Geplaatst: 6 maart 201412 j Ja gut, bij het woord hobbies heb ik toch wel heel sterk de associatie met theezakjes vouwen, zandkaartjes maken, breien en dat soort dingen. Daarom vond ik ook heel lang dat ik geen hobbies had. Maar eigenlijk zijn hobbies volgens mij gewoon dingen die je graag doet, en waarmee je niet in (een aanvulling op) je levensonderhoud voorziet. En dan is ineens een heleboel je hobby. Ook beeldende kunst maken hoor, of doelloos door de duinen struinen!
Geplaatst: 14 maart 201411 j Hahaha, die deken kom je ook overal tegen zeg, die ben ik dus ook aan het haken in tweevoud voor de twee jongste dames. Verder nog andere haak projecten. Ook bakte ik voor de verbouwing veel taarten Ik naai ook kleding en vind veels te veel dingen leuk...
Geplaatst: 19 september 201411 j Gister weer heerlijk naar de KNPV hondenclub geweest, is weer een aantal jaartjes geleden met de laatste politiehond africhten. En mijn man is mijn laatste afgerichte Mechelse herder gewend, maar dan is Sultan wel heel erg wennen. Nu komt mijn man er achter, dat daar wel heel veel werk achter schuil gaat.De eerste keer hebben we de springoefeningen, volgen en af leggen, zwemmen en aanzetten gedaan. Gister volgen, af leggen, rivieren en aanzetten. Met het bijten ging het al veel beter, mooi goed op de plek, mooie rustige volle beet. Wat een vooruitgang in een week tijd, voor een jonge hond die alleen mouw gewend is. Zo goed op het pak bovenarm, wat een verrassing brave hond.Sultan is een fijne hond voor mijn man KNPV te leren en zijn ervaring op te doen, voor met een pup in de toekomst af te richten. En wij hebben en super fijne waakhond bij huis, met zijn kwajongensstreken.Iemand die ook KNPV traint?
Geplaatst: 19 september 201411 j Leuk dat jullie er samen zo van genieten.Zelf heb ik nooit een KNPV training gedaan met mijn honden maar ik vind het prachtig mooi om te zien Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 19 september 201411 j Nee ik train geen KNPV met mijn hond, eerlijk gezegd snap ik ook helemaal niet waarom je zoiets met je huishond zou willen. Ik zie er geen heil in om je hond te leren bijten/pakken, en de trainingsmethodes (dingen onder stroom zetten zodat de hond niet mag falen, wtf! ) staan mij ook nogal tegen. Als je dan zo graag iets met je hond wilt doen (wat ik volkomen begrijp), waarom dan niet iets leuks zoals speuren, reddingszwemmen, flyball of alles tegelijk?
Geplaatst: 19 september 201411 j Conny het is zeker mooi om te zien, wat honden zoal niet kunnen leren.Mijke de honden die voor KNPV geschikt zijn, zijn geen huishonden maar werkhonden een heel verschil in hun gedrag met name hun driften. De honden worden afgericht voor onderanderen de politie en gaan zo ook hun dienstjaren draaien. Dat zijn geen knuffel huishondjes, maar diensthonden.Je hebt objectbewaking, politiehond I, politiehond II, speurhond, speurhond personen, speurhond drugs en speurhond explosieven bijvoorbeeld is dat niet leuk genoeg? De oefeningen springen kuil, springen heg, springen schutting, volgen, zwemmen, voedsel weigeren, bewaken, transport, stellen stok, stellen wrp, stellen terugroepen, stellen schijn bijvoorbeeld ook niet leuk genoeg?Ik heb nog nooit met stroom getraind, maar ik wil ook geen knetter harde honden trainen. Een hond straffen ok, maar dan is het ook goed geweest. Belonen en opbouwen is ook een kunst. Er wordt wat van gezegt als het uit de hand loopt en dat doe ik ook. Stroom gebruik moet met wijsheid en ervaring op de juiste wijze gebruikt worden. Maar graag niet alle hondengeleiders slecht beoordelen. Bedenk wel dat zonder de KNPV en de africhters, zouden er geen politiehonden zijn.
Geplaatst: 19 september 201411 j Oh, dus jullie hond wordt geen huishond maar gaat ook echt werken bij de politie? Ja, dan is het wat anders inderdaad. Sorry, verkeerd begrepen!
Geplaatst: 26 september 201411 j Sinds enkele maanden heb ik het piepvirus weer te pakken.Inmiddels heb ik 2 nieuwe metaaldetectors gekocht ( een Garret ace 150 en een Goldhunter Green).Ook ga ik regelmatig magneetvissen ik had al een magneet van 110 kg maar ik krijg net mijn nieuwe magneet binnen, de powerpull xtreme met een trekkracht van maar liefst 500 kg.Zijn hier meer piep of magneet fanaten of praat ik voor de meeste Algebra Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 26 september 201411 j Wat een speciale hobby Connie, kun je er wat meer over vertellen? Wat vindt je zoal?Leuk nieuwtje, Sultan zit vol verrassingen het africhten en trainen gaat super leuk. Hij heeft echt een mooie volle rustige beet, al was de voorzitter even niet veilig bij loslaten. Dat krijg je als je als vreemde aan een hond loopt te trekken en plukken die aan het bijten is. Ging maar snel tussen beide en na loslaten op zijn plaats gezet achter de pakwerker.
