Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

loes

Leden
  • Registratiedatum

Alles dat geplaatst werd door loes

  1. Dat er een gezin in de auto zit zegt nog niet dat ze met het hele gezin naar binnen gaan. Helaas vaak wel maar toch, wij maken van dat soort autoritjes een uitje en dan gaat er maar 1 iemand naar binnen. Zoontje blijft dus sowieso in de auto maar die vindt alleen het in de auto zitten al geweldig want er is van alles te zien. Ja en nee. Bij verkeerd gebruik van mondkapjes is het risico groter maar ook met goed gebruik van mondkapjes ben je er nog niet. De 1,5meter regel zorgt voor bewustzijn die nodig is naast de mondkapjes. Zou je vanaf het eerste moment mondkapjes aanraden dan doen mensen een mondkapje om en verder niets. Thuis blijven, afstand houden en handen wassen bijvoorbeeld terwijl dat wel nodig was om die grote piek te voorkomen. Dat is ook wat Duitsland heeft gedaan alleen is de zorg daar minder overbelast waardoor ze eerder naar de volgend fase kunnen. Daarnaast is er in nederland nog steeds een tekort. ik weet niet hoe dat in Duitsland zit maar hier heeft de thuiszorg bijvoorbeeld amper mondkapjes of andere beschermende middelen. Het wordt wel beter maar als je nu mondkapjes voor 'burgers' verplicht zijn er nog minder mondkapjes voor contactberoepen.
  2. Met het zelf winnen van zaden zijn er inderdaad een aantal dingen waar je op moet letten. Daar is op dit forum al het een en andere geschreven. Je noemt specifiek courgette dus daar wil ik toch even verder op ingaan. Bij courgettes/pompoenen/meloenen/komkommers/augurken ligt er namelijk nog een ander gevaar op de loer, een kruising met een oneetbare siervariant waardoor er uit de zaden giftige vruchten groeien. De gifstof (cucurbitacines) heeft een bittere smaak dus de kans dat je jezelf daarmee vergiftigd lijkt me niet zo groot want het schijnt echt niet lekker te smaken maar het is wel heel erg zonde van alle tijd die je in de groei van de plant hebt gestoken.
  3. loes plaatste moestuinseizoen in Moestuin seizoen van Loes
    Alvast een klein begin in een poging mijn moestuinseizoen weer bij te houden. Foto van begin april Nog niet veel te zien maar alles staat klaar voor het nieuwe seizoen. Een kleine rondleiding: Links staan de erwtenrekken en vooraan het kruidenhoekje. Tegen de stenen muur zit de druif die inmiddels al mooi uitloopt. Rechts tegen de schutting zijn de tomatenbakken ingegraven. Een beetje vroeg maar zo kan ik het gedeelte daarvoor al inzaaien.
  4. Gefeliciteerd!
  5. Vanmiddag deze gevonden. ik vermoed een Spinnende watertor als ik het zo vergelijk met foto's via google.
  6. loes reageerde op Arja's blog bericht in Arja's avontuur
    Is de plant wel geworteld? Die eerste bladeren groeien uit de opgeslagen energie van de plant, daarna moet de voeding van elders komen.
  7. loes reageerde op Claudia69's blog bericht in Claudia69
    kasje gemaakt van een oud zwembadje?
  8. mooi geworden mellie
  9. loes reageerde op henkg's topic in Babbeltuin
    Het is hier ook echt droog. Normaal kunnen we geen meter diep graven en dan zitten we op grondwater, bij hoge grondwater zelfs maar een halve meter. Gisteren in de voortuin gegraven, een dikke meter diep en nog geen water te bekennen (wel de oude septic tank). En dat terwijl we het water in de kruipruimte nog nooit zo hoog hebben gezien als afgelopen winter, dat lijkt alweer een eeuwigheid geleden.
  10. loes reageerde op Jorg's topic in Forumvragen
    Op welke manier voeg je foto's toe? ik kan met de laptop gewoon meerdere foto's tegelijk uploaden door zowel meerdere foto's tegelijk te slepen naar "sleep bestanden naar deze plek" als via de optie "kies bestanden" door meerdere foto's aan te klikken. ik forum amper mobiel dus dat heb ik nog niet geprobeerd. Edit: het posten gaat inderdaad een flink stuk sneller
  11. Lijkt denk ik zo, in de winter is het altijd wat rustiger en het seizoen is voor de meesten nog maar net begonnen. Dat de MTFD niet door gaat scheelt wel heel veel topic's misschien dat het daarom veel minder lijkt? Wat betreft winkels zijn de verschillen echt heel groot. Bij de ene moet je zelf maar zien hoe je je karretje/mandje schoonmaakt. Bij de ander liggen er doekjes klaar en weer een andere worden de karretjes/mandjes voor je neus schoongemaakt. Een vaste looproute helpt inderdaad ook heel veel. Onze Lidl is klein en overzichtelijk met een vaste looproute en brede gangpaden dus je kan elkaar passeren. De aldi is ongeveer net zo groot maar heeft sinds de verbouwing geen logische looproute meer dus daar kom ik nu maar even niet. De grotere supermarkten zijn minder overzichtelijk maar opzich wel te doen als iedereen een beetje om elkaar denkt. Klinkt alsof ik gigantisch aan het shoppen ben dat ik winkels met elkaar vergelijk maar dat is ook deels voor anderen. Zonet nog op de fiets naar de supermarkt geweest. De ander kwam iets later met de auto zodat ik alle boodschappen in de kofferbak kon zetten. Je moet toch wat als de bezorgdiensten compleet vol zitten.
