Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Waar griezel jij van in de moestuin?

Featured Replies

Geplaatst:

Pfff ik merk dat ik toch echt wel een stadskindje ben geworden hoor. Vroeger toen ik klein was had ik nergens vrees voor en vond ik het leuk om slakken, wormen, spinnen en torren over mn hand te laten 'lopen'. En nu griezel ik me een slag in de rondte. Beestjes, brrrrrr!

Maargoed daar moet ik me maar snel weer overheen leren zetten als we volgend jaar een echte moestuin krijgen he

Geplaatst:

Ik ben nergens bang voor al kunnen de spinnen hier werkelijk heel hard bijten en heb je een weeklang een zwaar jeukend gezwel..

Maar ik gruwel van die vieze taaie smerig roodbruine naaktslakken die mijn moestuinleven al maanden zuur maken. De gruwel komt vooral van het vermoorden van die beesten, ik doe het tegenwoordig met een spade> Tsjop! zo in 2 stukken en wat er dan uitpulpt aan slakkeninhoud, IEKKKKKKKK... Ik Tsjop ze nu tegenwoordig met mijn hoofd de andere kant opgedraaid. beter!

Geplaatst:

ja ik zing ook, op de wijze van "Een jongeman uit Bennekom..."

Een veenmol hier te Overveen

zag iets te laat mijn stappend been

zijn lijfje was van toen af plat

het beestje had het wel gehad

En naaktslak dacht, ik ben wat preuts

en kocht een Dekkers, het is echt heus

totdat recent de firma flopte

waarop hij acuut met preutszijn stopte

Een mees alhier die vrat veel zaden

van zonnebloem dat kun je raden

totdat de baas, een zekre RobO

de mees z'n snacktent voorzag van draden

(ja doei, ik laat niet alles rijmen, d'r zijn grenzu ja!)

aangepast door Gast

Geplaatst:

zei de greet hikkend van de lach!!!!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Er is een groot dichter aan je verloren gegaan

Geplaatst:

tuinieren griezelen humor en zongen gaan prima samen !!!

Geplaatst:

Hahahaha ik lig onder de tafel RobO

en doe nu verwoede pogingen er weer onder vandaan te komen..

Geplaatst:

Ik schrok me van de week echt naar; Zag mijn eigen hoofd in de spiegel die achter een tomatenplant hangt

Geplaatst:
Geplaatst:

foto? kunnen we ook ff schrikken

Geplaatst:

Waarom hangt er een spiegel achter een tomatenplant, een ijdele tomaat?

aangepast door Gast

Geplaatst:

Nee, die spiegel hangt daar al een jaartje, maar die tomaat is er later voor gezet

Foto heb ik maar niet gemaakt Robo er staat wel een foto van mij in dat foto-topic, maar ik weet niet waar ik dat topic kan vinden

• 2 weken later...
Geplaatst:

Deze jongens vinden wij soms, Niet gevaarlijk (meestal) soms een Adder. Goeie muizen vangers ook. Maar een van onze twee Jack-Russels die vangt ze en da's niet fijn. Maar sinds we twee katten hebben zijn er geen muizen meer en kom je (bijna) nooit meer een slang tegen

Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.

Geplaatst:

2011-20121121379345904.JPG

Was niet helemaal goed gegaan

Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.

Geplaatst:

Zo

Een ringslang (couleuvre a collier) geloof ik? Mooi beest, zonde dat hij dood is...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

huu!

Geplaatst:

Oi ! Ja die herken ik. Is dát een ringslang ? Ik dacht altijd dat ik dan een adder zag. Geen verstand van slangen dus. Ook wel eens zo eentje kapot gemaaid ja. Meestal was het een hazelworm trouwens.

Bij thuiskomen in het huis lag deze wel vaak opgerold midden op de tegelvloer in de keuken.

Nee, slangen hoeven van mij ook niet.

Geplaatst:

Ik vind ze erg mooi. Lie heeft ooit ook wel eens een hazelworm doormidden gehakt omdat hij dacht dat het een adder was. Kan gebeuren. Maar als je eenmaal een adder hebt gezien zal je ze niet meer verwarren. Hazelwormen eten trouwens lekker veel slakken

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Slangen!!! BRRRRRR daar griezel ik echt van!!

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

• 5 jaar later...
Geplaatst:

Kiek, er is overal een topic voor, op ons mooie forum. En mijn aanvulling hierop begint zo:

Het is weer jonge hondjestijd!

Maar dan de achtpoots-variant.

Nee echt. Wat een spinnenjaar is dit!

We hebben al vier van die wielwebspinnen binnen gehad. Kijk en een spinnetje binnen, daar kan ik me gerust overheen zetten (Nou ja, ze moeten zich niet in het bad laten zakken vanaf het plafond als ik net verwoede pogingen aan het doen ben me kalm en ontspannen te voelen ) Maar die enorme knoeperds, annex ‘jonge hondjes’ zoals wij ze thuis noemen, daar krijg ik echt spontaan kippenvel van. Zelfs als ik dit alleen maar type. (Typen, ik type of tiepen, ik tiep )

Nou maar goed. Buiten dus. Heb ik er minder last van. Hoewel ik van de week tot twee keer toe met mijn giechel vol in een web liep in de kas. Want ja. Je tuurt naar dat tomaatje dat je wilt plukken, niet naar die achtpoter die daar in d’r webbert voor loopt te bungelen - met die camouflage zit het dus wel snor. Wat dat aangaat, en dus niet alleen voor insecten.

Maar verder mogen ze buiten dus gerust hun griezelige gang gaan. Desalniettemin vind ik het hoogst onprettig als ik in plaats van in een sappige framboos, in een vette spinnenkont knijp. Het overkwam me zojuist eerst bij de rode frambozen en ik wist het op een haar na te voorkomen bij de gele.

Zie foto. (Spontaan besloten dat ze de framboos mocht houden )

a77cd1fbc0616eed059500e6a97e2c58.jpg

De oogst is er trouwens gelukkig niet minder om

2ba166733cad78bab82250d44490d9df.jpg

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Dat ik het werk van een woelmuizenval af moest maken, daar griezel ik van.

Geplaatst:

Ach jee. Dat is zeker naar Amrutten! Was de val stuk? Of gewoon onfortuinlijk dichtgeklapt?

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

De val werkte goed, waarschijnlijk voor woelMUIZEN. Het beest wat in de val zat was volgens mij een woelRAT.

Volgevreten aan 30% van mijn aardappels. Dit was een geval van: vraatzucht komt voor de dood.

Had hij minder gevreten, had ik geen val gezet. Ik kan best delen, maar het liep de spuigaten uit.

Het was een vervelende situatie, maar de volgende krijgt ook weer een mep van mijn plantschop.

Geplaatst:

Ik griezel/schrik hier regelmatig van de prooien van katten. Zoals lijkjes van vogeltjes, een ratje en en eendekuiken. Een paar jaar terug was het nog erger. Toen vond ik ook konijnenoortjes. Van een killvos.

Ik griezel/schrik ook van onverwachte spinnen aan een draad of in spinnenwebben waar ik soms inloop. En bij het plots zien van een beest(je) dat ik niet direct herken.

En ik griezel /schrik telkens weer van het geluid van krolse katten in de nacht. Tot ik me realiseer dat het een kat is die dat enge geluid maakt.

En ik griezel veel te vaak van kippenkak onder mijn voeten. Jakki bah.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.