appelvrouw Geplaatst: 11 september 2013 Geplaatst: 11 september 2013 (aangepast) Nieuwe inschrijving blije doos (voorheen zaden carrousel) 4e ronde Zijn we het nog steeds eens met de volgende regels? - Deelname vanaf 6 maanden lid op het forum en regelmatige activiteit - collectief besluit bij uitzonderingen- Alle zaden mogen erin, alleen vanzelfsprekend geen (zelf geoogste) zaden afkomstig van zieke planten en/of zaden die niet of nauwelijks kiemkrachtig zijn.- De zaden die je erin doet apart verpakken en voorzien van naam en houdbaarheid en/of oogstdatum als dat bekend is (of anders een schatting daarvan). Ook graag vermelden of het eigen oogst is, en je eigen naam erbij, zodat er eventueel nog informatie in de winnen is.- Het aantal zaden wat je uit de envelop pakt moet redelijkerwijs in verhouding staan met wat je er in stopt. Niet teveel zaden pakken van één soort. Het idee is om te proberen de doos per regio te versturen zodat er minder kosten zijn voor eenieder; de doos kan dan in die regio rondcirkelen.Geef dus bij je inschrijving de dichtstbijzijnde grote plaats op, of de regio waar je je in bevind. Probeer de doos na enige dagen weer door te geven..Twee weken is echt te lang! Iedereen schrijft zich dus opnieuw in! De nieuwe ronde start 21 oktober in Hilversum Zodra je de doos hebt ontvangen is het slim meteen kontakt op te nemen met de volgende op de lijst zodat er enige vaart in de verzending/rondgang zal blijven.De beste manier om kontakt op te nemen met de volgende op de lijst/ in je regio is per persoonlijk bericht..niet iedereen kijkt dagelijks op het forum en als je deze optie hebt gekozen bij persoonlijke instellingen>breng me op de hoogte van nieuwe privéberichten<krijgt je als ontvanger van een bericht ook een email. Geef je adres alleen op aan diegene die jou de doos door gaat sturen. Jet- Hilversum (1)Jan Lokman- Baarn (1)Jasmin -Amersfoort (1)Gwen- Utrecht (ook regio Zwolle (Station) halen of brengen! Regio Driebergen-Zeist (station) of Doorn, de bushalte! Limoen- Den Haag + Leiden, Oegstgeest, Zoetermeer en sporadisch Uithoorn(1)Simke- Den Haag (1)Eelzuhtju- Maassluis, Schiedam en SpijkenisseConny- Zuid Holland(1)Karin- Brabant in de noord west hoek, Hoekse Waard, Ridderkerk en Rotterdam/Dordrecht.(1)Akita- Ridderkerk tussen Dordrecht en Rotterdam(1) Beertjerinke- Nieuwerkerk (Zeeland) Vlissingen en omstreken/ Bergen op zoom of Steenbergen(1)Weknow- Zeeuws Vlaanderen(1) Kruidje- regio EindhovenRoosmarij- regio Eindhoven (1)Bloemenkoningin- Tilburg, Eindhoven(1) Jos - Zuid Limburg (1)Geedee- Zuid Limburg (1) Sovreze- regio Gelderland, Aerdt bij Zevenaar.Borderrose- regio Aerdt/Zwolle Erny- GroningenThea- KommerzijlLoes- Groningen, DrenteJarno- Hoogeveen SuusP-Den Bosch *volgende ronde.. 19 februari 2014 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
borderrose Geplaatst: 11 september 2013 Geplaatst: 11 september 2013 Ik zou ook wel graag mee willen doen. Mijn vriend is voor zijn werk veel onderweg in midden en oost Nederland dus we kunnen de doos wel ergens oppikken en weer afgeven. Dichtsbijzijnde plek is voor ons dan denk ik Aerdt of Zwolle. Quote
roosmarij Geplaatst: 11 september 2013 Geplaatst: 11 september 2013 Ik wil graag meedoen: Brabant regio Eindhoven Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Gwen Geplaatst: 11 september 2013 Geplaatst: 11 september 2013 Even om te kunnen volgen. Ik hoef niet heel snel, dan kan ik de afrijping van mijn zaden even afwachten voor ik ze toe kan voegen. Quote
weknow Geplaatst: 11 september 2013 Geplaatst: 11 september 2013 Mag ik ook meedoen? Zeeuws-Vlaanderen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
appelvrouw Geplaatst: 12 september 2013 Auteur Geplaatst: 12 september 2013 Jullie staan er bij. Omdat ik per pb enkele reakties heb van mensen die de doos nu niet onmiddellijk willen hebben, én natuurlijk ook omdat er sinds de doos door Conny in maart is meegenomen naar de MTFD er niets mee is gebeurd is mijn voorstel dat ik de doos meeneem en eens goed uitmest.Oud zaad en alles waarvan ik denk dat het niet goed meer is: eruit.Ik heb zelf zat nieuw/vers/gekocht zaad om te beginnen met een nieuwe aanvulling op dat wat er rest... de doos zou dan half oktober in de roulatie komen..dan heeft iedereen ook wel zijn zaden geoogst?Laat even weten wat jullie hiervan vinden. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Conny Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 Daar ben ik het helemaal mee eens. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
