greetje11 Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 Vandaag ontvangen het boek in pot en fles van Oded Schwartz.Stond op mijn verlanglijstje en ik heb hem nu dus
Helly Geplaatst: 3 november 2011 Geplaatst: 3 november 2011 Geedee, ik dacht dat er 1x in t jaar ook zoiets was in de IJsselhallen in Zwolle. Ik zie na googlen dat ze een agenda hebben waar in deze maand de IJsselhal wederom wordt gevuld met heel veel boeken. En t mooie is: de toegang is gratis http://www.boekenfestijn.com/agenda.php Good things come in small packages
bart Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 De laatste tijd weer wat mooie boeken rijker: -Tuinen van Overvloed van Fransje de Waard (over permacultuur)-Seed to Seed van Suzanne Ashworth (de bijbel over zelf zaden oogsten)-Zelf biologisch zaden telen van P. van oosterwijck (ook zaden telen)-Het Nieuwe Stadstuinieren van Celia Brooks Brown (over moestuinieren in de stad)-Het Plezier van de Tuinier van John Seymour (verhalen, legendes en geschiedenis van bepaalde cultuurgewassen, erg mooi geïllustreerd en geschreven) Allemaal aanraders vind ik zelf!
appelvrouw Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 mooi lijstje..ik heb er maar een van deze ( biologisch zaden telen). Ik ben wel benieuwd naar dat boek over permacultuur. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
chaotik Geplaatst: 27 december 2011 Geplaatst: 27 december 2011 Dat perma cultuur boek ''Tuinen van Overvloed'' heeft Bart mij voor mn verjaardag gegeven en ik vind het echt een aanrader. Het is met simpele taal geschreven, met veel voorbeelden enzo. Het leest dus makkelijk weg en het blijft goed hangen.
Slipknot84 Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Ik heb 'Meiden in de moestuin' van Alex Mitchell en 'Zelf geoogst' van Marian Flint in de kast staan. Als je iets luchtiger wilt lezen zijn dit goede boeken Ben van plan er nog meerdere te kopen en me er goed in te verdiepen. Groetjes,Chantal
Bit Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 door Alex Mitchell | Februari 2011141 Pagina's | Kosmos Uitgevers | 1ste editie Meiden in de moestuin laat zien wat je moet telen, hoe en wanneer, of je nu een achtertuin hebt of alleen een vensterbank. Van kruiden uit eigen tuin tot mojito's, van bramen voor een ontbijtsmoothie tot zongedroogde tomaten voor een verrukkelijke Griekse zomersalade. Alex Mitchell heeft een column in The Sunday Telegraph, waarin ze schrijft over onderwerpen als het bestrijden van slakken en de beste handcrèmes na het werken in de tuin. @ slipknot ..... zit jij soms ook op http://www.mijntuin.org ?? ik zat daar net te neuzen, en staat dit er al....niet dat ik het boek heb trouwens. maar echt iets voor de dames hier lijkt me.
Janine~Bustani Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Ik heb 'Meiden in de moestuin' van Alex Mitchell en 'Zelf geoogst' van Marian Flint in de kast staan. Als je iets luchtiger wilt lezen zijn dit goede boeken Ben van plan er nog meerdere te kopen en me er goed in te verdiepen. Groetjes,ChantalZelfgeoogst vind ik ook een erg fijn boek! Op mijn wensenlijstje staat nog de Groente & Fruitencyclopedie van Luc natuurlijk
Koetie Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 Na het zoeken op het forum heb nog niet 'mijn' antwoord gevonden (misschien staat het wel ergens en heb ik een verkeerd zoekwoord gebruikt?). Wat is jouw favoriete tuinboek/moestuinboek? Zelf ben ik altijd op zoek naar nieuwe informatie, tips, ideeën. En omdat ik nogal graag lees verslind ik alles wat ik kan vinden over tuinen/moestuinen/snoeien enz. Mijn favorieten, deze heb ik dan ook al aangeschaft:Het nieuwe stadstuinieren - Celia Brooks Brown (incl recepten)Groenten uit eigen tuin - Carol KleinFruit uit eigen tuin - Carol KleinGroenten en kruiden kweken in potten en bakken - Nelly TourmenteDe familiemoestuin - Modeste Herwig (incl aantal recepten) Verlanglijstje:Het moestuinboek - R. BirdDe nieuwe moestuin - Peter Bauwens Heb jij nog boekentips?
geedee Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 (aangepast) Heb ff gezocht, want ik wist dat er hier op t forum al een topic over was; daar staan hele leuke tussen .... zie topic: post15816.html?hilit=favoriete%20boek#p15816 7 april 2012 aangepast door Gast
jeanne-heijmans Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 Waar ik veel uit haal, is het abc van de bio tuin, uitgegeven door Deltas en geschreven door Rosenn Le Page alles wordt hiet zo goed beschreven ook hoe je iets moet toppen, grondbewerking,composteren, waterbeheer, het ritme van de maan, etc. Bij Welkoop gekocht voor 16.95 maar het geld echt waard.
annemiek123 Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 mijn favoriet is De eetbare tuin van Alys Fowler Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
rubo Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 Voor mij zijn er eigenlijk 2 boeken die er uit springen: 1. Het Grote Tuinboek van Bohmig. Dit boek heb ik al 45 jaar en blijft boeien. 2. Groente- en Fruit Encyclopedie van Luuc Dedeene en Guy de Kinder. Dit is het standaardwerk wat in geen boekenkast mag ontbreken. met vriendelijke groet, Rubo
Koetie Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 Bedankt! Ik ga weer eens even de catalogus van de bibliotheek afstruinen naar aanleiding van jullie favo's.Meestal leen ik eerst een boek en als ik het echt heel erg leuk vind koop ik het pas. @jeanne-gordijn, jouw boek is niet alleen bij de Welkoop te koop zie ik, ook bij bruna en BOL! Daar heb ik even kunnen 'bladeren' ziet er goed en duidelijk uit. Leuk!@anniemieke123, jouw boek heb ik ook even kunnen doorbladeren... het word nog moeilijk om te kiezen @rubo, het Grote tuinboek is niet door te bladeren maar wel tweedehands te koop! Ben benieuwd, ga nog eens op zoek op marktplaats. Van de Groente- en Fruit Encyclopedie is alleen de voorkant zichtbaar. Ik kan weer eventjes vooruit Mijn vraag is nu samengevoegd met al een bestaand topic, dus die ga ik ook nog even doorlezen voor nog meer ideeën.
Aanbevolen berichten