Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij Lidl bleek de aanbieding toch niet voorhande dus maar online besteld.

Is inmiddels keurig aangekomen.

Werkt helemaal naar behoren, ik maak soms wel een tweede sluitlijntje.

Een poging gedaan zelf zakjes te maken met dik plastic en dat is ook helemaal goed gelukt.

Ik ben reuze blij.

• 9 maanden later ...
Geplaatst:

Ze verkopen em voortaan via hun webshop zag ik net.

https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Folie-sealapparaat/p100214718?gclid=Cj0KCQjwsZHPBRClARIsAC-VMPA-f8Cy_l48aT_1iu8EKxOqVY8KKsTJ320EaK9-hTwIuz-HnqmD9yMaAo1VEALw_wcB

Kan ik me toch geen buil aan vallen. Toch maar voor deze gegaan. En nu maar hopen geen goedkoop, duurkoop!

NB. De Aldi heeft hun sealmachine op dit moment niet in de verkoop.

Edit: ook meteen via marmot die zakken besteld, voor mocht ik tekort komen.

Oh wacht marmelot heten ze. (Jammer. Marmot is toch veel leuker )

Microstructuur vacuumrollen van 15 en 28 cm breed.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Vanaf vandaag zijn ze hier bij de Lidl volgens de folder weer te koop. Ook de rollen.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Heb de Silvercrest vd Lidl (via enkele omwegen) binnen. Eerste ervaringen niet slecht. Je moet er wel behoorlijk hard op drukken om de deksel vast te klikken. Ik vraag me af hoe lang dat goed gaat. Maar de dubbele naad ziet er niet verkeerd uit. Twee erg dunne lijntjes. Maar zo samen toch een mooie afsluiting. Denk ik.

Wel wat arbeidsintensief. Ik besef me nu in ieder geval goed dat als ik vrijdag een half varken ga vacumeren, dat dit wat meer tijd gaat kosten dan ik misschien gedacht had.

Eerste proefkonijnen vandaag waren de gisteren gebakken koekjes, de Goudse kaas en de camembert (bij die laatste het vacumeren handmatig gestopt, en handmatig geseald. Ging best)

87ae467d1b8209bf68ff524ee6418590.jpg7dce131fadf1839f44967cd6d887e60b.jpge44c9c8e48f633fe028727fd3472d551.jpg

e0368ffaf01030c75d445d9366695853.jpg

Geplaatst:

Mjammmm, lekker!

Probeer voor de zekerheid eens een zak los te trekken. Dat voorkomt verrassingen

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Nou, toch nog op tijd voor het vlees van je varkentje.

Nieuw model, met twee ipv één seal-las.

Misschien ook nog even oefenen met vochtige spullen: net op tijd afbreken van vacumeren (als je vocht richting de las ziet lopen, dan ben je een fractie van een seconde te laat), en direct daarna het starten van sealen (bij mijn apparaat kan ik afbreken door op de toets "seal" te drukken).

Dat vereist echt oefening, maar het loont de moeite. Ook nuttig voor zacht spul dat anders platgedrukt zou worden: appeltaart, aardbeien, etc.).

Zonder goed oefenen: een apparaat dat vrijwel ongebruikt naar een keukenkastje of de zolder verdwijnt.

Met goed oefenen: zeer nuttig apparaat, voor van alles en nog wat. Zeer onlangs nog even op het schor geweest, op lage schoenen, niet helemaal laag water. Beetje erg vochtige voeten. Uit de kofferbak even een vacuumzakje met sokken + gastenhanddoekje gepakt, en ik was weer het heertje. Ook handig voor kampeerders.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Dank Henk. Ben meteen aan de slag gegaan met de wortelsalade van gisteren. Ik snap nu wat je bedoelt met het cruciale moment waarop vocht naar boven gezogen wordt. Krijg er steeds meer handigheid in. Maar goed. Met varken straks de vuurdoop. En meteen enorme bergen oefening nog.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Zojuist ook de apparaten en rollen gespot bij de Aldi. Getwijfeld en toch niet gekocht.. Ga ik dit apparaat wel gebruiken? Voor een stukje kaas is het misschien handig, maar voor de rest heb ik er dan weer een berg plastic voor eenmalig gebruik bij Wat niet in bakjes kan doe ik in diepvrieszakken met dubbele sluiting waar ik de lucht zoveel mogelijk uit duw. Gaat prima en het zakje is meestal meerdere keren te gebruiken. Tja, zie ik ander nuttig gebruik van een vacuumapparaat over het hoofd of heb ik het gewoon echt niet nodig?

