1. loes reageerde op henkg's topic in Babbeltuin
    Het ruikt heerlijk na de regenbui.
  2. Het klinkt mij ook als veel water, helemaal als het een dichte bak is. En misschien te diep geplant? Daar houden aardbeien ook niet van.
  3. Dat van de action kan inderdaad niet goed tegen zonlicht, onder de grond blijft het wel een paar jaar goed. Werkt voor mij prima in de aardbeienbakken waarin de aardbeien 3 jaar blijven staan maar nog eens 3 jaar is teveel.
  4. Als ik het goed heb begrepen is die regel voor onder de 70 ook alweer half ingetrokken? Mits iedereen gezond is natuurlijk. Het wordt namelijk nog krommer wanneer oma of opa op het werk met een tiental kinderen contact heeft maar de eigen kleinkinderen niet mag zien. Dit is dus een van de regels die we niet volledig volgen bij de opa en oma die geen risicogroep zijn. Wel met goede hygiene en ik hou afstand. Bij de risicogroep komen we niet binnen maar in de tuin spelen terwijl er vanachter het raam wordt toegekeken kan altijd
  5. Owja de Aldi, daar zeg je me wat @Erny, dat is inderdaad een geval apart. Die winkel vermijd ik vanaf het begin al omdat het daar beroerd was geregeld en door de winkel indeling is het onmogelijk om elkaar te ontwijken. Ik wil daarmee niet alle duitse supermarktketens op een hoop schuiven want de Lidl doet het hier dan weer prima. Overige winkels trouwens ook al is de ene winkelindeling gewoon meer geschikt voor een 1,5meter samenleving dan de andere.
  6. In nederland worden mondkapjes nog steeds afgeraden en wordt er gehamerd op de 1,5meter regel. Mondkapjes worden straks wel verplicht in het OV maar ik ben benieuwd of daar nog voorlichting over gegeven gaat worden. Zoals het mondkapje ophouden totdat je thuis bent is eigenlijk wel belangrijk maar wordt in nederland iets wat belachelijk gemaakt. Wat je beschrijft van de fysio die maar 1 patiënt per keer naar binnen neemt en alles grondig reinigt gebeurd in nederland als het goed is ook. Winkelkarretjes en mandjes worden schoongemaakt of er staat spul om de karretjes zelf te reinigen.
  7. loes plaatste moestuinseizoen in Moestuin seizoen van Loes
    De tuin wordt langzaam groen Hoewel we hier volgens de weersberichten nog regelmatig nachtvorst hebben gehad is daar in de tuin gelukkig niets van te merken. Vooral de druif en de Nieuw-Zeelandse spinazie gaan hard. De aardbeien bloeien en de eerste sla is alweer geoogst.
  8. loes reageerde op alberte's topic in Doe het zelf
    Heb je dan niet meer aan goede snoeitips zodat je de tomatenplanten gewoon in de kas kan plaatsen? Ik zou de tomaten niet buiten gaan plaatsen als je een kas hebt staan.
  9. loes reageerde op alberte's topic in Doe het zelf
    Een schaduwdoek? Die hang ik onder onze terrasoverkapping en dat scheelt heel veel warmte. Ik heb een simpele doek met ogen, die met touw en spanmoeren onder de overkapping hangt Voordat we een overkapping hadden gebruikten we ook al een schaduwdoek boven het terras, dan is het wel belangrijk dat het water eraf kan lopen anders wordt het schaduwdoek een grote waterzak.
  10. loes reageerde op Diana76's topic in Huiskamer
    Even wachten op de eerste echte bladen, dit zijn nog de kiembladen.
  11. Brekerzand is zoals de naam al zegt gebroken zand, afkomstig van grind en natuursteen.
  12. loes reageerde op Evert3's topic in Babbeltuin
    Ingevuld. Sluit me aan bij de bovenstaande reacties. Ik zou niet kunnen bedenken wat ik met een "smart-device" zou moeten. De (moes)tuin wacht niet op de ideale omstandigheden. Ik kijk naar de algemene weerberichten en verder volg ik mijn eigen zintuigen. Ik laat me natuurlijk liever niet natregenen dus als het even kan tuinier ik wanneer het droog is maar soms ontkom je er niet aan.