simke Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 Hoi Graag wil ik ook mee doen als dat kan. Gr. Simke Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 september 2013 Auteur Geplaatst: 12 september 2013 Simke ik heb je erbij gezet. Zijn er nog andere plaatsten dan Den Haag waar je regelmatig komt? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
eelzuhtjuh Geplaatst: 13 september 2013 Geplaatst: 13 september 2013 Ik heb de doos samen met Conny als laatste gehad geloof ik.Bij mijn plaatsen kan je ook nog toevoegen: Schiedam en Spijkenisse Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
Sovreze Geplaatst: 13 september 2013 Geplaatst: 13 september 2013 Logistiek gezien kom ik ook regelmatig in Nijmegen en een paar keer per jaar in Rotterdam en omgeving, dus mocht er ergens een te groot gat vallen ... Quote
Jan Lokman Geplaatst: 13 september 2013 Geplaatst: 13 september 2013 ook ik wil graag meedoen. Ik woon in Baarn Cheers, Jan Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
Limoen Geplaatst: 13 september 2013 Geplaatst: 13 september 2013 Mijn locaties naast Den Haag zijn Leiden, Oegstgeest, Zoetermeer en sporadisch Uithoorndat maakt het misschien gemakkelijker Quote
simke Geplaatst: 13 september 2013 Geplaatst: 13 september 2013 Simke komt uit Leidschendam of wel aan het prins Claus plein dat licht weer tussen den haag en leiden Zoetermeer. Quote
Limoen Geplaatst: 13 september 2013 Geplaatst: 13 september 2013 Dan hebben we een match simke, leidschendam is voor mij maar een paar minuutjes Quote
simke Geplaatst: 14 september 2013 Geplaatst: 14 september 2013 Ja fijn en mijn. Tuin is ook op weg naar voorschoten. Quote
Akita Geplaatst: 14 september 2013 Geplaatst: 14 september 2013 Zou ik misschien ook nog mee mogen doen.Ik woon in Ridderkerk tussen dordrecht en rotterdam in.(ergens bij Karin en Conny in de buurt dus) Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014
karins70 Geplaatst: 26 september 2013 Geplaatst: 26 september 2013 Ik kan weer niet wachten totdat de doos komt en ik zie dat er nog iemand uit de regio bijkomt. Ik heb familie in ridderkerk, dus dat maakt het weer makkelijker. Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2013 Ik heb eindelijk de tijd de blijde doos in te kijken. Een eerste snelle blik leverde een doosje druipend vocht op. Stank! Het etiketje bracht uitkomst: aardpeer Verder zag ik ladingen doperwten en andere peulvruchten zonder sticker, heel veel zakjes bieslook, peterselie enzovoorts, pompoenpitten van eigen oogst. Wat mij betreft mag alles eruit dat niet goed geëtiketteerd is, wat niet zaadvast is maar wel van eigen oogst, wat over datum is, en wat 4 x aanwezig is ( 1 x erin laten) Mijn voorstel is om alles eruit te gooien en alleen datgene te laten zitten waarvan ik denk dat het de moeite waard is.Ik kan bij twijfel aan jullie vragen, maar ik ben niet van plan bij ieder zakje te vragen wat jullie ervan vinden. Krijg ik de vrije hand? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jarno Geplaatst: 2 oktober 2013 Geplaatst: 2 oktober 2013 Van mij nog je, jij kan het ook het best beoordelen denk ik Quote
Jan Lokman Geplaatst: 2 oktober 2013 Geplaatst: 2 oktober 2013 Beste appelvrouw Ik kan het mis hebben (zit hier nog nie zo lang nie ) maar volgens mij doe je dit al lang genoeg en weet je prima hoe of wat. Dus de vrije hand .. ja please ik zie wel wat er op me af komt , voor mij eerste keer heb sowieso al het een en ander klaar liggen. Cheers Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
Jorieke123 Geplaatst: 2 oktober 2013 Geplaatst: 2 oktober 2013 Helemaal goed, maar hebben de 1e paar mensen op de lijst dan wel wat uit te zoeken? (los van jouw opschoonwerk, want je doet alleen zaken weg die dubbel zijn of niet gelabeld/zelf geoogst spul). Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 2 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2013 In ieder geval de spullen van de zadentafel? Dat is allemaal oogst 2013 was afgesproken toch? Plus wat er nog aan goeds in de doos zit + wat ik erin stop Voor mij is er inderdaad niet veel, maar dat geeft niet, ik ben nog loaded met zaden .En als het lukt zonder verzendkosten door te geven ben ik happy. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
beertjerinke Geplaatst: 2 oktober 2013 Geplaatst: 2 oktober 2013 Ik zou ook wel mee willen doen Ik woon in Nieuwerkerk (Zeeland) Mijn man werkt in vlissingen en omstrekenbegin brabant kan ook nog bergen op zoom of steenbergen En als het wat veder is ook geen probleem maak ik er een dagje winkelen van Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
appelvrouw Geplaatst: 2 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2013 Je staat erbij! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.