Geplaatst:

Een van de voordelen van vacumeren is dat gevacumeerd voedsel veel langer goed blijft.

En verder gebruik ik het bijvoorbeeld om ham op 80 graden in zijn eigen sapjes te garen.

Kijk eens bij sous-vide koken, dan ren je meteen naar de Aldi

Maar je hebt wel gelijk: nóg meer plastic

Al kan je natuurlijk ook deze zakken met een beetje goede wil hergebruiken.

Edit: leuk verhaal:

[...] De student ontdekte dat je voor een stuk vlees dat twee uur lang moet garen, net zo goed je wasmachine in kunt stellen op een (langer) synthetisch wasprogramma. Twee vliegen in één klap. En groenten zouden bijvoorbeeld weer perfect gaar worden tijdens een kort katoenwas-programma.

• 8 maanden later ...
Geplaatst:

Dat verhaal is geniaal, je zou het bijna gaan proberen. De vacuum zakken zijn toch ook water dicht

Ik ga ook een vacuum apparaat van de Lidl kopen. Ik heb in september weer een pakket koe besteld. De vorige meer betekende dat 17 kilo koe per soort stuk vlees in grote plastic zakken. Ik heb toen alles per stuk verpakt in plastic zakjes, maar dan gaat de kwaliteit in de vriezer toch achteruit. Dus ben benieuwd hoe dit werkt

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Iemand die toevallig nog zakken gaat bestellen bij marmelot voor de MTFD? want dan lift ik graag mee op de bestelling. Wil voor de zekerheid 50 zakken van 15 bij 25 Cm bij bestellen voor mijn lidl apparaat omdat ik niet weet of die rol die er bij zit genoeg is voor 17 kilo rundvlees. Maar 1 rol bestellen is weer niet praktisch met de verzendkosten

Geplaatst:

Als die ene rol 28 cm x 300 cm is, dan lijkt me dat echt niet genoeg voor 17 kilo vlees.

Want per zakje heb je toch wel een lengte van 20 cm nodig. Je raakt immers zeker 5 cm kwijt aan het manchet. 300 cm / 20 cm lengte = 15 zakken. En áls het net gaat passen, heb je niks meer voor ander gebruik.

Mijn twee standaardmaten zijn:

15 x 30: voor b.v. (stoof)vlees, max. twee porties.

20 x 30: voor al het andere (pompoen, knolselder, saustomaten, erwtensoep, noem maar op).

Daar kom ik tot nu toe -na ruim vier seizoenen gebruik- altijd mee weg. Soms knip ik vooraf een zak doormidden, voor kleinere dingen.

De rol bewaar je dan, voor het zeldzame geval dat je iets wilt vacumeren dat zowel breed als lang is.

Jorieke is een grootverbruiker. Wat zijn haar favoriete maten, van vacuumzakken? Ik gok op 20 x 25 en 20 x 30 cm.

Een vacuumapparaat is echt een apparaat dat je gaat gebruiken, voor veel dingen. Zoals b.v. na stoofpeertjes bereiden, 4 kilo in één keer. Elke 2 persoons portie past dan mooi in een halve 20 x 30 cm zak.

Helemaal terug on topic: ik wil wel meeliften:

15 x 30: 4 x 50 stuks (a 4,75) https://www.marmelot.com/vacuumzakken-15x30-cm-50-stuk-met-microstructuur-1006.html

20 x 30: 4 x 50 stuks (a 6,50) https://www.marmelot.com/vacuumzakken-20x30-cm-50-stuk-met-microstructuur.html

Over jouw mogelijke bestelling: 15 x 25 cm. Een breedte van 15 cm (bruto) is aan de smalle kant voor b.v. iets als een enkele forse karbonade.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Sorry, ik heb 2 weken terug al besteld omdat we veel worsten gingen verpakken Mijn favo maat zakjes (16 x 25) was namelijk op. Die maat gebruik ik voor kleinere karbonades, rookworsten, braadworsten (per 2 stuks, dus niet zo'n grotere 'drol'), speklappen, die lekkere schnitzels, dat soort zaken.

16x17 vind ik fijn voor 250 gram gehakt, al klagen mijn vaste inpakkers (ouders en zusje ) dat het zakkie net iets te krap is. Maar het gaat best.

En 20x20 en 20x30 gebruik ik ook wel. die 20x30 zijn voor lompere karbonades, grotere speklappen, enz.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...