Geplaatst: 26 september 201411 j Ik heb er ook een nieuwe hobby bij... breien! Maar dan niet met gewone stokken, ik gebruik een breiring. Dat gaat veel sneller en de kans op steken laten vallen etc. is een stuk kleiner. Perfect voor mijn verstrooide aandachtscapaciteit dus Ik heb de hele familie al mutsen gebreid, mezelf armwarmers, een nekwarmer voor de hond, een infinite scarf als verjaardagscadeautje en een sierkussen voor op de bank. En momenteel maak ik een mooie brede sjaal voor mezelf van hele zachte wol, waar ik in het midden een capouchon in ga maken. Ondertussen komen er heerlijke geuren van mn andere hobby de kamer binnen zweven, er staat een pompoentaart in de oven
Geplaatst: 26 september 201411 j Afgelopen zaterdag ben ik even wezen magneetvissen (een uurtje of 2 á 3)na een half uur haalde ik er een geldkistje uit. Hij was al wel open gebroken en leeg gehaald , maar de kick die het geeft als je het op de kant krijgt . Met de metaaldetector heb ik nog niet echt iets spectaculairs gevonden maar ik ga binnenkort een dagje in n-brabant pieperen. Op de Brabantzoekdag op 25 okt. dus wordt vervolgt Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 26 september 201411 j Ja,mijn man heeft ook zo'n swaffelstok,en is regelmatig de hort op. Ik zoek (edel)steentjes in rivieren en landbouwgronden ,en mijn man is dan bezig met zijn metaaldetector. Wel handig,want ijzerhoudende stenen piet ie ook op.
Geplaatst: 27 september 201411 j schreef Connie: Ook ga ik regelmatig magneetvissen ik had al een magneet van 110 kg maar ik krijg net mijn nieuwe magneet binnen, de powerpull xtreme met een trekkracht van maar liefst 500 kg. Wat moet ik me daar bij voorstellen Connie, bij dat magneet vissen? Een magneet van 500kg, die draag je zomaar niet in je binnenzak mee hé, dus bedoelt ge waarschijnlijk 500kg trekkracht. Bon, als ge nu een obus vind van 400 kilo, hoe haalt ge die dan op? Hebt ge dan een kraan mee of zo? Nu bedoel ik niet het gevaar van ontploffingen van oorlogstuig maar eender welk zwaar voorwerp kunt ge toch zomaar niet opheffen? Dat het een elektromagneet is dat snap ik wel en die kunt ge terug afzetten maar toch? Beetje meer uitleg alstublieft. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 27 september 201411 j Grapjas ! Ik dacht eigenlijk gewoon aan een magneet van 1 kg ?Maar ben ook wel benieuwd.
Geplaatst: 27 september 201411 j Hahaha...ja het roept wel wat vragen op he . De magneet heeft idd een trekkracht van 500 kilo en weegt geen 500 kilo hij weegt om precies te zijn 3.2 kg (nog best behoorlijk om mee te gooien hoor). En ja als je niet oplet kan je er hele rare taferelen mee krijgen ,kijk maar eens op youtube bij magneetvissen met 500 kilo: Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 27 september 201411 j Haha...lijkt wel de moderne versie van Laurel en Hardy Maar neem je swaffeltje mee morgen, misschien vind je wel n oude tractor
Geplaatst: 27 september 201411 j Ware het niet beter met een elektromagneet op batterijen? Die kunt ge dan afzetten om uw vondst los te maken, weegt mogelijks wel zwaarder maar toch?En op dat filmke van Okegem( B) hadden ze toch een granaat boven gehaald. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 27 september 201411 j Hier wordt ook veel keswafféld 1e wereldoorlog gebied. Ik heb ook wel mensen gehad die bij mij in de tuin willen komen zoeken..ja mag het namelijk lang niet overal doen. Ik sprak iemand die al twee x een dode vond..in de bossen. Die heeft hij weer toegedekt..hij mag dat daar namelijk helemaal niet doen. Alleen een jonge jongen is in mijn tuin geweest, die zocht wat langs mijn beek en vond niet eens de oude vooreuroze centen die ik daar verstopt had voor hem. Die ben ik nu dus kwijt We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 september 201411 j De metaaldetector van mijn man noem ik dus de swaffelstok Nee inderdaad Jet,dat mag zeker niet overal,en als je op het land wil van iemand,dan moet je toestemming vragen.Tja,als je t dan doet op plekken wat niet mag,en je vind een lijk,ben je mooi aan de beurt.Moet er niet aan denken Het ding piept in verschillende tonen (goud/zilver/metaal,enz) en geeft aan in cijfers wat er (kan) liggen en hoe diep.
Geplaatst: 28 september 201411 j Ware het niet beter met een elektromagneet op batterijen? Die kunt ge dan afzetten om uw vondst los te maken, weegt mogelijks wel zwaarder maar toch?En op dat filmke van Okegem( B) hadden ze toch een granaat boven gehaald. Willy weet wel zoiets te bouwen Spannend zo een hobby.
Geplaatst: 29 september 201411 j Mijn man is ook zo'n metaaldetector fan.Is overal aan het inventariseren waar het maïs er nu weer af is..Hij heeft ook al dozen vol met spul wat hij gevonden heeft.Het leukste is wel een bandelier van rond 1400.. een slang met aan weerszijden adelaar koppen die hem vast houden. Volgens kenners een museumstuk.Maar gaat niet weg, te leuk om te hebben. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 1 oktober 201411 j Onze wekelijkse hobby, en wat mij betreft het beste bordspel ooit: “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna
Geplaatst: 1 oktober 201411 j O, dat speel ik ook graag met de kinders..erg leuk Kolonisten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.