oudje Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Ik ben nieuw en hoop wat te leren hier. Heb inmiddels mijn bakken klaar liggen voor het voorjaar..Nu nog insectengaas kopen en dan moet het lukken met deze hobby.groetjes. Quote Een theorie blijft een hypothese tot deze aan de praktijk wordt getoetst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Welkom! Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
oudje Posted October 22, 2013 Author Share Posted October 22, 2013 Ieder zal zich afvragen waarom die bakken..die grond is toch ook goed.Nu dat denken meestal alle nieuwe bewoners in mijn omgeving. Maar het is gewoon vervuilde grond.( geluidswal-Helmond)Vandaar deze "dure" oplossing..Bakken getimmerd, en 2 kuub goede aarde er in gedaan..met onder worteldoek..Gelukkig liggen deze bakken op het zuiden. En moet de "oogst" straks genoeg zijn voor 2 "oudjes". Quote Een theorie blijft een hypothese tot deze aan de praktijk wordt getoetst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Welkom Ziet er al goed uit succes Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Mooi gedaan! Veel plezier! Wat zijn de maten van de bakken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelsientje 60 Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Welkom op dit gezellige forum! Die bakken zijn reuze handig ik heb ze zelf ook.Bevalt me prima! Veel suc6 met het nieuwe seizoen Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Welkom "Oudje"!! Die bakken zien er heel goed uit, ik weet zeker dat je er veel plezier van gaat hebben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rinus55 Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Welkom Quote Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Welkom! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oudje Posted October 23, 2013 Author Share Posted October 23, 2013 (edited) Veel plezier! Wat zijn de maten van de bakken? Halve kuub zand (schone "boerengrond") per bak + 3x 40 liter teeltaarde praxis/bak ( in 3 lagen verdeeld) Planten zijn tegen de buurtkatten. "tunnels" ijpen: 5/8 maat.. lengte's 2 meter.. ,doorzagen op 1 mtr. en bochtjes er tussen van 90 graden../Praxis. Edited October 23, 2013 by Guest Quote Een theorie blijft een hypothese tot deze aan de praktijk wordt getoetst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Welkom Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
oudje Posted October 23, 2013 Author Share Posted October 23, 2013 Welkom op dit gezellige forum! Die bakken zijn reuze handig ik heb ze zelf ook.Bevalt me prima! Veel suc6 met het nieuwe seizoen Gaaf !!blog/appelsientje+60/ Quote Een theorie blijft een hypothese tot deze aan de praktijk wordt getoetst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Welkom Ik. Vind het er super uit zien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Hallo, welkom! Jammer van die vervuilde grond! Je oplossing is super, daar ga je veel plezier van hebben! Veel plezier op het forum! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oudje Posted October 25, 2013 Author Share Posted October 25, 2013 Voor het vast zetten van de netten (maat bloedluis-trips) en die 2 meter breed zijn, heb ik het volgende bedacht.Ook gemakkelijk om een plastic tunnel vast te zetten, voor zeer vroeg in het voorjaar..als je niet kunt wachten. Quote Een theorie blijft een hypothese tot deze aan de praktijk wordt getoetst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Heel handig die dingen, gebruik ze ook, maar heb ze van een ramsj-winkel waar ze toch wel ff een heel stuk goedkoper zijn... Welkom trouwens, en mooie bakken heb je gemaakt. Ga je lang plezier van hebben! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oudje Posted October 25, 2013 Author Share Posted October 25, 2013 ramsj-winkel ? Het van oorsprong Jiddische woord ramsj heeft als algemene betekenis: ongeregeld goed of rommel bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ramsj Met alle respect, maar het valt me op dat kennis over zulke onderwerpen weinig tot niet gedeeld worden..Is het dan mogelijk om dan ff het adres en prijs en vooral de mondmaat door te geven,zodat andere er dan tenminste "plezier" van kunnen hebben.. Bovenstaand met een bekgrote van 7,6 cm kosten € 0,96/stuk Quote Een theorie blijft een hypothese tot deze aan de praktijk wordt getoetst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Nou sorry hoor dat ik niet gelijk op de fiets ben gesprongen om de naam van de zaak + de precieze prijs + artikelmaat te noteren. Wilde aangeven dat met een beetje zoeken je niet zo duur uit hoeft te zijn, wilde díe kennis in ieder geval met je delen.... Betwijfel ten zeerste of dezelfde zaak ook bij jou in de buurt zit dus dat wordt zowiezo zoeken. Euro per stuk vindt ík persoonlijk duur, voordeel is wel dat ze lang meegaan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Bedankt voor je uitleg! Ik denk dat ik volgend jaar ook zo een mooie bak er bij maak en daar insectengaaf over doe! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oudje Posted October 25, 2013 Author Share Posted October 25, 2013 @ NickvanDolen..Insectengaas. Ik heb vandaag bij Je Netje, het zeer fijne insectengaas (bloedluis/trips ) opgehaald, breedte 2 mtr..Betaalde € 4,65 /mtr. Ze hadden het netjes op de nodige lengtes gesneden..mooi product met sterke zoom..Moet er zuinig op zijn..vandaar die klemmen. i.p.v. instoppen in het zand of i.d. Nick, Ik heb me goed ingelezen en zie vooral zeer veel enthousiasme bij de "tuinders".Maar alvorens ik het besluit nam om weer na 50 jaar groenten te gaan kweken, wilde ik geen "tuinder"worden waarbij insecten en andere knabbelende liefhebbers regelmatig proletarisch komen "winkelen". Daarom heb ik het besluit genomen om het dan in mijn opinie maar doelmatig voor me op te zetten.Daar zit natuurlijk een kostenplaatje aan..maar om je hobby te laten verzieken door zulk "ongedierte", dan weet ik van me zelfdat deze hobby dan van korte duur zal zijn. Dus dan maar even financieel ff pijn lijden..Het is immers een hobby. Quote Een theorie blijft een hypothese tot deze aan de praktijk wordt getoetst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Haha, Typen met een mobiel blijft lastig. Natuurlijk insectengaas. Maar ik ben het met je eens dat je de hobby niet moet laten vernielen door die insecten. Bij mij ging alles wel goed in mijn tuintje thuis. Echter de rupsen hebben mijn boerenkool gevonden en dat gaat heel snel! Zonde! Volgend jaar ga ik weer naar een moestuin en ga zeker 1 bak neerzetten zoals die van jou. Misschien daarna wel meer! Want in bakken heb ik wel ervaring. Je moet er alleen voor zorgen dat de grond niet uitdroogd en dat je het vruchtbaar houdt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Lokman Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 welkom Quote "Natura non nisi parendo vincitur " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts