Alles dat geplaatst werd door Jorieke123
-
Welke boombescherming tegen damherten ?
Wij hebben geen ervaring met damherten, wel met varkens en koeien in weitjes waar we ook een paar bomen hebben geplant voor schaduw. Daar hebben we van palen met planken bescherming omheen gemaakt. Maar goed, dat is nog te doen voor een paar solitaire bomen per wei. Ik weet niet om hoeveel bomen het gaat bij jou? Schrikdraad zou misschien ook nog een optie zijn.
-
Het weer in 2025
Allemaal hele nuttige info, maar kunnen we terug naar het weer? Wij vinden het heerlijk weer, al mag er hier in Zelhem echt nog wat meer regen vallen. Of alleen op ons adres, als verder niemand het wil hebben? Voor het gras en de moestuin enzo valt erop zich al wel genoeg, maar de bomen en struiken willen nog wel iets meer.
-
Nectarine zonder krulziektebestrijding
Ik heb het topic gesloten want dit gaat niet echt een goede kant op zo te zien.
-
Foto's van: je oogst
-
Wat heb je net (in)gemaakt? (uit eigen tuin)
-
Foto's van: je oogst
Eindelijk weer eens perziken in onze (buiten)bomen. Maar alle mensen wat zijn ze lelijk en aangetast met van alles. Gelukkig hebben we varkens die al het snij-afval weg willen werken. Als dit appels of pruimen waren geweest dan was ik ze niet eens allemaal uit gaan zoeken en verwerken. Bah.
-
Nectarine zonder krulziektebestrijding
Je ziet op Facebook wel meer prachtige dingen die niet waar zijn...? Ik heb een nectarine in de kas en daar plukken we nu heerlijke vruchten van. Onder dat boompje kwam er 1 op van een pit van vorig jaar, en die heb ik nu buiten gezet. Maar daar verwacht ik weinig van. En ik heb de ruimte. We hebben dit jaar wel weer eindelijk eens wat perziken uit ons bos, maar die zien er werkelijk waar niet uit. Zowel de bomen als de vruchten...
-
Gewoon heeel veel foto's
Prachtige oogstfoto's!
-
Varkens
-
Jonge eenden, geweldige slakkenvangers
Ondertussen kunnen we nu goed zien en horen welke eenden mannelijk en welke vrouwelijk zijn. De kerels krijgen zelfs al de krul in hun staart Ze zijn trouwens ook goed in het opruimen van valfruit!
-
Foto's van: je oogst
- Wat heb je vandaag uitgedeeld/weggegeven?
Een paar kilo bramen aan @Anna3, ze mochten ze wel even zelf plukken (met wat hulp van ons)- Foto's van: je oogst
@Mellie geen speciale soort ofzo, gewoon vroeg begonnen in de kas en daarna uitgeplant. Elke 2 weken ofzo, dus er komt nog lekker wat aan.- Hoi, ik ben Ell.
- Hoi allemaal
- Nieuw. Hallo mijn naam is Mica
Welkom!- Voorstelronde
- Cheddar kaas maken
uiteraard! Er liggen daar rechts een stuk of 4 kaasjes (Parmezaanse en cheddar) die nog wel even mogen liggen, de rest is op zich 'klaar' en die kunnen dus gegeten worden.- Cheddar kaas maken
Die wax is volgens mij gemaakt van paraffine Petra. Mijn kaasjes liggen in een grote koele kelder, op plastic/vezelige matjes. Maar dat gaat nog wel eens een beetje 'zweten' of soms zit er een klein barstje in de wax waardoor er ook wel eens iets lekt ofzo. Het leek mij beter dat er wat meer lucht langs alle kanten van de kaasjes kan, dus Joep heeft van stevig RVS gaas wat roosters gevouwen waardoor ze nu bijna 'zweven'- Het weer in 2025
Het ging hier wel even lekker net, zal zo eens kijken wat de opbrengst is.- Foto's van: je oogst
- Zuurkool maken.
Nou die ziet er goed uit, ruikt ook al lekker. Mooi helder vocht, geen gedoe met kaam er op ofzo. De pot staat nu in onze minder-koude-kelder.- passiflora - passievrucht
Die van mij wil niet... misschien omdat ik em nog in pot heb staan, wel met de bodem er uit geknipt, om te beschermen tegen ritnaalden? Volgend jaar toch maar zonder pot uitplanten en hopen op het beste.- Identificatie: wat voor plant, struik of boom is dit? #2
@citroen ik heb je vraag/foto even samengevoegd met dit identificatie-topic.- Teeltwedstrijd 2025 Aubergine Golden Egg
- Wat heb je vandaag uitgedeeld/weggegeven?
Over Moestuin Forum
Op Moestuinforum.nl vind je alles over moestuinieren in Nederland: van moestuinproblemen en oplossingen tot plagen en ziekten in de moestuin, het kweken van groente of fruit, inspirerende moestuinrecepten en het gemakkelijk bijhouden van je moestuin.