  13. Sochtends emmers/gieters water in de kas zetten schijnt ook wat te helpen. Het water slaat overdag de warmte op en geeft dat snachts weer af.
  14. Gardena heeft hele mooie aansluitingen die op vrijwel elke kraan passen. https://www.gardena.com/nl/producten/bewateren/slangkoppelingen/kraanverbindingsstuk-binnenshuis/967980601/ en anders een waterdief
  15. loes reageerde op Erny's topic in Groente
    Als ik het goed zie staan de planten nog een eind van het glas af. Hier een mooi infotopic over lichtbehoefte
  16. Zaaien kan heel mei nog dus je kan nog zaaien maar een plantje kopen kan natuurlijk ook.
  17. loes reageerde op Arja's topic in Groente
    Dat is de theorie dus die gedachten klopt wel hoor. Alleen in de praktijk werkt dat bij erwten niet altijd goed. Kijk ook even of ze wel goed langs de bamboestokken klimmen of gebruik de tip van RobO want erwten krullen zich niet zoals bonen om de staken heen maar houden zich vast met grijparmpjes, dat gaat naar mijn idee beter bij gaas.
  18. loes reageerde op Arja's topic in Groente
    Kelvedon wonder heb ik ook staan en ik zet daar wel gaas bij. In theorie kunnen ze zonder staan maar in de praktijk hebben de planten wel wat steun nodig als het hard waait of bij harde regen/hagel.
  19. loes reageerde op Erny's topic in Babbeltuin
    Angela dat is toch niet iets dat je zelf hebt gedaan? Die verwachtingen hebben ze zelf bedacht, je hebt ze niets beloofd. Eerlijk is eerlijk ik geef ook liever dingen aan mensen weg die het gewoon waarderen zonder verdere verwachtingen of dat het een ruil is. Zoals naar een collega van mijn man en zijn vrouw geeft via de mannen weer overheerlijke gerechten terug Of wat te denken van mensen die verwachten dat ze perfecte en schoongewassen groentes meekrijgen. Hoor je later dat ze het hebben weggegooid...
  20. Die keien zijn niet goedkoop nee. Zijn ook echt leuk voor een pad maar niet voor een terras waar je ook nog stoelen en tafel op wil zetten. Dat blijft wiebelen. Het is precies die duin/prairie sfeer die ik zo leuk vind. De wadden zijn ook niet voor niets onze favoriete vakantiestek.
  21. loes reageerde op prettig gestoord's topic in Babbeltuin
    Fijn te lezen dat het weer beter met je gaat en je zelfs alweer thuis bent. Wat zal het schrikken zijn geweest. Rustig aan en een goed herstel gewenst!
  22. loes reageerde op TomP's topic in Groente
    P9 is prima, ik ga nooit groter voor het uitplanten. Dit jaar al helemaal niet want ik ben wat te laat geweest met zaaien dus de plantjes zijn nog mini. Lees op die site wel meer waar ik het niet mee eens ben. Dat de kiemblaadjes boven de grond moeten blijven bijvoorbeeld, tomatenplantjes zijn juist heel erg geschikt om dieper te zetten.
  23. loes reageerde op henkg's topic in Babbeltuin
    Hier zitten beide regentonnen weer helemaal vol en ze waren schoon leeg. Geen idee hoeveel mm er is gevallen maar het heeft de tuin zeker goed gedaan.
  24. Strak en toch ook speels met de kastanjepalen. Mag je zeker trots op zijn en het is ook een inspiratie. Mijn tuin is vooral functioneel maar wie weet als kind groter is of ooit bij een grotere tuin, dan kom ik zeker nog eens bij de foto's spieken Mijn man vind de kinderkopjes vast geweldig. Daar heeft hij zich eens in laten uitbetalen, bleek alleen niet zo geschikt voor onze tuin waar de boel steeds verzakt.
  25. wauw mooi hoor!

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.