Alles dat geplaatst werd door loes
-
Corona, hoe vergaat het jullie?
Dat er een gezin in de auto zit zegt nog niet dat ze met het hele gezin naar binnen gaan. Helaas vaak wel maar toch, wij maken van dat soort autoritjes een uitje en dan gaat er maar 1 iemand naar binnen. Zoontje blijft dus sowieso in de auto maar die vindt alleen het in de auto zitten al geweldig want er is van alles te zien. Ja en nee. Bij verkeerd gebruik van mondkapjes is het risico groter maar ook met goed gebruik van mondkapjes ben je er nog niet. De 1,5meter regel zorgt voor bewustzijn die nodig is naast de mondkapjes. Zou je vanaf het eerste moment mondkapjes aanraden dan doen mensen een mondkapje om en verder niets. Thuis blijven, afstand houden en handen wassen bijvoorbeeld terwijl dat wel nodig was om die grote piek te voorkomen. Dat is ook wat Duitsland heeft gedaan alleen is de zorg daar minder overbelast waardoor ze eerder naar de volgend fase kunnen. Daarnaast is er in nederland nog steeds een tekort. ik weet niet hoe dat in Duitsland zit maar hier heeft de thuiszorg bijvoorbeeld amper mondkapjes of andere beschermende middelen. Het wordt wel beter maar als je nu mondkapjes voor 'burgers' verplicht zijn er nog minder mondkapjes voor contactberoepen.
-
Zaden direct uit supermarkt vrucht
Met het zelf winnen van zaden zijn er inderdaad een aantal dingen waar je op moet letten. Daar is op dit forum al het een en andere geschreven. Je noemt specifiek courgette dus daar wil ik toch even verder op ingaan. Bij courgettes/pompoenen/meloenen/komkommers/augurken ligt er namelijk nog een ander gevaar op de loer, een kruising met een oneetbare siervariant waardoor er uit de zaden giftige vruchten groeien. De gifstof (cucurbitacines) heeft een bittere smaak dus de kans dat je jezelf daarmee vergiftigd lijkt me niet zo groot want het schijnt echt niet lekker te smaken maar het is wel heel erg zonde van alle tijd die je in de groei van de plant hebt gestoken.
-
April 2020
Alvast een klein begin in een poging mijn moestuinseizoen weer bij te houden. Foto van begin april Nog niet veel te zien maar alles staat klaar voor het nieuwe seizoen. Een kleine rondleiding: Links staan de erwtenrekken en vooraan het kruidenhoekje. Tegen de stenen muur zit de druif die inmiddels al mooi uitloopt. Rechts tegen de schutting zijn de tomatenbakken ingegraven. Een beetje vroeg maar zo kan ik het gedeelte daarvoor al inzaaien.
-
Felicitaties voor ons lid rorror!
Gefeliciteerd!
-
Insecten: Foto's, verhalen en identificatie.
Vanmiddag deze gevonden. ik vermoed een Spinnende watertor als ik het zo vergelijk met foto's via google.
-
Rabarber
Is de plant wel geworteld? Die eerste bladeren groeien uit de opgeslagen energie van de plant, daarna moet de voeding van elders komen.
-
Paprikakasje in de maak
kasje gemaakt van een oud zwembadje?
-
Wat heb je vandaag gekregen?
mooi geworden mellie
-
Het weer in 2020
Het is hier ook echt droog. Normaal kunnen we geen meter diep graven en dan zitten we op grondwater, bij hoge grondwater zelfs maar een halve meter. Gisteren in de voortuin gegraven, een dikke meter diep en nog geen water te bekennen (wel de oude septic tank). En dat terwijl we het water in de kruipruimte nog nooit zo hoog hebben gezien als afgelopen winter, dat lijkt alweer een eeuwigheid geleden.
-
Forum succesvol omgezet
Op welke manier voeg je foto's toe? ik kan met de laptop gewoon meerdere foto's tegelijk uploaden door zowel meerdere foto's tegelijk te slepen naar "sleep bestanden naar deze plek" als via de optie "kies bestanden" door meerdere foto's aan te klikken. ik forum amper mobiel dus dat heb ik nog niet geprobeerd. Edit: het posten gaat inderdaad een flink stuk sneller
-
Corona, hoe vergaat het jullie?
Lijkt denk ik zo, in de winter is het altijd wat rustiger en het seizoen is voor de meesten nog maar net begonnen. Dat de MTFD niet door gaat scheelt wel heel veel topic's misschien dat het daarom veel minder lijkt? Wat betreft winkels zijn de verschillen echt heel groot. Bij de ene moet je zelf maar zien hoe je je karretje/mandje schoonmaakt. Bij de ander liggen er doekjes klaar en weer een andere worden de karretjes/mandjes voor je neus schoongemaakt. Een vaste looproute helpt inderdaad ook heel veel. Onze Lidl is klein en overzichtelijk met een vaste looproute en brede gangpaden dus je kan elkaar passeren. De aldi is ongeveer net zo groot maar heeft sinds de verbouwing geen logische looproute meer dus daar kom ik nu maar even niet. De grotere supermarkten zijn minder overzichtelijk maar opzich wel te doen als iedereen een beetje om elkaar denkt. Klinkt alsof ik gigantisch aan het shoppen ben dat ik winkels met elkaar vergelijk maar dat is ook deels voor anderen. Zonet nog op de fiets naar de supermarkt geweest. De ander kwam iets later met de auto zodat ik alle boodschappen in de kofferbak kon zetten. Je moet toch wat als de bezorgdiensten compleet vol zitten.
-
Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2020
Vandaag ook de moestuin helemaal lente klaar gemaakt Er stond een vies koude wind maar uit de wind en in de zon was het best lekker. Onkruid weggehaald, de tomatenpotten weer ingegraven en alles voorzien van een laagje compost. Bedenk me nu ik dit schrijf dat ik de emmer compost voor bij de rabarber ben vergeten. Morgen dan maar. Dan ook de rekken voor de erwten neerzet zodat die de grond in kunnen.
-
diverse pompoen- en courgettesoorten naast elkaar
Zo doe ik dat inderdaad ook, mooi courgetteboompje.
-
Corona, hoe vergaat het jullie?
Ik doe altijd op maandag weekboodschappen dus dat is ook alweer bijna een week geleden. Rustig was het afgelopen week al en de rest van de schappen waren ook allemaal prima gevuld alleen de bloem dus niet.
-
ingegraven emmer met munt
ik heb een pot met gaten aan de onderkant ingegraven en nog niet gemerkt dat het via daar is uitgelopen.
-
Corona, hoe vergaat het jullie?
Gist is hier het probleem niet, bloem wel. Ik heb nog 1 pak en dan is het op.
-
Corona, hoe vergaat het jullie?
Helaas is dat niet helemaal waar. Bij mijn oma die meerdere keren per dag thuiszorg kreeg wilden ze de zorg afschalen tot het minimale. Ze zou een ipad krijgen en dan zorg op afstand. Zie je het al voor je een complete digibeet die met een ipad moet gaan werken? Gaat nu gelukkig eerst niet door omdat er geen wifi is maar voor de medicatie komen ze al niet meer langs terwijl dat juist een van de belangrijkste dingen was, dat is in het verleden al meerdere keren gigantisch fout is gegaan. Ook bijvoorbeeld hulp bij douchen mag mogelijk niet meer omdat dat extra besmettingsgevaar oplevert. Nog even en er komt dus helemaal niemand meer bij oma langs en dan zal er toch echt familie langs moeten gaan. Ik hoop dus niet dat dat hier verboden gaat worden want dan komen echt heel veel mensen in de problemen. Andere oma woont in een tehuis, daar mag geen bezoek komen maar ze krijgt daar tenminste nog wel alle zorg die nodig is en zal daardoor dagelijks mensen zien.
-
Corona, hoe vergaat het jullie?
Hier op straat is het wel erg rustig. Het beeld vertekend misschien ook omdat het dorp normaal bij mooi weer vol stroomt met toeristen en nu zijn het enkel de dorpsbewoners die op straat zijn. Er zijn wel mensen op straat hoor maar het is rustig genoeg om zonder moeite voldoende afstand te bewaren.
-
Corona, hoe vergaat het jullie?
Je begrijpt de maatregel van de volkstuin? Want wat je daarna omschrijft is precies wat in Nederland ook mag. Je mag met gezinsleden of met 1 ander persoon naar buiten. Dus volgens die regels mag Goldfish gewoon met zijn beide kinderen naar de volkstuin of met de vrijwilliger. Ik snap niet waarom de volkstuinen menen strengere regels te moeten hanteren dan de landelijke maatregelen. Bezoek thuis is in Nederland iets ruimer (max 3 personen) dan in Belgie omdat dat toch niet valt te handhaven en omdat sommige mensen echt hulp nodig hebben dus dat zou levensgevaarlijk kunnen zijn om dat volledig te verbieden.
-
Forum succesvol omgezet
Dat lijkt een soort concept te zijn die blijft hangen wanneer je quote en vervolgens niet plaatst. Als ik nu dit bericht typ, niet plaats en het topic afsluit dan zie ik de volgende keer dit bericht weer in dit topic.
-
Babbeltuin #2
Grappig af en toe een andere kleur of totaal andere bloem ertussen
-
Corona, hoe vergaat het jullie?
Als mensen zich niet aan de regels houden en iemand meldt het bij de gemeente is er zelfs kans dat de hele volkstuin wordt afgesloten. Denk dat dat voor een volkstuin wel meevalt omdat het ook voedselvoorziening is maar je mag er best mee dreigen. Misschien hebben jullie al iets in het reglement staan dat mensen zich aan de Nederlandse regelgeving moeten houden? Dan kan je heel hardleerse mensen tijdelijk de toegang ontzeggen.
-
Landelijke compostdag
Officieel is het afgelast. Weet natuurlijk niet of alle gemeentes daarin meegaan. "Vanwege het coronavirus is de Landelijke Compostdag van 28 maart 2020 AFGELAST. Mogelijk vindt deze later dit jaar alsnog plaats. Houd hiervoor deze website in de gaten." https://www.verenigingafvalbedrijven.nl/landelijke-compostdag
-
Muizen doden of verplaatsen Poll
In nederland zijn lijmplanken/lijmvallen verboden
-
Corona, hoe vergaat het jullie?
Zal per omgeving verschillen hoeveel sociaal contact er nog mogelijk is. In een rusthuis lijkt het me nu erg eenzaam. Ik heb nu meer contact met buren dan anders, via het internet is dat geen enkel probleem. Ook lopen we smiddag even een rondje voor wat beweging en dan staat zoontje uitbundig te zwaaien naar de oudere buren waarmee er ook direct een stukje sociale controle plaatsvind of alles daar oké is.