Geplaatst: 29 augustus 201312 j Pfff ik merk dat ik toch echt wel een stadskindje ben geworden hoor. Vroeger toen ik klein was had ik nergens vrees voor en vond ik het leuk om slakken, wormen, spinnen en torren over mn hand te laten 'lopen'. En nu griezel ik me een slag in de rondte. Beestjes, brrrrrr! Maargoed daar moet ik me maar snel weer overheen leren zetten als we volgend jaar een echte moestuin krijgen he
Geplaatst: 29 augustus 201312 j Ik ben nergens bang voor al kunnen de spinnen hier werkelijk heel hard bijten en heb je een weeklang een zwaar jeukend gezwel.. Maar ik gruwel van die vieze taaie smerig roodbruine naaktslakken die mijn moestuinleven al maanden zuur maken. De gruwel komt vooral van het vermoorden van die beesten, ik doe het tegenwoordig met een spade> Tsjop! zo in 2 stukken en wat er dan uitpulpt aan slakkeninhoud, IEKKKKKKKK... Ik Tsjop ze nu tegenwoordig met mijn hoofd de andere kant opgedraaid. beter!
Geplaatst: 30 augustus 201312 j Ik zing wel vaak over beestjes op de tuin, jullie ook? http://www.youtube.com/watch?v=12U2AqvM57I
Geplaatst: 30 augustus 201312 j ja ik zing ook, op de wijze van "Een jongeman uit Bennekom..." Een veenmol hier te Overveenzag iets te laat mijn stappend beenzijn lijfje was van toen af plat het beestje had het wel gehad En naaktslak dacht, ik ben wat preutsen kocht een Dekkers, het is echt heustotdat recent de firma floptewaarop hij acuut met preutszijn stopte Een mees alhier die vrat veel zadenvan zonnebloem dat kun je radentotdat de baas, een zekre RobOde mees z'n snacktent voorzag van draden (ja doei, ik laat niet alles rijmen, d'r zijn grenzu ja!) 30 augustus 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 30 augustus 201312 j zei de greet hikkend van de lach!!!! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 30 augustus 201312 j Hahahaha ik lig onder de tafel RobO en doe nu verwoede pogingen er weer onder vandaan te komen..
Geplaatst: 1 september 201312 j Ik schrok me van de week echt naar; Zag mijn eigen hoofd in de spiegel die achter een tomatenplant hangt
Geplaatst: 2 september 201312 j Waarom hangt er een spiegel achter een tomatenplant, een ijdele tomaat? 2 september 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 2 september 201312 j Nee, die spiegel hangt daar al een jaartje, maar die tomaat is er later voor gezet Foto heb ik maar niet gemaakt Robo er staat wel een foto van mij in dat foto-topic, maar ik weet niet waar ik dat topic kan vinden
Geplaatst: 16 september 201312 j Deze jongens vinden wij soms, Niet gevaarlijk (meestal) soms een Adder. Goeie muizen vangers ook. Maar een van onze twee Jack-Russels die vangt ze en da's niet fijn. Maar sinds we twee katten hebben zijn er geen muizen meer en kom je (bijna) nooit meer een slang tegen Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
Geplaatst: 16 september 201312 j Was niet helemaal goed gegaan Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
Geplaatst: 16 september 201312 j Zo Een ringslang (couleuvre a collier) geloof ik? Mooi beest, zonde dat hij dood is... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 september 201312 j Oi ! Ja die herken ik. Is dát een ringslang ? Ik dacht altijd dat ik dan een adder zag. Geen verstand van slangen dus. Ook wel eens zo eentje kapot gemaaid ja. Meestal was het een hazelworm trouwens.Bij thuiskomen in het huis lag deze wel vaak opgerold midden op de tegelvloer in de keuken. Nee, slangen hoeven van mij ook niet.
Geplaatst: 16 september 201312 j Ik vind ze erg mooi. Lie heeft ooit ook wel eens een hazelworm doormidden gehakt omdat hij dacht dat het een adder was. Kan gebeuren. Maar als je eenmaal een adder hebt gezien zal je ze niet meer verwarren. Hazelwormen eten trouwens lekker veel slakken We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 september 201312 j Auteur Slangen!!! BRRRRRR daar griezel ik echt van!! De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Geplaatst: 2 september 20196 j Kiek, er is overal een topic voor, op ons mooie forum. En mijn aanvulling hierop begint zo: Het is weer jonge hondjestijd! Maar dan de achtpoots-variant. Nee echt. Wat een spinnenjaar is dit! We hebben al vier van die wielwebspinnen binnen gehad. Kijk en een spinnetje binnen, daar kan ik me gerust overheen zetten (Nou ja, ze moeten zich niet in het bad laten zakken vanaf het plafond als ik net verwoede pogingen aan het doen ben me kalm en ontspannen te voelen ) Maar die enorme knoeperds, annex ‘jonge hondjes’ zoals wij ze thuis noemen, daar krijg ik echt spontaan kippenvel van. Zelfs als ik dit alleen maar type. (Typen, ik type of tiepen, ik tiep ) Nou maar goed. Buiten dus. Heb ik er minder last van. Hoewel ik van de week tot twee keer toe met mijn giechel vol in een web liep in de kas. Want ja. Je tuurt naar dat tomaatje dat je wilt plukken, niet naar die achtpoter die daar in d’r webbert voor loopt te bungelen - met die camouflage zit het dus wel snor. Wat dat aangaat, en dus niet alleen voor insecten. Maar verder mogen ze buiten dus gerust hun griezelige gang gaan. Desalniettemin vind ik het hoogst onprettig als ik in plaats van in een sappige framboos, in een vette spinnenkont knijp. Het overkwam me zojuist eerst bij de rode frambozen en ik wist het op een haar na te voorkomen bij de gele. Zie foto. (Spontaan besloten dat ze de framboos mocht houden ) De oogst is er trouwens gelukkig niet minder om wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 2 september 20196 j Dat ik het werk van een woelmuizenval af moest maken, daar griezel ik van.
Geplaatst: 2 september 20196 j Ach jee. Dat is zeker naar Amrutten! Was de val stuk? Of gewoon onfortuinlijk dichtgeklapt? wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 2 september 20196 j De val werkte goed, waarschijnlijk voor woelMUIZEN. Het beest wat in de val zat was volgens mij een woelRAT.Volgevreten aan 30% van mijn aardappels. Dit was een geval van: vraatzucht komt voor de dood.Had hij minder gevreten, had ik geen val gezet. Ik kan best delen, maar het liep de spuigaten uit.Het was een vervelende situatie, maar de volgende krijgt ook weer een mep van mijn plantschop.
Geplaatst: 3 september 20196 j Ik griezel/schrik hier regelmatig van de prooien van katten. Zoals lijkjes van vogeltjes, een ratje en en eendekuiken. Een paar jaar terug was het nog erger. Toen vond ik ook konijnenoortjes. Van een killvos. Ik griezel/schrik ook van onverwachte spinnen aan een draad of in spinnenwebben waar ik soms inloop. En bij het plots zien van een beest(je) dat ik niet direct herken. En ik griezel /schrik telkens weer van het geluid van krolse katten in de nacht. Tot ik me realiseer dat het een kat is die dat enge geluid maakt. En ik griezel veel te vaak van kippenkak onder mijn voeten. Jakki bah.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.