  12. Vandaag ook de moestuin helemaal lente klaar gemaakt Er stond een vies koude wind maar uit de wind en in de zon was het best lekker. Onkruid weggehaald, de tomatenpotten weer ingegraven en alles voorzien van een laagje compost. Bedenk me nu ik dit schrijf dat ik de emmer compost voor bij de rabarber ben vergeten. Morgen dan maar. Dan ook de rekken voor de erwten neerzet zodat die de grond in kunnen.
  13. Zo doe ik dat inderdaad ook, mooi courgetteboompje.
  14. Ik doe altijd op maandag weekboodschappen dus dat is ook alweer bijna een week geleden. Rustig was het afgelopen week al en de rest van de schappen waren ook allemaal prima gevuld alleen de bloem dus niet.
  15. ik heb een pot met gaten aan de onderkant ingegraven en nog niet gemerkt dat het via daar is uitgelopen.
  16. Gist is hier het probleem niet, bloem wel. Ik heb nog 1 pak en dan is het op.
  17. Helaas is dat niet helemaal waar. Bij mijn oma die meerdere keren per dag thuiszorg kreeg wilden ze de zorg afschalen tot het minimale. Ze zou een ipad krijgen en dan zorg op afstand. Zie je het al voor je een complete digibeet die met een ipad moet gaan werken? Gaat nu gelukkig eerst niet door omdat er geen wifi is maar voor de medicatie komen ze al niet meer langs terwijl dat juist een van de belangrijkste dingen was, dat is in het verleden al meerdere keren gigantisch fout is gegaan. Ook bijvoorbeeld hulp bij douchen mag mogelijk niet meer omdat dat extra besmettingsgevaar oplevert. Nog even en er komt dus helemaal niemand meer bij oma langs en dan zal er toch echt familie langs moeten gaan. Ik hoop dus niet dat dat hier verboden gaat worden want dan komen echt heel veel mensen in de problemen. Andere oma woont in een tehuis, daar mag geen bezoek komen maar ze krijgt daar tenminste nog wel alle zorg die nodig is en zal daardoor dagelijks mensen zien.
  18. Hier op straat is het wel erg rustig. Het beeld vertekend misschien ook omdat het dorp normaal bij mooi weer vol stroomt met toeristen en nu zijn het enkel de dorpsbewoners die op straat zijn. Er zijn wel mensen op straat hoor maar het is rustig genoeg om zonder moeite voldoende afstand te bewaren.
  19. Je begrijpt de maatregel van de volkstuin? Want wat je daarna omschrijft is precies wat in Nederland ook mag. Je mag met gezinsleden of met 1 ander persoon naar buiten. Dus volgens die regels mag Goldfish gewoon met zijn beide kinderen naar de volkstuin of met de vrijwilliger. Ik snap niet waarom de volkstuinen menen strengere regels te moeten hanteren dan de landelijke maatregelen. Bezoek thuis is in Nederland iets ruimer (max 3 personen) dan in Belgie omdat dat toch niet valt te handhaven en omdat sommige mensen echt hulp nodig hebben dus dat zou levensgevaarlijk kunnen zijn om dat volledig te verbieden.
  20. loes reageerde op Jorg's topic in Forumvragen
    Dat lijkt een soort concept te zijn die blijft hangen wanneer je quote en vervolgens niet plaatst. Als ik nu dit bericht typ, niet plaats en het topic afsluit dan zie ik de volgende keer dit bericht weer in dit topic.
  21. loes reageerde op Jorg's topic in Babbeltuin
    Grappig af en toe een andere kleur of totaal andere bloem ertussen
  22. Als mensen zich niet aan de regels houden en iemand meldt het bij de gemeente is er zelfs kans dat de hele volkstuin wordt afgesloten. Denk dat dat voor een volkstuin wel meevalt omdat het ook voedselvoorziening is maar je mag er best mee dreigen. Misschien hebben jullie al iets in het reglement staan dat mensen zich aan de Nederlandse regelgeving moeten houden? Dan kan je heel hardleerse mensen tijdelijk de toegang ontzeggen.
  23. Officieel is het afgelast. Weet natuurlijk niet of alle gemeentes daarin meegaan. "Vanwege het coronavirus is de Landelijke Compostdag van 28 maart 2020 AFGELAST. Mogelijk vindt deze later dit jaar alsnog plaats. Houd hiervoor deze website in de gaten." https://www.verenigingafvalbedrijven.nl/landelijke-compostdag
  24. In nederland zijn lijmplanken/lijmvallen verboden
  25. Zal per omgeving verschillen hoeveel sociaal contact er nog mogelijk is. In een rusthuis lijkt het me nu erg eenzaam. Ik heb nu meer contact met buren dan anders, via het internet is dat geen enkel probleem. Ook lopen we smiddag even een rondje voor wat beweging en dan staat zoontje uitbundig te zwaaien naar de oudere buren waarmee er ook direct een stukje sociale controle plaatsvind of alles daar oké is.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.